Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tämä laillista?

Vierailija
03.05.2019 |

Äidille soitti puhelinmyyjä ja tarjosi Valitut Palat-lehden vuodeksi nykyisen tilauksen jatkoksi. Äiti otti tarjoukseen vastaan ja nyt tuli postista lasku, joka erääntyy tämän kuun puolessä välissä. Tässä on vain semmonen juttu, että äidin nykyinen tilaus kestää vuoden loppuun. Eli saako myyjä tarjota jatkoa jo 7 kk ennen nykyisen jakson loppua, onko laillista? Olen huolissani, jos ihmisiä voidaan näin huijata ja soitetaan äidille uudestaan jo esim. tämän vuoden lopussa ja tarjotaan uutta edullista jatkoa. Tässähän voi kuka tahansa mennä sekaisin milloin edellinen päättyy ja uusi alkaa. Ja kun tilausvahvistuksissa ei edes lue milloin tilaus alkaa :0

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittakaa asiakaspalveluun, jokin sekaannus.

Vierailija
2/17 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskutusta voidaan siirtää. Sinne täytyy vain soittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä lehtimyyjät ovat valitettavasti yksi näistä yhteiskunnan syöpäkasvaimista. Myyvät nimenomaan vanhemmille ihmisille isoon hintaan jotakin, jota nämä eivät ehkä ollenkaan tarvitsisi. Eivätkä tosiaan edes muista, vaikka olisi jo ostettu/tilattu aiemmin. Ikävää moraalittomuutta näiltä p*rk*leen soittelijoilta. Suosittelen puhelinmyynnin estoa, jonka saa helposti soittamalla numeroon 0600-13404. Eipä ole ainakaan itseäni puhelinmyyjät sen jälkeen haitanneet.

Vierailija
4/17 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soittakaa asiakaspalveluun, jokin sekaannus.

Äiti soitti sinne eilen ja kysyi onko tapahtunut virhe, kun näin aikaisin tuli jo lasku uudesta kaudesta. Väitettiin, että on ihan oikein, että alkaa seuraavan jatkoksi. Mutta ei tarkistanut mitään tietoja ei edes kysynyt asiakasnumeroa.

Vierailija
5/17 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain tyhmä ostaa mitään noilta puhelinterroristeiltä.

Vierailija
6/17 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös Suomi.fi väestörekisterin kaikki mahdolliset estot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/17 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soittakaa asiakaspalveluun, jokin sekaannus.

Äiti soitti sinne eilen ja kysyi onko tapahtunut virhe, kun näin aikaisin tuli jo lasku uudesta kaudesta. Väitettiin, että on ihan oikein, että alkaa seuraavan jatkoksi. Mutta ei tarkistanut mitään tietoja ei edes kysynyt asiakasnumeroa.

Jotakin on jäänyt teiltä huomaamatta siinä tilausvahvituksella tai erääntyvällä laskulla, sillä ei sitä ensi vuoden tilausta ole voitu laskuttaa nyt, vaan laskun täytyy koskea nykyistä voimassaolevaa tilausta ja tilausvahvistus lähetetty juuri sen vuoksi että sen hyväksymällä tilaus sitten jatkuu, mutta pakko sitä ei ole hyväksyä, siinä on kerrottu miten pitää toimia jos haluaakin perua. 

Vierailija
8/17 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin vain tuntuu oudolta maksaa tilaus jo 7 kk ennen kuin edes lähtee käyntiin, vaikka asiakaspalvelusta sanottiinkin noin olevan nykyään ja, että niin saatiin edullinen hinta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/17 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soittakaa asiakaspalveluun, jokin sekaannus.

Äiti soitti sinne eilen ja kysyi onko tapahtunut virhe, kun näin aikaisin tuli jo lasku uudesta kaudesta. Väitettiin, että on ihan oikein, että alkaa seuraavan jatkoksi. Mutta ei tarkistanut mitään tietoja ei edes kysynyt asiakasnumeroa.

Jotakin on jäänyt teiltä huomaamatta siinä tilausvahvituksella tai erääntyvällä laskulla, sillä ei sitä ensi vuoden tilausta ole voitu laskuttaa nyt, vaan laskun täytyy koskea nykyistä voimassaolevaa tilausta ja tilausvahvistus lähetetty juuri sen vuoksi että sen hyväksymällä tilaus sitten jatkuu, mutta pakko sitä ei ole hyväksyä, siinä on kerrottu miten pitää toimia jos haluaakin perua. 

Tilausvahvistuksessa lukee vain "Alla olevasta tilisiirrosta näet seuraavan tilausjaksosi. Nyt sinun ei tarvitse pitkään aikaan huolehtia laskuista vaan sinulle jää pelkkä lukemisen ilo!" Sitten on selitetty arvonnasta, johon osallistuu maksamalla tilauksen eräpäivään mennessä. Laskussa näkyy vain kestotilausjakso 12 nroa, tilauksen hinta normaalisti, säästö, eräpäivä ja maksettava summa. Ei näy missään mistä alkaen tilaus alkaa.

Vierailija
10/17 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soittakaa asiakaspalveluun, jokin sekaannus.

Äiti soitti sinne eilen ja kysyi onko tapahtunut virhe, kun näin aikaisin tuli jo lasku uudesta kaudesta. Väitettiin, että on ihan oikein, että alkaa seuraavan jatkoksi. Mutta ei tarkistanut mitään tietoja ei edes kysynyt asiakasnumeroa.

