Millainen on ADHD aikuinen?
Huomaako jos on työkaverilla, kumppanilla, sisaruksella tms?
Kommentit (11)
Eikö Matti Nykänen ollut? Huomasiko?
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä.
Oman kokemuksen mukaan usein vain ne tunnistavat adhd-aikuisen, jotka tietävät sellaisen jo valmiiksi omassa lähipiirissään.
Positiivista ettei se diagnoosi välttämättä suoraan lävähdä ihan kaikkien naamariin.
No en tiiä onko hyväkään.
Add mulla ja kaikki puhuu musta "ku sä oot tommonen introvertti, etkä ikinä kuuntele"
Kyllä kuulen, vähän liiankin hyvin. Näen katseista ja ilmeistä ettei mun seura kiinnosta.
Mutta kaverini on adhd häntä kehutaan kun tekee kaikkia asioita niin hyvin.
No nyt sain toimivat lääkkeet.
Mä en ainakaan kaveristani huomannut mitään, ennen kuin hän itse kertoi että pitäisi aloittaa lääkitys uudestaan.
Naisilla ei tunnisteta niin helposti, itse tietää että on jotakin vikaa, mutta niin
Minusta ei kukaan usko sitä ikinä; ei edes toinen adhd.
Keskittymiskykyni on niin kehno, joten joudun otsasuonet pullollaan keskittymään. Se jostakin syystä antaa vaikutelman kuin tekisin kaikkea hyvin syventyen.
Pidän asunnon järjestyksessä syystä, että hävitän ja unohdan niin paljon asioita tai tavaroita. Minua pidetään hyvin siistinä ihmisenä, joka osaa huolehtia asioistaan.
Olen vaihtanut ammattia monta kertaa elämässäni, roikkunut välillä työttömänä ja kuitenkin moni ihailee miten ahkera opiskelija ja tiedonjanoinen olen. Nyt olen taas työtön ja päätin aloittaa taas uudessa ammatissa. EI jaksa enempää entistä työtä.
Listaa voisin jatkaa loputtomiin. Kiitos hyvän ja monia vuosia kestäneen terapian olen löytänyt adhd:sta sen parhaimmat puolet. Ihmiset minua joskus huvittavat, kun kaikki pitäisi aina mennä jonkun tietyn kaavan mukaan. Adhd-ihminen on ihanasti irti kaikesta kaavamaisuudesta, vaikka sinne minutkin koetetaan survoa.
Vierailija kirjoitti:
Minusta ei kukaan usko sitä ikinä; ei edes toinen adhd.
Keskittymiskykyni on niin kehno, joten joudun otsasuonet pullollaan keskittymään. Se jostakin syystä antaa vaikutelman kuin tekisin kaikkea hyvin syventyen.
Pidän asunnon järjestyksessä syystä, että hävitän ja unohdan niin paljon asioita tai tavaroita. Minua pidetään hyvin siistinä ihmisenä, joka osaa huolehtia asioistaan.
Olen vaihtanut ammattia monta kertaa elämässäni, roikkunut välillä työttömänä ja kuitenkin moni ihailee miten ahkera opiskelija ja tiedonjanoinen olen. Nyt olen taas työtön ja päätin aloittaa taas uudessa ammatissa. EI jaksa enempää entistä työtä.
Listaa voisin jatkaa loputtomiin. Kiitos hyvän ja monia vuosia kestäneen terapian olen löytänyt adhd:sta sen parhaimmat puolet. Ihmiset minua joskus huvittavat, kun kaikki pitäisi aina mennä jonkun tietyn kaavan mukaan. Adhd-ihminen on ihanasti irti kaikesta kaavamaisuudesta, vaikka sinne
Sama.
Vierailija kirjoitti:
Rasittava
Kuten sinä vai?
Ei välttämättä.
Oman kokemuksen mukaan usein vain ne tunnistavat adhd-aikuisen, jotka tietävät sellaisen jo valmiiksi omassa lähipiirissään.