Onko kukaan käyny koskaan tokiossa tai new yorkissa?
Kommentit (10)
Molemmissa kaksi kertaa. Upeita kaupunkeja kumpikin.
Niin olisi ollut kiva kuulla vaan tarinoita. Ite on käyny kerran ruotsissa ja virossa.
Olen käynyt molemmissa. New York oli ensimmäinen ulkomaanmatkani. Ihan hyvä oli mennä englanninkieliseen paikkaan. Hyvin tuntuivat ymmärtävän minun englantiani (brittiläiset eivät aina ymmärrä). Metroon en uskaltautunut, juuri matkani aikana siellä riehui joku sekopää jonka uhreja ja perheenjäseniä haastateltiin tv:ssä. Takseilla mentiin (muutaman dollarin maksoi kun suhattiin lähinnä Manhattanilla). Vapauden patsas oli rempassa, mutta mentiin laivalla ohi, onhan se komea. Empire state buildingiin sentään päästiin. Erityisesti tykkäsin china townista, fanikrääsän ystävä kun olen.
Tokiosta tykkäsin todella paljon! Sehän on pelinörtin taivas! Ostin figuureja ja fanipaitoja. Harajukuun olisin voinut jäädä ihan asumaan, ja harmitti etten mennyt nuorempana, mutta eihän minulla olisi teininä ollut rahaa... Temppeleitä on paljon joka paikassa, pieniä alttareita on ostareiden vieressä että kiireiset bisness-tyypit voivat heittää siinä nopeat iltapäivärukoukset ennen kokousta. Nuoret puhuvat hyvin englantia, vanhemmat ihmiset eivät välttämättä puhu. Mutta osoittamalla saa kaupoista minkä haluaa. Metropysäkit ainakin olivat selkeästi merkitty myös länsimaalaisittain. Mäkkäreitä ja KFC:tä löytyy joka kulmalta, mutta suosittelen että syöt paikallista ruokaa. Paljon parempaa.
Voin suositella kyllä kumpaa vaan. Ehkä Trumpin takia menisin mieluummin Tokioon. Mutta jokainen päättää itse.
Minä oon käyny molemmissa ja kuten edellinen vastaaja kirjoitti, Tokio on pelinörtin taivas. Meillä 10-vuotias oli haltioissaan. Pelihalleja joka puolella, erilaisia kouria ym.
New York oli itselleni todella miellyttävä kokemus. Olen käynyt aiemmin Floridassa enkä tykännyt yhtään, ihmiset tosi teennäisen oloisia ja ajattelin, että kaikki jenkit samanlaisia. Mutta Nykissä oli ihan erilaista, ihmiset todella ystävällisiä ja ”tavallisia”. Menisin milloin tahansa uudestaan. Vapauden patsas vaikuttava, mekin mentiin vaan lautalla ohi. Central Park myös ihana paikka. Me liikuttiin pelkästään metrolla, taksilla mentiin vaan lentokentälle. Metrolla helppo kulkea.
Kumpi tahansa hieno kohde! Joko yksin, kaverin kanssa tai koko perheen.
Olin kuukauden USA:ssa, ja reissun viimeisenä kohteena oli New York. Eipä se siinä vaiheessa mikään suuri elämys ollut. Olin nähnyt pari muutakin isoa kaupunkia ennen sitä. Olin aika väsynyt.
Elämys oli se, kun tulimme sieltä Helsinkiin, joka näytti kaiken sen jälkeen puhtaalta pikku kylältä. Tykkäsin.
New York likainen ja aivan liikaa jengiä. Aivan liikaa kaikkea. En tykännyt mutta toisaalta sellainen mikä nyt vaan pitää kerran elämässä nähdä. Kiva oli shoppailla. Muutama vuosi sitten siellä tosiaan oli vielä edullisempaa.
Olen käynyt New Yorkissa 1990- luvun alussa. Olimme silloisen poikaystävän kanssa siellä 11 vrk.
Me tykkäsimme tosi paljon. Tärkeät nähtävyydet käytiin katsomassa ja parit museot kierrettiin (Moma ja Metropolitan). WTC:n katolla oltiin, siis toisessa kaksoistornissa. Valokuvat tallessa tuolta. Siellä oli huikeaa kun helikopterit lensi siinä ihan lähellä ja pilven harsot oli samalla tasolla :). Kaikki oli tuolloin jännittävää kun olimme vasta 21v ja 23v ja ensimmäinen oikea suurkaupunki meille.
NHL-ottelussa käytiin Madison Square Gardenissa, New York Rangers- Pittsburgh Penguins pelasivat, en muista kumpi voitti. Sinne mahtui 18 000 katsojaa. Sekin oli elämys, kun ei ollut Suomessa vielä isoja halleja. Olutta myytiin sinne katsomoon, ei tarvinnut penkiltä nousta :).
Päivät käveltiin aamusta iltaan pitkin poikin ja ajelimme metrolla. Iltaisin olimme ihan poikki, ei jaksanut hirveästi mitään yöelämää tai baareilua. Parina iltana käytiin joillakin jazz-klubeilla.
Mä shoppailin vaatteita aika paljon, oli hintataso halpa tuolloin.
Oli mahtava reissu ja tykästyin paljon siihen kaupunkiin.
Varmasti. Jotkut jopa molemmissa paikoissa.