Juhannukseksi mökille, jossa ei sähköjä, miten aika kulumaan?
Älypuhelimia ei kummallakaan ole, miehellä eikä minulla. Järvi ja sauna löytyy joten siinä jotain tekemistä, mutta mitä lisäksi?
Kommentit (34)
Ota ystävätär mukaan, mies käy kuumana kuin juhannuskokko.
En ymmärrä kysymystä. Ei mökille ole kenenkään mikään pakko tai velvollisuus mennä, vain siksi, että monet menevät. Sinne mennään, jos mökkioloista nauttii, jos ei nauti, parempi pysyä kotona tai valita joku muu paikka. Problem solved.
Mä olen jokusen kesän viettänyt sähköttömällä mökillä, enkä ole kuollut tylsyyteen :)
Onko sun mies jotenkin tylsä, vai etkö viihdy hänen kanssaan?
Oletko parisuhteessa älypuhelimen vai miehen kanssa?
Käsitöitä, askartelua, nikkarointia, juhannustaikoja, ulkoilua, joogaa, uintia, saunomista: saunaan hierontaohjeet ja öljyt mukaan, tantraseksikirja... Ei ollut sanottu oma vai vuokra; puutarhanhoitoa, vastan ja luudan tekoa jne.
Samaan tapaan kuin ennen vietettiin kokonaisia kesälomia: lauta- ja pihapelejä, lukemista, ulkoilua, uimista, saunomista, päiväunet, puiden tekoa, pihan rapsutusta, soutelua, onkimista, ruuanlaittoa ja parit kahvittelut. Auringonottoa laiturinnokassa
Minäkin olen sähköttömällä mökillä täällä Pohjois-Savossa - illalla meni sähköt kun lunta tuli sellaiset 15 senttiä, eikä minulla ole yhtään tylsää.
Vierailija kirjoitti:
Oletko parisuhteessa älypuhelimen vai miehen kanssa?
...mutta kun heillä ei ollut älypuhelimia. Ehkä älysuhde on vasta suunnitteilla.
Saunomista, uimista, juhannustaikoja, kortin pelaamista, tikan heittoa.
Lainatkaa kirjastosta (jos ette halua ostaa) esim.joku kasvio/lintukirja ja tunnistakaa lajeja, jos luonto kiinnostaa.
Menet kauppaan ja ostat agregaatin ja muutaman kymmenen litraa bensaa+20 000 ampeerin varavirtalähteen.
Nykäiset agren käyntiin kun puhelimesta ja virtalähteestä akut tsippaavat ja jatkat somessa seikkailuasi entiseen tapaan.
Muista lähettää paljon kuvia kuinka ihanaa on rentoutua sähköttömällä mökillä grillaten, uiden ja parisuhdetta hoitaen näin juhannuksena.
Minä tykkään mökillä neuloa, tehdä ristikoita, lukea...
Ei mitään. Silloin kuin sähköä ei oltu vielä keksitty tai se ei ollut levinnyt maaseudulle, niin siellä ei ollut elämää. Minkäänlaista.
Kaivelette toistenne napoja ja ihmetelkää ympäristöä. Ei siellä tarvii saada aikaa kulumaan, se kuluu itsekseen. Hitaan verkkaisasti.
Ehkä pino lautapelejä vois olla kiva juttu tai jos olette korttipeli-ihmisiä, niin korttipakka mukaan.