Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sektio synnytys?

Vierailija
04.05.2019 |

Itse olen sitä mieltä että sektio on leikkaus, synnytys tarkoittaa sitä että vauva syntyy alateitse. Kiinnostaisi muiden mielipiteet.

Onko sektio synnytys?

Vaihtoehdot

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sun mielestä esimerkiksi minä en ole koskaan syntynyt? Kun kiireellä tehtiin hätäsektio aikanaan.

Vierailija
2/14 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sitten syytä viettää erikseen joidenkin lasten sektiopäivää synytymäpäivän sijaan? *reps*

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli sun mielestä esimerkiksi minä en ole koskaan syntynyt? Kun kiireellä tehtiin hätäsektio aikanaan.

Sinut on leikattu ulos äitisi kohdusta, äitisi ei ole sinua synnyttänyt.

Vai koetko että äitisi sinut synnytti vaikka oli halvaantunut rinnasta alaspäin ja kirurgit leikkasivat kohdun auki ja sinut kiskoivat ulos? Kuka teki sen työn? Lääkärit vai äitisi?

Vierailija
4/14 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai koetko että äitisi sinut synnytti vaikka oli halvaantunut rinnasta alaspäin ja kirurgit leikkasivat kohdun auki ja sinut kiskoivat ulos? Kuka teki sen työn? Lääkärit vai äitisi?

Kyllä mä koen, että äitini synnytti minut. Kuka työn teki? No äitini minua 9kk kantoi.

Vierailija
5/14 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet syntynyt, mutta sinua ei ole synnytetty, vaan leikattu ulos kohdusta.

Vierailija
6/14 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyksessä pitää saafa lapsi ulos naisesta. Se on ihan sama mistä.vaikka korvasta ja yhtä kaikki lapsi on syntynyt ja synnytetty.

Vierailija
7/14 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät kaikki normaalisynntyksetkään ole samanlaisia. Joitakin lapsia pitää punnertaa tuntitolkullaja toiset syntyvät muutamassa minuutissa.

Vierailija
8/14 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on kahdesti tehty sektio ja leikkauksina minä niitä pidän enkä synnytyksinä.  Makasin liikkumatta paikallani ja odotin, että lääkäri leikkaa vatsan auki ja kaivaa lapsen sieltä ulos.Toki lapseni siinä syntyivät, mutta en minä heitä synnyttänyt. Näin minä sen koen, muut saavat tietysti olla mitä mieltä ovat. Mielipidettähän tässä kysyttiin.

Vierailija
9/14 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako kertaa tää sama alotus täytyy tehä? Johan se on todettu ettei täjän ole oikeaa vastausta. Osa on sitä mieltä ettei ole ja osa on sitä mieltä että on. Omasra mielestäni on, koska on kyse lapsen synnyttämisestä, vaikka se periaatteessa leikkaus onkin. Voisihan sen välilihan leikkauksenkin leikkaukseksi laskea.

Vierailija
10/14 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvaa mitä? Mulla ihan sama juttu, ja olen sun kanssa ihan totaalisen samaa mieltä!

Vierailija
11/14 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, koska silloin vauva syntyy.

Vierailija
12/14 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytystä käynnistettiin 2 vrk ennen sektiota. Supistuksia oli yli vuorokauden, mutta ponnistamaan en päässyt, kun pysähtyi kahdeksaan senttiin ja tehtiin sektiopäätös. Mulle on kyllä yhdentekevää, oliko tämä jonkun muun mielestä tarpeeksi synnytysmäinen ollakseen synnytys, mutta hämmentää, että jonkun mielestä en olisi tehnyt töitä lapsen syntymän eteen.

Vierailija
13/14 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini on sanonut En minä niitä synnyttänyt. Ne leikattiin minusta irti" kun kaksosia odottaessa tehtiin hätäsektio.

Vierailija
14/14 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytys on tapahtuma, jossa tavalla tai toisella tuutataan mukula pihalle. Ei väliä miten. Senkus psk:nnat tai oksennat pihalle, ihan aivan se ja sama. Onhan se näin, että ennen kuin sektio keksittiin, niin jompi kumpi tai molemmat kuoli, jos tilanne tuli eteen, eikä mitään ollut tehtävissä. Onko se sit synnytys? Ei varmaan, jos muksu jää sinne sisään ja kuolee hapenpuutteeseen. Synnytyksen määritelmää on sittemin jouduttu laajentamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yksi