Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa tilanteessani

Vierailija
04.05.2019 |

Olen nuori nainen ja edellinen poikaystäväni uhkasi ennen eroa väkivallalla. Ei koskaan lyönyt, mutta uhkasi päin naamaa, että tulee vielä ja hakkaa minut. Nyt, jos juttelen uusien miesten kanssa nousee aina mieleeni kyseinen asia. Alan pelätä, että nämä uudetkin miehet, joiden kanssa juttelen esimerkiksi Tinderissä uhkaavat yhtäkkiä hakata, jos esimerkiksi alkaisimme tapailla. Tiedän, että pelkoni on todennäköisesti epärealistista, mutta mitä ihmettä? Miksi silti ahdistuksen tunne nousee pintaan, ja minulle tulee tarve varmistaa miehiltä, joiden kanssa juttelen, että eivät kai he ikinä voisi pahoinpidellä naista.
Mistä tämä johtuu? Ymmärtäisin itseäni paremmin, jos minut olisi oikeasti hakattu. Kyseessä on kuitenkin ollut vain uhkaus, joka ei edes toteutunut.
Auttakaa viisaammat, ja te ketkä näette tilanteeni ulkopuolisen silmin, että mistä tämä reaktioni oikein johtuu? Mitä tälle voisi tehdä?
Nimim. Epätietoinen

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/11 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä sillä isoa eroa ole, onko pahoinpidelty vai ainoastaan uhattu. Luottamus siinä on mennyt, ja siksi toki pelkäät, että tilanteet toistuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väkivallalla uhkaus lienee melkein yhtä vakavaa kuin väkivalta.

Vierailija
4/11 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reagoit ihan normaalisti väkivallan uhkaa koettuasi. Luottamus ihmisiin palaa pikkuhiljaa turvallisten kokemusten myötä.

Vierailija
5/11 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy terapiassa.

6/11 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapia?

Tai soita tänne:

https://www.nollalinja.fi

Vierailija
7/11 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä alko ja alkoukot! Liian yksinkertaista?

Vierailija
8/11 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy terapiassa.

Mutta tuntuisi jotenkin typerältä mennä terapiaan, kun minulla ei ole ns. oikeaa hätää. Minua ei ole pahoinpidelty. Olisiko jotenkin typerää mennä pelkän uhkauksen takia juttelemaan , jollekin ammattilaiselle..

Ap

Vierailija
9/11 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käy terapiassa.

Mutta tuntuisi jotenkin typerältä mennä terapiaan, kun minulla ei ole ns. oikeaa hätää. Minua ei ole pahoinpidelty. Olisiko jotenkin typerää mennä pelkän uhkauksen takia juttelemaan , jollekin ammattilaiselle..

Ap

Kovin mustavalkoista ajattelua, jos kerran se uhkailu on aiheuttanut sulle ongelmia, niin miksi sitä ei voisi työstää? 

Vierailija
10/11 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhkailukin jättää ihmiseen helposti traumoja.

Vierailija
11/11 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista se on, kun on ikäviä kokemuksia. Vastaavaa voi tapahtua esim. jos on saanut ikävällä tavalla potkut, niin seuraavassakin työpaikassa pelkää koko ajan että saa kohta kenkää. Korjaavat kokemukset siihen taitavat parhaiten auttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi