Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä ajassa valkolakki kellastuu?

Vierailija
01.05.2019 |

Kirjoitin ylioppilaaksi reilu parikymmentä vuotta sitten ja tulin tänään ajatelleeksi, että lakkini näyttää edelleen ihan uudelta. Säilytän sitä hyvin alkuperäisessä laatikossa ja käytän vain vappuisin, mutta pieni ajan patina ei kyllä haittaisi. Missä ajassa teidän lakit ovat alkaneet tyylikkäästi kellastua?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ajassa atm muuttuu hopeaketuksi?

Vierailija
2/11 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka satsi shampanjaa kun tuli lakista juotua niin kellastuihan se. Elä sinäkin, ap vähän ja lopeta se lakin säilöminen!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä säilytys vaikuttaa? Laatikko suojaa lakkia valolta.

Vierailija
4/11 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen useana vappuna miettinyt samaa. Omista ylioppilasjuhlistani on ensi vuonna aikaa 30 vuotta ja lakki on edelleen valkoinen kuin uutena. Olen käyttänyt sitä lähes joka vuosi ja pari pientä tahraa siinä on. 

Luulen, että sen kellastamiseksi olisi pitänyt säilyttää sitä laatikon sijaan ikkunalaudalla tai juoda siitä skumppaa nuorena.

Vierailija
5/11 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykylakit eivät kellastu, materiaali käsitelty jotenkin  (oli jo reilu 20 vuotta sitten kun itsekin oman yo-lakkini sain).

Vierailija
6/11 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttuu kusen väriseksi jo muutamassa vuodessa.

Vierailija
7/11 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma on kohtalaisen valkoinen edelleen (yli 30v) mutta enpä ole sitä käyttänyt opiskeluaikojen jälkeen. Kaapissa suojapussissa se ei tunnu kellastuvan.

Vierailija
8/11 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on totta että eivät enää kellastu hyvin. Tosin uuden jo valmiiksi kellastuneen lakin voi hankki;)

https://yle.fi/uutiset/3-5554042

Vierailija
9/11 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykylakit eivät kellastu, materiaali käsitelty jotenkin  (oli jo reilu 20 vuotta sitten kun itsekin oman yo-lakkini sain).

Tuo on totta. Oma lakki on liki 40v mutta ei ole kovin paljon kellastunut. Silloin sanottiin, että on käsitelty jollain, ettei kellastu.

Huomaa kyllä, ettei ole vitivalkoinen enää ja hyvä niin.

Vierailija
10/11 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lakkini on vitivalkoinen edelleen 30 vuotta ylioppilasjuhlieni jälkeen. Tosin en ole lakkia sen jälkeen käyttänyt kertaakaan ja olen säilyttänyt sitä omassa laatikossaan pimeässä kaapissa. Edelleen kuin uusi!

Vierailija
11/11 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kangas on jo kauan ollut käsitelty sellaiseksi, ettei se kellastu kuin kuoharista tai kusesta.

Ennen vanhaan kellastui aika pian säilytyksessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kuusi