Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Määräaikainen työ - jatkanko

Vierailija
05.05.2019 |

Sain parin vuoden työttömyyden jälkeen määräaikaisen pätkän. Kiva asia mutta firma on mitä kummallisin. En ala tässä eritellä. Jos tarjotaan jatkoa niin jatkanko tyytymättömänä ja stressaantuneena vai jäänkö taas työttömäksi etsimään uutta työtä? Jotenkin helpompi kun työtodistuksessa lukisi että määräaikaisuus päättyi.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatka, työstä on helpompi vaihtaa toiseen kuin työllistyä työttömänä.

Vierailija
2/11 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti jatkat. Itsekin otin vastaan työn kaukaa kotoa, matkoineen 11 h päivät juuri sen takia ettei tule työttömyyttä jonka kestosta ei voi tietää.

Itsellä on pieni palkka josta matkat vie ison osan. Katselen samalla paikkoja lähempää. Työnantajat arvostaa yritteliäisyyttä. Paljon helpompi työllistyä työssä olevana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jatkopätkäkin on määräaikainen, niin pyydä siihen irtisanomispykälä. Silloin se on sekamuotoinen ja päättyy määräpäivänä, mutta sen voi irtisanoa heti jos saa paremman paikan.

Vierailija
4/11 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnustele omaa sisäistä oloasi. Jos tuntuu siltä että vointisi vain huononee, lopeta siihen. Jos pystyt olemaan tilanteessa kunnes löydät uudet työpaikan, jää. 

Terveisin, todella kummallisessa työpaikassa ollut ja loparit ottanut.

Vierailija
5/11 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnustele omaa sisäistä oloasi. Jos tuntuu siltä että vointisi vain huononee, lopeta siihen. Jos pystyt olemaan tilanteessa kunnes löydät uudet työpaikan, jää. 

Terveisin, todella kummallisessa työpaikassa ollut ja loparit ottanut.

Tämä. Mikään työ ei ole sen arvoista, että kannattaa terveytensä menettää.

Vierailija
6/11 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai jatkat! Haet siinä sitten samalla uutta työtä, jos tuolla ei asiat miellytä sinua.

Vierailija
7/11 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määräaikaisesta työsuhteesta ei voi lähteä kesken pois. Ei vaikka saisi uuden työpaikan. Itse en allekirjoittaisi uutta työsopparia.

Vierailija
8/11 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu myös siitä, mitä ne kummallisuudet työpaikalla ovat.

Itse olin aikoinaan puutarhatyöntekijänä. Työsoppari oli maaliskuun puolivälistä elokuun loppuun. Ensimmäinen outous oli työaikajoustot. Vaikka työaika oli merkitty klo 7-14.15 arkisin, monesti yrittäjä vaati, että tehdään kesken olevat työt loppuun (esim. klo 15 saakka) ja otetaan yli mennyt aika pois perjantaisin. Siis tunti tunnista, ilman ylityökorvausta. Tämä oli käytäntö, joka hankaloitti elämää aika tavalla. Meillä oli perheessä toinenkin, joka tarvitsi autoa. Siellä hän sitten odotteli omia menojaan varten, saako auton klo 14.45 vai klo 16.

Toinen outous oli sadesää. Jos satoi, yrittäjä vaati, että lähdetään kotiin ja tehdään tunnit takaisin toisina päivinä. No eihän se ole laillista.

Kolmas outous liittyi ylitöihin. Firmassa oli ruuhkaa toukokuussa, minkä vuoksi oli tarjolla lauantaityötä 4 tai 5 la peräkkäin. Tein ne päivät, ja yrittäjä sanoikin, että heillä on tapana antaa ne lauantaityöt vapaana työsuhteen lopussa! Muistaakseni 1,5-kertaisena (eli yhdestä kokonaisesta lauantaista sai 1,5 päivää vapaata työsuhteen lopussa). Minä sanoin, että haluan ne mieluummin rahana, jolloin yrittäjä sanoi, että ne maksetaan sitten samaan aikaan kuin muut pitää vapaansa eli toukokuun ylityöt maksettiin elokuun lopussa.

Minulle tarjottiin jatkoa vielä syyskuuksi (lähinnä kevyttä hommaa, puutarhan, peltojen ja kasvihuoneiden talviteloille laittelua). Vaikka minulla ei ollut mitään uutta työtä tiedossa, en jäänyt enää uuteen sopimukseen. Kerroin syyksi oudot työehdot, mistä yrittäjä suuttui. Jouduin odottamaan työtodistusta puoli vuotta, ilmeisesti tästä suutahtamisesta johtuen.

Vierailija
9/11 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Määräaikaisesta työsuhteesta ei voi lähteä kesken pois. Ei vaikka saisi uuden työpaikan. Itse en allekirjoittaisi uutta työsopparia.

Ei se mikään vankila ole. Kyllä voi lähteä.

Vierailija
10/11 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se mikään vankila ole. Kyllä voi lähteä.

Ei voi irtisanoutua, jos ei erikseen ole sovittu työsopimuksessa. Määräaikaisessa työsopparissa ei yleensä ole irtisanoutumisaikaa, lähinnä se on erona toistaiseksi voimassa olevaan sopimukseen. Vain erityisen raskailla perusteilla työsuhteen purku onnistuu.

Vierailija
11/11 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on vain huonosti johdettu. Työtilat huonot. Paljon ihmisiä ahdettu pieneen tilaan. Ihmisiä saikulla uupumuksen takia jne. Ap. Taidan sanoa etten jatka jos kysytään. Kaipaan lepoa näiden ylipitkiksi venyneiden päivien jälkeen. Alan jo katsella uutta paikkaa. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän neljä