Curly girliin hurahtaneet, mitä tuotteita nyt siis käytössä?
Kommentit (38)
Loistava shampoo + hoitoaine
Cattier colour shampoo ja Cattier repairing mask (moelle de bambou). Kiiltäviä kiharoita jo 3 hoitokerran jälkeen. Mulla taipuisa, karhea, kuiva tukka.
Pesen shampoolla joka 3 pv+ siihen maski jota saa huuhdellessa vähän jäädä. Päälle Loreal geeli ja paidan sisään tunneiksi tai yöksi.
En pese pelkällä hoitoaineella kuin harvoin.
Oikeasti kiharahiuksisen ei tarvi kuin vähän sipaista esimerkiksi Osiksen Curl honeyta hiuksiin niin se o avot.
Mulla on Garnier Respons manteli hoitoaine ja naamio.
Olen hoitanut hiuksiani CG-metodia soveltaen vuoden alusta. Luonnostaan taipuisat, hennalla ja indigolla kasvivärjätyt, aika karheat, latvoista takkuuntuvat ja päälaelta harvat hiukseni ovat huomattavasti paksumman oloiset, vähemmän pörröiset, takuttomat ja kiharammat kuin aikaisemmin. Hiuksia lähtee huomattavasti vähemmän kuin ennen, kun en harjaa niitä kuin muutaman kerran viikossa (ennen pesua).
Koska hiukseni eivät ole mitkään korkkiruuvikiharat - vaikka muutaman löysän korkkiruuvinkin saatan joskus bongata päässäni nykyään! - en noudata kaikkia curly girl -oppeja kirjaimellisesti, hiukseni eivät esimerkiksi kestä lätsähtämättä hiuksiin jätettäviä hoitoaineita tai kovin öljyisiä naamioita.
Halvoilla markettituotteilla mennään:
-Shampoona sulfaatiton XZ Persikkanektari ja joka neljäs tai viides pesukerta Lushin Lady Godiva palasaippua, joka tuoksuu taivaalliselle ja kiharoittaa selvästi hiuksiani (ei ole sulfaatiton).
-Hoitoaineena XZ Persikkanektari. Puristelen sen hiuksiin, mutta huuhdon pois enkä käytä ollenkaan, jos olen käyttänyt hiusnaamiota tai jotain öljyä (argan, shea, risiini) ennen pesua.
-Hiuksiin jätettävänä latvahoitona XZ Herne hoitosuihke (käytän purkin loppuun, mutta voisin jatkossa kuvitella käyttäväni latvahoitoa vain kuuriluontoisesti).
-Geelinä Shockwaves Tuff Stuff, joka on tehokas ja tuoksultaan hyvin mieto.
-Hiusnaamiona olen kokeillut vasta kerran Garnier Response Nourishing Almond Milk Mask -naamiota, joka tekee hiukset pehmeiksi ja ilmaviksi eli vaikuttaa oikein hyvältä.
Aluksi tuli lutrattua hoitoainetta ja geeliä liikaakin, nykyään noin ruokalusikallinen molempia riittää hartiamittaisiin hiuksiin. Geeli toimii minulla hyvin vain jos levitän sen märkiin hiuksiin ja annan kuivua itsestään kovaksi koppuraksi. Kun geelin puristelee/hieroo pois, tuloksena on pehmeä, ihana kiharapilvi. Kerran kokeilin jättää geelin pois. Olivathan hiukset kiharat heti kuivuttuaan ilmankin, mutta hyvin päänmyötäiset ja lattanat verrattuna siihen, miten geeli saa kiharat kestämään pesuvälin.
Vierailija kirjoitti:
Tämä herättää lähinnä myötähäpeää. Ei suorahiuksisien kannata alkaa leikkimään kiharapäätä, ei se tukka millään ploppauksella tai omilla keitoksilla kiharru. Ei sellainen suora/kevyesti laineileva tukka tule kuin klähmäiseksi näistä ohjeista.
Ei tuo menetelmä tee suorista hiuksista kiharia.
Minulla on ohut ja pehmeä, tyypillinen suomalainen hiuslaatu, mutta kuitenkin taipuisa. Curly Girl -menetelmästä opin selvittämään hiukset hoitoaineen kanssa suihkussa. Aiemmin olin pyyhekuivia hiuksia selvietellessäni vetänyt ne samalla suoriksi, veltot kun ovat.
Pesun jälkeen kun on imeyttänyt veden hiuksista pyyhkeeseen, niin näkee heti onko hius kihara vai ei. Jos on piikkisuora, niin ei kannata odotella mitään korkkiruuveja tällä menetelmällä syntyvän. Pyyhekuiviin hiuksiin sitten puristelen kevyttä muotovaahtoa ja kuivaan diffuusoripäisellä föönillä. Tämä antaa kivasti tuuheutta helposti lehmän nuolemilta näyttäviin hiuksiini.
Ap kysyi shampoista: shampoona XZ koivunmahla (ei varmaankaan ole metodin mukainen), hoitoaineena XZ kanerva, ja kevyt hajusteeton muotovaahto Herbinalta.
Näillä pelittää, jos siis on valmiiksi taipuisat hiukset. Tärkeämpää kuin shampoot on minun kokemukseni mukaan ja minun ohuella hiuslaadullani hiusten selvittäminen suihkussa hoitoaineen kanssa.
Ironista. Itselläni on luonnonkiharat, ja nuo silikonia sisältävät tuotteet nimenomaan tekevät hiuksistani kiiltävämmät ja siistimmät.
