Keskiarvo autoalan perustutkintoon?
Millainen keskiarvo peruskoulusta vaaditaan, jotta pääsee amikseen autopuolelle? Kertokaa joku nyt äkkiä, jotta voin kertoa sen mun stanan laiskalle kasiluokkalaiselle!
Kommentit (13)
minkä moinen on automekaanikkojen palkka tätä nykyä?
Sinne päässee jo niillä 8 pisteellä, jotka saa siitä, että hakee suoraan peruskoulun jälkeen (6) ja ensisijaisuudesta (2).
Linjalla, jolle meidän amikseen menevä haki, oli pisterajana viime vuonna 7. Että silleen.
Vierailija kirjoitti:
Meidän pojalla oli 9,6
Voi luoja, voi taas miettiä että missä kohtaa on mennyt pieleen jos tuolla keskiarvolla hakeudutaan amiksen autopuolelle? Jo ihan veronmaksajan näkökulmasta yhteiskunnallisesti lahjakkaammat pitäisi kouluttaa korkeammalle ja vähemmän lahjakkaat sitten näihin muihin hommiin, silloin mahdollisimman suuri osa olisi kykyjään vastaavissa työtehtävissä ja työttömyys sekä turha kouluttautuminen vähäisintä.
Ei sinne mitään rajoja ole. Mun muistaakseni kaikki ongelma tapaukset meni just sinne sinne tökö puolelle (autopuolelle) ammattikoulussa. Kaikki pääsi jos vain halusi.
Vierailija kirjoitti:
Ei sinne mitään rajoja ole. Mun muistaakseni kaikki ongelma tapaukset meni just sinne sinne tökö puolelle (autopuolelle) ammattikoulussa. Kaikki pääsi jos vain halusi.
Mitenhän nykypäivänä mahtaa kaikki nämä tökeröt sopeutua työelämään kun taitaa nykyiset autotkin olla jo hieman teknisempiä ja huoltokorjaamoilla vaadittavan osaamisen taso paljon suurempi kuin aikaisemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän pojalla oli 9,6
Voi luoja, voi taas miettiä että missä kohtaa on mennyt pieleen jos tuolla keskiarvolla hakeudutaan amiksen autopuolelle? Jo ihan veronmaksajan näkökulmasta yhteiskunnallisesti lahjakkaammat pitäisi kouluttaa korkeammalle ja vähemmän lahjakkaat sitten näihin muihin hommiin, silloin mahdollisimman suuri osa olisi kykyjään vastaavissa työtehtävissä ja työttömyys sekä turha kouluttautuminen vähäisintä.
Tämä yhteiskunnan "lahjakkaimmat" on myytti. Lahjakkaimmat yleensä kiertävät kaikki koulut kaukaa. "Koulu on tarkoitettu keskinkertaisille, sillä tyhmiä ei kannata opettaa ja älykkäimpiä ei tarvitse" - Kant sanoi näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän pojalla oli 9,6
Aikookin mennä amiksen jälkeen lukioon ja yliopistoon, halusi vain ensin hankkia ammatin alle.
Vierailija kirjoitti:
Minun nuoruudessani nämä menivät keittiöalalle. Nyt luin että viime syksynä paikallisessa amiksessa aloitti 5 opiskelijaa tuossa.
Autopuolella siellä on yhteishaussa nyt 110 hakijaa, aloituspaikkoja on 28.
15 vuotta sitten meidän kaupungissa oli vähän alle 9.
Auto+lukio yhdistelmälinjalle tais olla numeroa alempi raja.
Ohjaa keskustelemaan asiasta koulun opinto-ohjaajan kanssa.