Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saatte taaperon konkreettisesti päiväunille?

Vierailija
03.05.2019 |

Meillä on 1,5-vuotias lapsi, jonka päiväunille saaminen on hankalaa. Kyse ei ole siitä, ettei tarvitsisi unia, sillä niiden jäädessä liian lyhyiksi lapsi on väsynyt ja kiukkuinen koko loppupäivän. Hyvin menneiden unien jälkeen lapsi on tyytyväinen ja iloinen. Päiväuniongelmia on ollut ihan vauvasta asti.

Tällä hetkellä imetän lapsen uneen ja lasken nukkuvana sänkyyn. Herää yleensä noin puolen tunnin kuluttua ja käyn nostamassa syliin, odotan, että hän nukahtaa ja lasken nukkuvana takaisin sänkyyn. Sen jälkeen nukkuu vielä tunnin. Tässä on muutama ongelma. Olen raskaana viikolla 19. Haluaisin lopettaa imetyksen kokonaan ja maha alkaa olemaan hankala nukkuvan lapsen laskemisessa pinnikseen. Yöunille menee nätisti hereillä omaan sänkyyn, mutta se ei toimi päiväunilla. On hereillä vaikka koko päivän, jos en nukuta rinnalle. Jos olen päikkäriaikaan poissa, lapsi on yleensä nukkunut max 20 minuuttia. Rattaissa ei suostu nukahtamaan ollenkaan, ei suostunut edes pienenä vauvana. Autoon nukahtaa, mutta herää, kun nostetaan sieltä pois.

Apua! Haluan, että lapsi käy päiväunille jotenkin järkevästi. Veikkaan, ettei minulla ole pikkusisaruksen synnyttyä aikaa nukuttaa esikoista koko ajan, ja haluan vieroittaa rinnasta hyvissä ajoin ennen synnytystä.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse menisin sieltä mistä aita on matalin ja minulle helpointa olisi opettaa tissin sijaan pullolle. Unilelu mukaan kaikkiin nukutustilanteisiin ja sama musiikki soimaan aina nukahtaessa. Lämmintä maitoa pullosta jos herää keskenkaiken.

Vierailija
22/22 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile sitä että laitat päikkärille vähän myöhemmin. Vaikka vain 30-60 min. myöhemmin. Ehkä se ei vaan ole tarpeeksi väsynyt jos ei nukahda helposti.

Mä opetin kuopuksen jo vauvaiässä nukahtamaan sänkyyn tuutulaululelun kanssa. Esikoiselle pidin unikoulun 1.8 v iässä kun odotin toista. Pistin sänkyyn, peittelin ja toivotin hyvää yötä. Sitten menin oven toiselle puolelle kuuntelemaan itkun eri sävyjä. Protesti itkuun en reagoinut mutta jos sävy muuttui hätääntyneeksi menin ottamaan syliin hetkeksi. Sitten uusi yritys. Noin kuukausi siinä meni. Protesti itkun aikana välillä sanoin että kaikki hyvin. Nuku vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kaksi