Pystyykö ihminen oikeasti tekemään sellaisia päätöksiä ettei käytä minkäänlaisia päihteinä koskaan niinku enään?
Kommentit (10)
Mitä päihteitä? Minä en käytä näköjään enää alkoholia ollenkaan, ei vaan tee mieli. Tuntuu, että samalla linjalla mennään. Alkoholista tulee pöhnä olo päähän ja se tuntuu epämiellyttävältä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä päihteitä? Minä en käytä näköjään enää alkoholia ollenkaan, ei vaan tee mieli. Tuntuu, että samalla linjalla mennään. Alkoholista tulee pöhnä olo päähän ja se tuntuu epämiellyttävältä.
Tossa suhteessa ton ymmärtää.
Riippuu ihmisestä. Jos taustalla on addiktio, niin hyvin vaikeeta tulee olemaan jos edes onnistuu. Jos ei ole mitään addiktiota, vaan päättää vaan jättää esim. alkoholin kokonaan, niin onnistuu varmemmin.
Helposti. Paras olo on selvinpäin. Jos sun pitää koko ajan karata selvää oloa karkuun niin sulla on joku ongelma mikä pitää ratkasta ja sitä ongelmaa ei ratkase yksikään lääkäri ja heidän paskanapit vaan sinä itse jos olet vahva. Ei ole väliä alkoholi vai huumeet. Kaikki on samaa sontaa.
Itselläni vaati kuukauden laitoshoidon (myllyhoitoa) päihteiden käytön katkaisuun. sen jälkeenkin useampi vuosi avohoidossa. Kohta 10 v päihteettömyyttä takana, mutta kertaakaan en ole sanonut, etten enää koskaan käytä. Toivon niin, ja aika epätodennäköistä retkahtaminen on, mutta silti, elämästä ei koskaan tiedä.
Jos paljon päihteilevä lupaa, ettei enää koskaan käytä ja raitistuu omin avuin, niin saattaa uskoa sillä hetkellä siihen itsekin, mutta ei tule tapahtumaan, tai sitten se on suuri ihme!
Suomessa on helppo olla ilman päihteitä, koska täällä on niin paska päihdekulttuuri ja yöelämä.
Huumeita on vähän ja ne on heikkolaatuisia.
Ihan käsittämättömiä tällaiset ajatukset että "Mä en koskaan enään":.