Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syytettynä käräjille eikä varaa asianajajaan

Vierailija
06.05.2019 |

Ja työssäkäyvänä en saa tietenkään ilmaista oikeusapua tai edes omavastullista. Työttömänä tai siis varattomana saisin kyllä ilmaisen oikeusavun. Vielä kun toinen osapuoli on valehdellut ummet ja lammet tapahtumista (hän on myös syytettynä mutta siinä on toinen uhri) niin olen melko vaikeassa tilanteessa kun lähden yksinään itseäni puolustamaan. Ja toinen on tietysti työtön ja saanut kaiken avun mitä vain tarvitsee. Joo, asia on ihan omaa tyhmyyttä mutta tehtyä ei saa tekemättömäksi. Näyränä lähden itekseni tuomiolle mutta ihmettelen vain tätä epätasa-arvoa. Joko pitää olla rutiköyhä tai helvatin rikas että pystyy oikeudessa itseään puolustamaan tai saadakseen itselleen oikeutta.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäs teit niin voimme antaa ilmaisia vinkkejä.

Vierailija
2/13 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko tehnyt laskelmat käyttövaroistasi? Ehkä saat oikeusapua omavastuulla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kotivakuutusta? Siihen yleensä sisältyy oikeusturvavakuutus.

Vierailija
4/13 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kotivakuutuksessa oikeusturvavakuutus?

Voikohan sitä kautta saada apua?

Vierailija
5/13 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä muilla on oikeusturvavakuutus.

Vierailija
6/13 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeä pahoinpitely on nimikkeenä. Olin ystävän illanistujaisissa. Aluksi tällä joka minua syyttää (vaikka neiti X) ja ystävälläni tuli sanaharkkaa, sitten tönimistä ja lyömistä. Sitten kun ystäväni oli maassa tämän neiti X:n kuristusotteessa, menin väliin repimään neiti X:n irti ystäväni kurkusta. Sittenhän mulla meni painiksi tämän neiti X:n ja siinä kyllä nyrkitkin viuhui tukkapöllyn lisäksi. Sitten tämän neiti X:n pää osu tv pöydän kulmaan ja siihe tuli ihan kunnon vekki. Siihen tilanne sitten loppui ja kutsuttiin ambulanssi paikalle ja poliisitkin tuli. No nyt kuitenkin tämä neiti X on kääntäny asiat päälaellee ja väittää mun ja ystäväni hyökänneen hänen kimppuunsa. Oltaisiin hakattu ja potkittu häntä päähän sekä päätä hakattu pöydän kulmaan ja hän on vain puolustaakseen itseään napannut ystäväni kaulasta kiinni (kaulassa siis selkeät kuristus jäljet ja muitakin mustelmia ympäri kehoa) Ja ystäväni oli yllätys, yllätys niin päissään ettei muista mistä heidän riitansa alkoi eikä tapahtumia oikein muutenkaan. Itse kun selvisin koko hommasta mustilla polvilla, parilla kynnen naarmulla ja tukolla irronneita hiuksia niin mun osalta neiti X kohtaa ei nostetty edes syytettä.

Vierailija
7/13 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kotivakuutusta? Siihen yleensä sisältyy oikeusturvavakuutus.

Korvaa vain silloin kun itse joutuu rikoksen uhriksi.

Vierailija
8/13 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan aiheesta sinä siellä oikeudessa olet. Miksi muiden pitäisi maksaa sinun oikeudenkäyntikulusi? En minä ole ketään kohdellut kaltoin. Sehän olisi rangaistus minulle olla osallisena maksamassa kuluja. Haluan verorahojeni menevän hyviin asioihin.

Vierailija
9/13 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei elämä ole reilua.

Itse jouduin maksamaan asianajajan lapsen huoltajuuskiistassa, exä sai ilmaisen oikeusavun, asianajaja maksoi 260€/h sis.alv

Olen vielä ihan tavallinen duunari, vuoden ajan en voinut käyttää yhtään rahaa mihinkään muuhun kuin täysin pakolliseen, auton möin pois ja ostin 200€ mersun ja silti jouduin ottamaan remonttilainaa pankista.

Kaikki tämä koska exälle mikään ei maksanut mitään.

Vierailija
10/13 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa se asianajaja ottaa. Olet yksin siellä ihan kusessa. Soittele paikallisia toimistoja läpi ja kysy suostuisiko joku siihen että maksat kulut kuukausierissä. Kyllä varmasti joku suostuu kunhan selostat tilanteesi. 

Vierailija
11/13 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä oikeusaputoimistosta työssäkäyväkin saa apua.

Vierailija
12/13 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet syytteessä törkeästä pahoinpitelystä, mikä tarkoittaa sitä, että sinulle voidaan määrätä puolustaja. Puolustajan tuntikorvaus on 110€/h. Valtio maksaa puolustajan kulut ja sinä maksat valtiolle. 

Vierailija
13/13 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet syytteessä törkeästä pahoinpitelystä, mikä tarkoittaa sitä, että sinulle voidaan määrätä puolustaja. Puolustajan tuntikorvaus on 110€/h. Valtio maksaa puolustajan kulut ja sinä maksat valtiolle. 

Mistä ja miten tälläinen määrätään? Täällä myös vähän samantyyppinen tilanne kuin ap:lla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yksi