Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pärjäätte nivelrikon kanssa? Mikä avuksi?

Vierailija
05.05.2019 |

Onko lääkitystä tai muita hoitokeinoja? Onko jokin muu hoito kuten leikkaus auttanut? Alan olla jo aika masentunut oman nivelrikkoni kanssa. Ranteeseen on tehty luudutusleikkaus yli 1,5v sitten ja on kipeämpi ollut leikkauksen jälkeen kuin ennen leikkausta. Ja mitä työtä olette pystyneet tekemään? Mua pelottaa ettei tämä ikinä parane ja oon vasta 4-kymppinen 😥.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidilläni on ilmeisesti samanlainen nivelrikko kuin sulla, joka ei siis tule vanhuuden takia, vaan nuorena ja johtuu kai geneettisestä taipumuksesta.

Sen kanssa pystyy elämään kun on kunnon kipulääkitys, välttää liiallista yksipuoleista rasitusta ja pitää lihaskunnon hyvänä ja liikkuvuuden kunnossa liikunnalla, voimistelulla ja venyttelyllä. Nivelirustoja voi myös ”ruokkia” kevyillä liikkeillä, jolloin ne kuluvat hitaammin. Ylipaino pois. Puhu lääkärin ja fysioterapeutin kanssa sopivasta liikunnasta.

Vierailija
2/4 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äidilläni on ilmeisesti samanlainen nivelrikko kuin sulla, joka ei siis tule vanhuuden takia, vaan nuorena ja johtuu kai geneettisestä taipumuksesta.

Sen kanssa pystyy elämään kun on kunnon kipulääkitys, välttää liiallista yksipuoleista rasitusta ja pitää lihaskunnon hyvänä ja liikkuvuuden kunnossa liikunnalla, voimistelulla ja venyttelyllä. Nivelirustoja voi myös ”ruokkia” kevyillä liikkeillä, jolloin ne kuluvat hitaammin. Ylipaino pois. Puhu lääkärin ja fysioterapeutin kanssa sopivasta liikunnasta.

Äh, unohdin mainita että oma nivelrikko on siis tullut todella pahan murtuman seurauksena (ranne oli aivan pirstaleina). Ylipainoa ei ole, päinvastoin on pitänyt saada muutama kilo lisää. Ja mullahan ei siis ole nivelrustoja joita ruokkia kun ne poistettiin leikkauksessa. Mitä kipulääkettä äitisi käyttää? Onko vielä työelämässä? Kiitos 🙂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lonkkien ja polvien nivelrikko, tullut sairaalloisen ylipainon seurauksena. Ei haittaa työntekoa koska istumatyö. Kaikki pienikin liikkuminen on kyllä todella tuskallista. Mulla on resepti opiaattikipulääkkeisiin (Tramal) sekä lievempään kipuun tulehduskipulääkkeiden (naproxen 500 mg). Normipäivinä kun ei ole pakko juuri liikkua en ota lääkkeitä. Ostosreissuun riittää naprokseeni. Mutta jos pitää kävellä enemmän tai tehdä jotain fyysistä niin tramadolin voimalla mennään.

Tekonivelleikkaus ei tule tapauksessani kyseeseen erittäin runsaan ylipainon takia. Sitä taas en saa pudotettua, yritetty kyllä 10 vuotta. Luhavuusleikkaukseen en pääse alkoholiongelman ja syömishäiriön takia.

Vierailija
4/4 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole mitään kipulääkettä syönyt kun kipua on vain kun liikutan rannetta ja välttelen sitä, käytän lähinnä toista kättä. Mun vatsa kestää huonosti kipulääkkeitä vielä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme