Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnustin rakkauteni miehelle

Vierailija
03.05.2019 |

Jonka kanssa ollaan oltu ystäviä puoli vuotta, ilmassa on ollut kyllä muutakin.. Flirttiä, mutta myös piiitkiä keskusteluita, päivittäin hassuttelua, tyhmiä yhteisiä kisailuja milloin mistäkin, yöllisiä parin tunnin puheluita, muutamia tapaamisia jolloin naurettu maha kippurassa, tutustuttu. Joskus itketty myös yhdessä.. Ei suudelmia tai seksuaalista, vaikka joskus jotakin sen tyylistä kuvaviestejä jne. Kerrottu kaikki elämästämme jaettu asioita, mielipiteitä, muutaman kerran suututtu ja sitten taas sovittu, kummallakin on noin vuosi sitten päättyneet pitkät suhteet takana. Kummatkin vapaita.

Mies sanoi pari kuukautta sitten että hänellä vain kaverillisia tunteita mua kohtaan, sanoi että olen hänen paras ystävä, mutta itsehän olen ollut pitkän aikaa rakastumassa häneen. Pari päivää sitten kerroin hänelle viestissä tunteistani. Mies hiljeni sen jälkeen, itsekään en ole sanonut mitään. Tiedän kyllä mitä se todennäköisesti tarkoittaa, se minkä sanonutkin aiemmin. Mutta miksi mun hölmö sydän ei vaan sitä usko? Mies kertonut että satuttanut edellisessä suhteessa niin paljon itseään että nyt haluaa nauttia vapaudesta.

Sopisimme niin hyvin toisillemme, mutta tunteita ei voi pakottaa.
Mitä tekisitte minun tilanteessa, odottaisitteko miehen tunteiden heräämistä vai jatkaisitteko matkaa eteenpäin. Onko mahdollista edes että tunteet heräävät joskus hitaasti?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä riko itseäsi miehen takia joka ei ole sinusta kiinnostunut. Ihminen joka on kiinnostunut, näyttää sen kyllä.

Vierailija
2/16 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän ne tunteet voi hitaastikin herätä, mutta ei kannata jäädä odottelemaan, koska mitään varmuutta siitä ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sinun olisi pitänyt tunnustaa tunteesi jo vähän aikaisemin. Olihan aika lailla selvää että jos viihdyitte noin hyvin yhdessä, kyse on muustakin kuin pelkästä ystävyydestä. Tuskin on ollut miehenkään puolelta mutta koska mies ei ole halunnut seurustella, on ollut tyytyväinen että saa tuonkin verran huomiotasi ilman mitään velvoitteita.

Nyt kuitenkin tietää että haluat muutakin ja se pelästytti miehen. Tämä olisi tapahtunut ennemmin tai myöhemmin joka tapauksessa.

Minusta olisi parasta että jatkat elämässä eteenpäin. Jos mies kiinnostuu, hän kyllä ottaa yhteyttä. Mutta entisen kaltaisia ystäviä ette enää voi olla.

Vierailija
4/16 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapauskohtaista. 

Mulla oli samanlainen tilanne joskus vuonna miekka ja kivi: rakastuin kaverimieheen (lukiossa) ja muutaman vuoden paasta sitten tunnustin tunteeni. Mies vastasi etta hanella on vain kaverillisia tunteita minua kohtaan.

Tama ookoo ja jatkettiin kavereina, Mentiin sitten tuosta tapahtuneesta n. puoli vuotta myohemmin yksiin opiskelijabileisiin yhdessa (mies opiskeli eri korkeakoulussa) ja siella tutustuin hanen kaveriinsa. 

Ilta meni niin etta paadyin loppuillasta taman hanen kaverinsa kanssa sankyyn - mentiin sen kaverin luokse jatkoille pienella porukalla, ja tama kaverimies tuli kanssa. Ja sai meidat ns. rysan paalta kiinni, kun haki nukkumapaikkaa. 

"Kaverimies" veti hirveat kilarit siita, etta olin sangyssa hanen kaverinsa kanssa. Siis siina heti paikan paalla. Huusi, etta jos rakastaisin hanta oikeasti niin en olisi ikina mennyt sankyyn toisen kanssa. Ja etta sarjin hanen sydamensa. 

Ma olin siina vahan tonnin setelina, etta mitahan viddua tassa tapahtui. Itsehan mies oli minut puoli vuotta sitten jo torjunut. 

Mutta ilmeisesti mies olikin torjunut vain itseaan "suojellakseen", ja olikin oikeasti halunnut "alkaa oleen" mun kanssa. Taman sitten paljasti sen yon aikana. 

No, ei meista sitten enaa paria tullut. Mies on nyt onnellisesti ja keskiluokkaisesti kimpassa, ollut lahes tuosta tapahtuneesta saakka.