Lapsena ja teininä käytin noita niin kehuttuja silikonittomia tuotteita (kun kotiin ei muuta ostettu), ja tulos oli vuosi toisensa jälkeen vain takkuinen harakanpesä.
Vierailija kirjoitti:
Olen hoitanut hiuksiani CG-metodia soveltaen vuoden alusta. Luonnostaan taipuisat, hennalla ja indigolla kasvivärjätyt, aika karheat, latvoista takkuuntuvat ja päälaelta harvat hiukseni ovat huomattavasti paksumman oloiset, vähemmän pörröiset, takuttomat ja kiharammat kuin aikaisemmin. Hiuksia lähtee huomattavasti vähemmän kuin ennen, kun en harjaa niitä kuin muutaman kerran viikossa (ennen pesua).
Koska hiukseni eivät ole mitkään korkkiruuvikiharat - vaikka muutaman löysän korkkiruuvinkin saatan joskus bongata päässäni nykyään! - en noudata kaikkia curly girl -oppeja kirjaimellisesti, hiukseni eivät esimerkiksi kestä lätsähtämättä hiuksiin jätettäviä hoitoaineita tai kovin öljyisiä naamioita.
Halvoilla markettituotteilla mennään:
-Shampoona sulfaatiton XZ Persikkanektari ja joka neljäs tai viides pesukerta Lushin Lady Godiva palasaippua, joka tuoksuu taivaalliselle ja kiharoittaa selvästi hiuksiani (ei ole sulfaatiton).
-Hoitoaineena XZ Persikkanektari. Puristelen sen hiuksiin, mutta huuhdon pois enkä käytä ollenkaan, jos olen käyttänyt hiusnaamiota tai jotain öljyä (argan, shea, risiini) ennen pesua.
-Hiuksiin jätettävänä latvahoitona XZ Herne hoitosuihke (käytän purkin loppuun, mutta voisin jatkossa kuvitella käyttäväni latvahoitoa vain kuuriluontoisesti).
-Geelinä Shockwaves Tuff Stuff, joka on tehokas ja tuoksultaan hyvin mieto.
-Hiusnaamiona olen kokeillut vasta kerran Garnier Response Nourishing Almond Milk Mask -naamiota, joka tekee hiukset pehmeiksi ja ilmaviksi eli vaikuttaa oikein hyvältä.
Aluksi tuli lutrattua hoitoainetta ja geeliä liikaakin, nykyään noin ruokalusikallinen molempia riittää hartiamittaisiin hiuksiin. Geeli toimii minulla hyvin vain jos levitän sen märkiin hiuksiin ja annan kuivua itsestään kovaksi koppuraksi. Kun geelin puristelee/hieroo pois, tuloksena on pehmeä, ihana kiharapilvi. Kerran kokeilin jättää geelin pois. Olivathan hiukset kiharat heti kuivuttuaan ilmankin, mutta hyvin päänmyötäiset ja lattanat verrattuna siihen, miten geeli saa kiharat kestämään pesuvälin.
Tämän mukaan garnier ei sovellu
Käytän garnier fructis hairfoodia, on 3 in 1 eli käy pesuun, maskiksi ja jätettäksi.
Vierailija kirjoitti:
Eikö curly girl ole seksistinen liike? Mihin curly boyt voi mennä?
Curly Girl on ryhmän nimi sen vuoksi, että se kuulostaa kivalta ja girl-sanassa on omia kulttuurisia sävyjään. Joissakin piireissä kiharapäitä on vanhastaan kiusattu, ja curly girl -nimitys on yhteisöllinen juttu.
FB-ryhmässä on myös kiharatukkaisia ja -partaisia miehiä, jotka eivät naisseuraa pelkää.
Dr. Organic: Virgin Coconut Oil shampoo ja saman valmistajan Manuka Honey hoitoaine.
Ostin nämä Holland & Barrett luontaistuotemyymälästä. Hinta 7,50€/265 ml
Ekan käytön jälkeen huomasi eron hiuksissa: kiiltävät, pehmeät, taipuisat - sanalla sanoen hyväkuntoisen näköiset. Täysin ilman silikoneja ja keratiinia ym. lisäaineita.
Garnier Respons 300ml Nourishing Almond Milk Yoghurt hiusnaamio kosteutusta kaipaaville Hiuksille
Käykö tämä siis vai ei?!!! Jotkut käyttää esim. kalastajan vaimo
Vierailija kirjoitti:
Garnier Respons 300ml Nourishing Almond Milk Yoghurt hiusnaamio kosteutusta kaipaaville Hiuksille
Käykö tämä siis vai ei?!!! Jotkut käyttää esim. kalastajan vaimo
On silikoniton eli sen puolesta kay. Ma kaytan sita ja hiukset tykkaa. Ainoa miinus on tosi vahva tuoksu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käykö tämä siis vai ei?!!! Jotkut käyttää esim. kalastajan vaimoOn silikoniton eli sen puolesta kay. Ma kaytan sita ja hiukset tykkaa. Ainoa miinus on tosi vahva tuoksu.
Ahaa, mutta jotain kiellettyä siinä on ettei metodiin sovi.
Tietääkö joku, onko saatavilla tähän juttuun sopivia hajusteettomia tuotteita?
Tämä herättää lähinnä myötähäpeää. Ei suorahiuksisien kannata alkaa leikkimään kiharapäätä, ei se tukka millään ploppauksella tai omilla keitoksilla kiharru. Ei sellainen suora/kevyesti laineileva tukka tule kuin klähmäiseksi näistä ohjeista.