Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuokranantajille kysymys (veroilmoitus)

Vierailija
05.05.2019 |

Oli viime vuonna vuokralainen elokuuhun asti ja sitten irtisanoutui. Tein 2 kk ajan sen jälkeen remonttia siellä. Sitten laitoin välitystoimistolle vuokrattavaksi. Ei löytynyt sopivaa vuokralaista.

Lopetin välityssopimuksen viime kuussa. Pidän nyt tyhjillään, jos poikani muuttaa siihen sitten vuoden päästä.

Voinko vähentää remontin verotuksessa? Entä mihin asti voin vähentää yhtiövastiketta?

(Voinko vähentää yhtiövastiketta esim siihe saakka, kun se oli välitettävän eli viime kuuhun asti. (tietty seur. veroilm)

Osaako joku neuvoa?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietäisikö kukaan.

Ap

Vierailija
2/5 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ymmärtääkseni lasket koko vuoden vuokrat yhteen ja vähennät summasta vastikket ja remonttikulut. Minun käsittääkseni se on sijoitusasunto, vaikka et olisi siihen vuokralaista löytänytkään. Kyllä verottaja sitten oikaisee, jos tekee erilaisen tulkinnan.

Vierailija
4/5 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Remontti on tehtävä sinä aikana kun asunto on ollut vuokrattuna jos haluaa vähentää remonttikuluja: https://www.vero.fi/henkiloasiakkaat/omaisuus/vuokratulot/vahennykset/r…

Vierailija
5/5 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Remontti on tehtävä sinä aikana kun asunto on ollut vuokrattuna jos haluaa vähentää remonttikuluja: https://www.vero.fi/henkiloasiakkaat/omaisuus/vuokratulot/vahennykset/r…

Kiitos, tässä oli paljon hyödyllistä asiaa!

Ei kuitenkaan vastausta ihan mun tapaukseen, jossa siis remontoin vuokrauksen jälkeen, enkä puoleen vuoteen saanut vuokralaista ja jätän nyt odottamaan sen tyhjilleen, josko oma lapseni siihen monen kuukauden kuluttua muuttaisi.

(siinä oli, että jos ostat asunnon ja remontoit sen ennen vuokraamista, remonttokulut voi lisätä hankintahintaan. Niitä ei voi vähentää vuokratuloista.)

Ap