Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

en pärjää kotona, esim en saa ruokaa, peseytyä yms

Vierailija
02.05.2019 |

Mitä apua voi aikuinen lapseton saada kotiin? Olen vähävarainen.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaisitko ajan lääkärille ja kertoisit mikä kiikastaa. Oletko sairastunut masennukseen tai voisiko sinulla olla jokin diagnosoimaton neuropsykiatrinen häiriö? Onko tilanne kehittynyt jossain ajassa, oletko joskus pystynyt huolehtimaan itsestäsi?

Vierailija
2/39 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriin ja sosiaalityöntekijään kehoittaisin olemaan yhteydessä. Kai seurakuntien diakonitkin voivat jotenkin auttaa tai ainakin neuvoa eteenpäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä psykiatrisessa hoidossa. Mutta lääkäri sanoi, että nykyään ei saa sellaista apua vaan että esim toimintaterapeutti voi käydä, mutta hän tekee yhdessä asiakkaan kanssa asioita. Itse en pysty tekemään. Olen jo niin huonossa kunnossa. Ruokavälit on 6-8 h kun en saa ruokaa. En pysty aina menemään suihkuun. Tarvisin jonkun joka laittaisi ruokaa minulle ja veisi suihkuun. Mutta tälläistä apua ei kuulema enää ole. Olen joskus pystynyt kyllä huolehtimaan itsestäni. Askareet eivät ole osaamisesta viitsimisestä kiinni. ap

Vierailija
4/39 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaa woltista. Yhtä helppoa kuin tänne kirjoittelu- jos asut kaupunkialueella.

Vierailija
5/39 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy olisko mahdollista saada apua kunnan kotihoidolta. Ne voi auttaa ja tukea sua tärkeissä asioissa kuten peseytymisessä ja syömisessä. Eivät laita sulle ruokaa mutta voivat tilata sulle sitä kauppa- tai ateriapalvelusta. Laittavat ruoan mikroon ja aterian eteesi. Silloin kun työskentelin kotihoidossa niin meillä oli paljon mielenterveys asiakkaita. Nuorimmat asiakkaat oli kolmekymppisiä.

Vierailija
6/39 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenterveyskuntoutujien tukiasunto.

Vierailija
7/39 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen lääkärin nyt pitäisi tuohon tilanteeseen jotenkin puuttua! Kotihoito on hyvä ajatus. Tarvitseekohan siihen jonkun lausunnon ja mistä rahat? Jos sinulla on ketään läheistä, joka voisi välillä auttaa, niin omaishoitajuutta voisi hakea.

Vierailija
8/39 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko huonolla kunnolla psyykkistä vai fyysistä huonoa kuntoa ensisijaisesti? Onko sinulla fyysisiä rajoitteita?

Vierailija
9/39 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pääsen kotihoidon piiriin? Mitä pitää tehdä? ap

Vierailija
10/39 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteys sosiaalitoimeen, sieltä varmaan tulevat tekemään tilannekartoitusta. Älä jää yksin, apua kannattaa hakea. Onko ketään tuttua, joka sua voi auttaa?

Vierailija
11/39 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteys sosiaalitoimeen, sieltä varmaan tulevat tekemään tilannekartoitusta. Älä jää yksin, apua kannattaa hakea. Onko ketään tuttua, joka sua voi auttaa?

Voiko sosiaalityöntekijä tulla kotiin asti? ap

Vierailija
12/39 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työkyvyttömyyseläkkeellä ja johonkin tukeen kysyttiin että "selviätkö yksin kotona vai tarvitsetko apua päivittäisissä toiminnoissa jne" eli mikähän tuki se nyt onkaan, muistaako joku? Itse en siis tarvitse joten en tätä tukea ole hakenut tai saa.

Vierailija
13/39 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuissosiaalityö. Jos etsit netistä alueesi sosiaalityön yhteystiedot. Soita mihin vain alueesi numeroon jonka netistä löydät ja kerro, että haluat aikuissosiaalityön palvelun piiriin, tarvitset apua ja neuvoja. Kerro ongelmasi ja esimerkiksi ajatuksesi siitä, että tarvitset kotihoitopalvelua tai vastaavaa apua arjessasi. Haluatko kertoa missä päin Suomessa suurinpiirtein asut?

Vierailija
14/39 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä kaupunki? Kirjoita Googleen:

Sosiaalitoimi+kaupungin nimi. Löydät numeron, mihin voit soittaa huomenna.

Vierailija
15/39 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko sosiaalityöntekijä tulla kotiin asti? ap

Luulisin, että tulee. Ainakin meillä päin pienehköllä paikkakunnalla. Missä päin asut?

Pystytkö ottamaan yhteyttä itse sosiaalitoimeen?

Vierailija
16/39 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli eläkkeensaajan hoitotukiko/kö? Mutta oletko eläkkeellä?

Vierailija
17/39 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono provo.

Vierailija
18/39 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sosiaalityöntekijät tulee kotiin. Varsinkin kun kartoitetaan että tarvitaanko kotihoitoa. Jos jaksat soitella niin ota yhteys alueesi kotihoitoon ja kysy heiltä neuvoa.

Vierailija
19/39 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotihoidon työskentelytapa on kuntouttava, eikä tehdä asioita asiakkaan puolesta. Suihkussa asiakas peseytyy itse hoitajan ohjaamana,jos ei ole vaikeita fyysisiä esteitä. Ruuan " joudut" kyllä myös laittamaan itse mikroon ja pöydälle, hoitaja ei tee se puolestasi jos itse pystyt siihen. Hoitaja toimii enemmän ohjaajana ja tukena! Ei kukaan hyödy siitä että jää passiiviseksi, päinvastoin.

.

Vierailija
20/39 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä saada avustaja tai apua kotihoidolta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi neljä