Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sokeri on perseestä. Olen toistuvasti yrittänyt eroon

VMP
03.05.2019 |

Karkeista ja sokerista. Ei onnistu millään. Aina vaan mätän niin kauan että on paha olo ja vituttaa. Miten tämä on niin vaikeaa

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla taitaa olla aika erikoinen anatomia ja fysiologia, jos sinun perseestäsi tulee sokeria. Minun samaisesta paikasta tulee ihan rehellistä paskaa. Otapa selvää, mistä sokeri oikeasti tulee.

Vierailija
22/32 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sitä oikein ilmestyy, niin että koko ajan on, mistä mättää? Jos olet aikuinen ja itse käyt ruokakaupassa, älä osta enää karkkia. Rahaakin säästyy. Jos teillä joku muu käy kaupassa, kiellä kantamasta tolkuttomia määriä karkkia kotiin.

No sehän tässä on että olen kuin alkkis joka hakee ihan itse sitä karkkia sieltä kaupasta. Sairastahan se on.

Tänään kun käyt kaupassa, kierrä karkkiosasto kaukaa. Niin kaukaa, ettet edes näe tai haista. Sitten toteutat samaa mallia joka kerta, kuin alkkis päivä kerrallaan. Osta sen sijaan lempiruokaasi säästyneellä rahalla.

Ei paljon hyödytä, jos lempiruoka on sellaista, joka vain ruokkii sokerinhimoa.

Sokerinhimosta pääsee, kun perusruoka on sellaista, joka ei aiheuta halua sokerin syöntiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Sokeririippuvuudelle" ei ole mitään tieteellistä näyttöä. Todennäköisesti suurin osa "sokerikoukusta" johtuu tottumuksesta sekä siitä, ettei osata syödä tarpeeksi muuta ruokaa kuin herkkuja.

https://journals.plos.org/plosone/article?id=10.1371/journal.pone.00006…

Vierailija
24/32 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla toimii hyvä kunto ja liha osana ruokavaliota. Jos noista kahdesta lipsun, alkaa sokeri vetää ikävästi.

Vierailija
25/32 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
26/32 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka sokeririippuvuudelle ei olisi mitään tieteellistä näyttöä niin kokemus kertoo kyllä muuta

Vierailija
27/32 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos nautiskelisit aina teelusikallisen laadukasta hunajaa, kun olet sokerimässyissä lähdössä karkkikauppaan? Terveellistä ja makeaa :)

Vierailija
28/32 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö lihaa, saat proteiineja.

t. TOSINAINEN

Vierailija
29/32 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs jos nautiskelisit aina teelusikallisen laadukasta hunajaa, kun olet sokerimässyissä lähdössä karkkikauppaan? Terveellistä ja makeaa :)

Milläköhän tavalla hunaja on terveellistä.

Vierailija
30/32 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitä saa sokeria.

Vierailija
31/32 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Googlaa hunaja ja siitä saat aika kattavan tietopaketin hunajan terveellisyydestä. Hunaja on luonnon oma antibiootti.

Vierailija
32/32 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimuksissa on havaittu, että säännöllinen hunajan syöminen pienentää sydän- ja verisuonitautien riskitekijöitä. Päivittäinen hunaja-annos parantaa kolesteroli-, tulehdus- ja verensokeriarvoja.

Vaikutukset perustuvat ilmeisesti siihen, että hunajan sisältämät antioksidantit ehkäisevät rasvojen hapettumista. Ne laskevat verenpainetta ja sydämen sykettä sekä laajentavat sepelvaltimoita. Näyttäisi siis olevan paljon painavia syitä vaihtaa valkoinen sokeri hunajaan.

Saadakseen hunajasta irti sen sydänystävälliset vaikutukset, sitä pitää nauttia 50–70 grammaa päivässä eli noin kolme kukkuraista teelusikallista. Lisää hunaja lämpimiin juomiin ja ruokiin vasta aivan lopuksi, ettei kuumuus tuhoa sen arvokkaita suojaravintoaineita.