Tarinan opetus: joskus edes miehet eivat sano sita, mita tarkoittavat....

Vierailija
5/16 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunteita ei voi pakottaa. Jos jatkat nyt tiivistä yhteydenpitoa, ahdistat vain miestä. Anna hänelle nyt tilaa olla ilman sinua ja koita viilentää omat tunteesi.

Vierailija
6/16 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksen perusteella veikkaan, että mieskin lämpenee aloittajalle/on jo lämmennyt, mutta nuolee vielä haavojaan edellisestä, kenties vaikeasta erosta ja ongelmista. Älä painosta jos mies ei uskalla sitoutua/sopia suhteesta vaikka kipinää olisikin. Älä kuitenkaan luovu omista toiveistasi tai suostu elämään höilyvässä suhteessa ilman sitoutumista sillä voit päätyä silloin itse sydänsuruiseksi.

Katsokaa mitö tuosta tulee. Jos mies ei ole valmis suhteeseen niin ette aloita suhdetta. Jos itse riudut tietämättömyydessä niin ette jatka myöskään kevyempää tapailua. Joko mies sitten löytää halun sitoutua tai ei. Ehkä aloitattekin suhteen, ehkä etsit toisen kun mies jahkailee tai sitten vain pysytte kavereina kunnes mies on valmis antamaan itsestään enemmän.

Vierailija
7/16 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mies sanoi et vain kaverillisia tunteita ja silti painostit ja painostit ilmoittamalla et haluat muuta. Miksi et kunnioita toisen tunteita? Ei hänen ole pakko olla kiinnostunut susta vaikka sinä kiinnostuit!

Vierailija
8/16 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et vain ole tarpeeksi viehättävä miehen silmään. Todennäköisesti paino-ongelma. Eli laihdutusta peliin. Yksikään mies ei torju hoikkaa naista.

Tämä on huomattu todeksi. Nämä aloittajat ovat yleensä vähän pyöreitä naisia, jossa on vähän liikaa mistä tarttua. Eipä todellisuus muuksi muutu, vaikka se pahoittaakin mielen.

Vierailija
9/16 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ajatellut juuri näin, viilennän tunteeni ja annan ajan kulua. En pidä mitään yhteyttä mieheen. Jotenkin ajattelen itse niin, että jos hänen tunteet heräävät tässä "tauon/hiljaisuuden" aikana, niin hän tulee kyllä takaisin. Jos ei herää niin sitten menee menojaan.

Kurjaa on tietysti että ystävyys mahdollisesti mennyt, mutta kuten joku tuossa ylhäällä sanoikin, voi olla erittäin vaikeaa jatkaa ystävinä. Enkä tiedä haluanko "ystävinä", koska olen niin rakastunut häneen. En kestäisi nähdä häntä jonkun toisen kanssa..

Vierailija
10/16 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloituksen perusteella veikkaan, että mieskin lämpenee aloittajalle/on jo lämmennyt, mutta nuolee vielä haavojaan edellisestä, kenties vaikeasta erosta ja ongelmista. Älä painosta jos mies ei uskalla sitoutua/sopia suhteesta vaikka kipinää olisikin. Älä kuitenkaan luovu omista toiveistasi tai suostu elämään höilyvässä suhteessa ilman sitoutumista sillä voit päätyä silloin itse sydänsuruiseksi.

Katsokaa mitö tuosta tulee. Jos mies ei ole valmis suhteeseen niin ette aloita suhdetta. Jos itse riudut tietämättömyydessä niin ette jatka myöskään kevyempää tapailua. Joko mies sitten löytää halun sitoutua tai ei. Ehkä aloitattekin suhteen, ehkä etsit toisen kun mies jahkailee tai sitten vain pysytte kavereina kunnes mies on valmis antamaan itsestään enemmän.

Miten niin jahkailee? Mies sanoi, että on vain kaverillisia tunteita, mutta aapee päätti olla piittaamatta tästä.

Siis aapeehan oli laitettu friend zonelle mutta ei hyväksynyt sitä. Hänestä miehellä selvästi oli velvollisuus olla kiinnostunut hänestä koska he olivat kavereita. Oi apua.

Vierailija
11/16 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloittaja2346 kirjoitti:

Olen itse ajatellut juuri näin, viilennän tunteeni ja annan ajan kulua. En pidä mitään yhteyttä mieheen. Jotenkin ajattelen itse niin, että jos hänen tunteet heräävät tässä "tauon/hiljaisuuden" aikana, niin hän tulee kyllä takaisin. Jos ei herää niin sitten menee menojaan.