Jotakin on jäänyt teiltä huomaamatta siinä tilausvahvituksella tai erääntyvällä laskulla, sillä ei sitä ensi vuoden tilausta ole voitu laskuttaa nyt, vaan laskun täytyy koskea nykyistä voimassaolevaa tilausta ja tilausvahvistus lähetetty juuri sen vuoksi että sen hyväksymällä tilaus sitten jatkuu, mutta pakko sitä ei ole hyväksyä, siinä on kerrottu miten pitää toimia jos haluaakin perua. 

Tilausvahvistuksessa lukee vain "Alla olevasta tilisiirrosta näet seuraavan tilausjaksosi. Nyt sinun ei tarvitse pitkään aikaan huolehtia laskuista vaan sinulle jää pelkkä lukemisen ilo!" Sitten on selitetty arvonnasta, johon osallistuu maksamalla tilauksen eräpäivään mennessä. Laskussa näkyy vain kestotilausjakso 12 nroa, tilauksen hinta normaalisti, säästö, eräpäivä ja maksettava summa. Ei näy missään mistä alkaen tilaus alkaa.

"On ilo lähettää ohessa hieno lisäetusi, jonka saat kiitokseksi Valitut Palat-lehden jatkotilauksestasi." Näin lukee heti tilausvahvistuksen alussa. Nykyinen voimassa oleva tilaus alkanut vasta tämän vuoden tammikuussa ja myös 12 numeroa eli vuoden jakso.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/17 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soittakaa asiakaspalveluun, jokin sekaannus.

Äiti soitti sinne eilen ja kysyi onko tapahtunut virhe, kun näin aikaisin tuli jo lasku uudesta kaudesta. Väitettiin, että on ihan oikein, että alkaa seuraavan jatkoksi. Mutta ei tarkistanut mitään tietoja ei edes kysynyt asiakasnumeroa.

Jotakin on jäänyt teiltä huomaamatta siinä tilausvahvituksella tai erääntyvällä laskulla, sillä ei sitä ensi vuoden tilausta ole voitu laskuttaa nyt, vaan laskun täytyy koskea nykyistä voimassaolevaa tilausta ja tilausvahvistus lähetetty juuri sen vuoksi että sen hyväksymällä tilaus sitten jatkuu, mutta pakko sitä ei ole hyväksyä, siinä on kerrottu miten pitää toimia jos haluaakin perua. 

Eikä lue mitään perumisesta.

Vierailija
12/17 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soittakaa asiakaspalveluun, jokin sekaannus.

Äiti soitti sinne eilen ja kysyi onko tapahtunut virhe, kun näin aikaisin tuli jo lasku uudesta kaudesta. Väitettiin, että on ihan oikein, että alkaa seuraavan jatkoksi. Mutta ei tarkistanut mitään tietoja ei edes kysynyt asiakasnumeroa.

Jotakin on jäänyt teiltä huomaamatta siinä tilausvahvituksella tai erääntyvällä laskulla, sillä ei sitä ensi vuoden tilausta ole voitu laskuttaa nyt, vaan laskun täytyy koskea nykyistä voimassaolevaa tilausta ja tilausvahvistus lähetetty juuri sen vuoksi että sen hyväksymällä tilaus sitten jatkuu, mutta pakko sitä ei ole hyväksyä, siinä on kerrottu miten pitää toimia jos haluaakin perua. 

Tilausvahvistuksessa lukee vain "Alla olevasta tilisiirrosta näet seuraavan tilausjaksosi. Nyt sinun ei tarvitse pitkään aikaan huolehtia laskuista vaan sinulle jää pelkkä lukemisen ilo!" Sitten on selitetty arvonnasta, johon osallistuu maksamalla tilauksen eräpäivään mennessä. Laskussa näkyy vain kestotilausjakso 12 nroa, tilauksen hinta normaalisti, säästö, eräpäivä ja maksettava summa. Ei näy missään mistä alkaen tilaus alkaa.

"On ilo lähettää ohessa hieno lisäetusi, jonka saat kiitokseksi Valitut Palat-lehden jatkotilauksestasi." Näin lukee heti tilausvahvistuksen alussa. Nykyinen voimassa oleva tilaus alkanut vasta tämän vuoden tammikuussa ja myös 12 numeroa eli vuoden jakso.

Näemmä on 

Se saa peruttua kun ilmoittaa asiakaspalveluun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/17 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä kuluttajaneuvontaan, heidän pitäisi jo viran puolesta pystyä auttamaan asian selvittelyssä ainakin av-palstaa paremmin neuvoin. Kuulostaa kyllä nyt siltä, että lehtimyynti on ainakin jollakin tavoin toimimassa kuluttajansuojalain vastaisesti, ja yrittää vedättää tietämättömiä.

Vierailija
14/17 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otettiin nyt uudestaan yhteyttä asiakaspalveluun. Tällä kertaa tarkistettiin asiakastiedot. On tosiaan niin, että tilaushinta edullinen, koska näin paljon etukäteen. Voi kuitenkin halutessaan perua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/17 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaan vielä, että ei ollutkaan puhelintilaus vaan tuotetilauksen yhteydessä tuli tuo tarjous. Luulin, että oli puhelinmyynnistä kyse.

Vierailija
16/17 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No peruttu tuon (etämyyntisopimus, voi perua) ja irtisanotte samalla koko lehden.

Vierailija
17/17 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No peruttu tuon (etämyyntisopimus, voi perua) ja irtisanotte samalla koko lehden.

Koska äiti kuitenkin tykkää tuosta lehdestä, päätti, ettei peru. Kirjoitettiin kuitenkin tilausvahvistukseen ylös uuden kauden alkamisaika, että nyt paremmin selvillä asiasta. Myös asiakaspalvelusta kerrottiin tilauksen alkavan ensi vuoden tammikuussa. Ja tosiaan tilaustarjous oli tullut tuotepaketin mukana ja äiti laittanut postiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi