Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos et itse ole koira-/kissaihminen puhutko ystävällesi/tutullesi joka on mihin sävyyn kissoista tai koirista?

Vierailija
04.05.2019 |

Jos tiedät että hän pitää niistä. Ilmaisetko siitä huolimatta oman mielipiteesi vai puhutko lemmikeistä myönteiseen sävyyn, ettet pahoittaisi hänen mieltään?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmaisen tottakai, mutta ystävällisesti. Itse en pidä koirista mutta ymmärrän että sopivat joillekin lemmikeiksi. Oman asenteen takana on osittain koirapelko joka syntyi lapsena naapurin hyökkäilevästä koirasta. Ja tiedän miten koirat käyttäytyvät, ne vaativat lauman ja johtajan yms. enkä ole tuollainen tyyppi, joten koira ei sopisi minulle lemmikiksi. En ole ajatellut että tuosta voisi loukkaantua jos sanoo mielipiteen kuitenkin asiallisesti?

Vierailija
2/4 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ystävälle pitäisi olla mahdollisuus ilmaista aidot mielipiteensä ja näyttää oikea suhtautumisensa asioihin. Ainakin jos kysytään ja hienotunteisuutta ja kohteliaisuutta unohtamatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihminen loukkaantuu siitä, että joku ei ole samaa mieltä tai jaa samoja mielenkiinnon kohteita, niin kummassa se vika on...

Vierailija
4/4 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lähipiiriini kuuluva intohimoinen koiraihminen on varmasti sanomattakin ymmärtänyt, etten itse välitä koirista. Ei minun tarvitse asiaa erikseen sanoa ja kun heille menen, käyttäydyn hänen koiriaan kohtaan ystävällisesti ja asiallisesti, vaikka mielipiteeni koirista yleisellä tasolla ei järin positiivinen olekaan.

En koe tarpeelliseksi julistaa eriäviä mielipiteitäni myöskään silloin, kun keskustelukumppanin intohimoihin kuuluu politiikka, ruokavalio X, jokin tietty harrastus josta itse en välitä jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi seitsemän