Kurjaa on tietysti että ystävyys mahdollisesti mennyt, mutta kuten joku tuossa ylhäällä sanoikin, voi olla erittäin vaikeaa jatkaa ystävinä. Enkä tiedä haluanko "ystävinä", koska olen niin rakastunut häneen. En kestäisi nähdä häntä jonkun toisen kanssa..

ps olen normaalipainoinen jos sillä nyt merkitystä

Vierailija
12/16 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et vain ole tarpeeksi viehättävä miehen silmään. Todennäköisesti paino-ongelma. Eli laihdutusta peliin. Yksikään mies ei torju hoikkaa naista.

Torjuu. Kyllä ne torjuvat.

Terv. hoikka nainen

Vierailija
13/16 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasosi ei riitä.

Sori.

Vierailija
14/16 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloittaja2346 kirjoitti:

Juuri näin. Hän tietää nyt mitä sinä ajattelet ja pallo on nyt hänellä. Jos jotain tunteita on, hän varmasti sen ilmaisee sinulle.

Ystävyyttäkään ei kannata jatkaa, se vain satuttaa sinua. Eikä asiat muutenkaan ole enää niin kuin ennen.

Vierailija
15/16 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin jahkailee? Mies sanoi, että on vain kaverillisia tunteita, mutta aapee päätti olla piittaamatta tästä.

Siis aapeehan oli laitettu friend zonelle mutta ei hyväksynyt sitä. Hänestä miehellä selvästi oli velvollisuus olla kiinnostunut hänestä koska he olivat kavereita. Oi apua.

Aika erikoista mieheltä jaksaa puhua tuntien yöllisiä syvällisiä, kikatella ja olla tiiviisti yhteydessä ilman minkäänlaisia (paitsi kaverillisia) tunteita.

Tietenkin on mahdollista, että aloite tukee aina aloittajalta ja aloittaja on pakkomielteinen takertujahäirikkö ja mies taas yksinäinen läheisyysriippuvainen luuseri, joka ei osaa asettaa aloittajalle rajoja...

Mutta todennäköisempää on (aloituksen kuvauksen perusteella), että jotain romanttisia tunteita miehellä on aloittajaa kohtaan, muttei jostain syystä (suht tuoreesta erosta johtuen) uskalla toimia niiden mukaan.

Toki sitäkin pitää kunnioittaa eikä painostaa, miehen pitää antaa käsitellä itse omat tunteensa ja antaa tehdä omat päätöksensä - hän voi päättää skipata tämän orastavan ihastuksen eikä siinäkään ole mitään väärää eikä sitä tarvitse loputtomasti selitellä ap:lle.

Jo se, että mies on sanonut että kokee vain kaverillisia tunteita, taitaa olla merkki, ettei mies ole valmis suhteeseen vaikka jotain tunteita olisikin. Jos se tekee aloittajasta kipeää, kannattaa vähentää yhteydenpitoa eikä kehittää tästä haaveesta pakkomiellettä.

Vierailija
16/16 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tuollainen kuvailemasi kaltainen ystävyyssuhde miehen kanssa, ollut jo viitisentoista vuotta. Ainutlaatuinen. Erityinen.

Minullakin on ollut hetkiä jolloin olisin halunnut vielä enemmän, halunnut tämän miehen kuuluvan minulle kokonaan.

Tyypillisimmillään tällainen hetki on syntynyt yhtälöstä "pettymyksiä (muissa) miessuhteissa" + "herkistynyt mieli" (hormonit) + "viini" (laskuhumala).

Onnekseni olen aina jättänyt sen aamuöisen (sekavan) tunteenpurkauksen lähettämättä, hissunkissun vain deletoinut viestit aamulla.

Ja säilyttänyt tämän ainutkertaisen ystävyyden.

Olen hyväksynyt sen että aina ei voi saada kaikkea.

Ei ystävyyttä voi vaihtaa rakkaussuhteeksi noin vain, hetkessä.

Se voi kyllä Kasvaa rakkaudeksi - mutta vain ajan kanssa. Ja silloin ne tunteet voi lukea toisen silmistä, sen vain tietää.

Ei siitä tarvitse toiselle yllättäen avautua ja kertoa.

Tämä ystävyys on minulle niin kallis että haluan pitää siitä kiinni.

Tämä on arvokkaampi kuin riskialtis "rakkaussuhde".

Toivon että sinä ap harkitset vielä, mikä on sinun elämässäsi arvokkainta ja säilyttämisen väärti.

Voisitko ajatella että siirrätkin ne omat justnytmullerakkauttaheti -tunteesi hieman sivummalle, rauhoitut nauttimaan syvästä ystävyydestänne, ja annat ajan näyttää miten suhteenne jatkuu ja kehittyy?

(Minä olisin jo vedonnut hetkelliseen mielenhäiriöön - vrt yhtälö yllä! - ja pyytänyt hävittämään/unohtamaan tunnepitoisen tilitykseni. En luopuisi koskaan tuollaisesta ystävyydestä.

Purkaisin ne tunteeni mieluummin vaikka päiväkirjaan - tai tänne! ;>)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi