Kannattaako tehdä ennemmin yksi vai kaksi lasta?
Haluan rehellisiä mietteitä teiltä, joilla on lapsia. Itse olen siis lapseton vielä, mutta haluan tulevaisuudessa kyllä lapsen tai lapsia (jos vain saan). Olen miettinyt onko yksi vai kaksi parempi. Mielipiteitä? Rehellisiä kiitos.
Kommentit (7)
No kannattaa ensin tehdä se yksi ja miettiä sitten. Toki lapset on erilaisia, eli ensimmäinen voi olla tosi helppo tai tosi vaikea, ja jälkimmäinen taas olisi ihan päinvastainen tapaus. Mutta kuitenkin sen yhden jälkeen saa edes vähän fiilistä, että haluaako toisenkin vai ei.
Niin ja sitten tietysti raskaus- ja synnytyskokemus varmasti vaikuttaa myös. Jos on kamala kokemus, niin herkemmin ei halua enää toista vaikka toisen kohdalla saattaisikin olla paljon helpompaa. Toisaalta jos ensimmäisen kanssa on helppo raskaus ja synnytys, toisen kohdalla voikin olla paljon pahempi.
Mene ja tiedä 😂
Vierailija kirjoitti:
Väh. 3. Muuten väestö pienenee.
Ei, 3 on kyllä liikaa :D
Ap
Vaikea sanoa. Jos taloudellinen tilanne on epävarma, niin ehdottomasti yksi.
Naisena en halua enää kokea raskautta ja synnytystä ja niiden aiheuttamia muutoksia ja vaivoja vartalossa. Joten yksi riittää hyvin.
Jos on ihan välttämätön pakko mennä lisääntymään, niin maksimissaan se yksi. Viimeistään siinä vaiheessa kaikkien elämästä tulee yhtä helvettiä kun jompi kumpi vanhemmista kuolee ja joudutaan perintöä jakamaan...
No mulla on 5 lasta, olen hyvätuloinen akateeminen ja keskijohtoa (en mikään rikas kuitenkaan). Hoidamme lapset itse ilman tukiverkkoa (sitä ei ole) enkä koe liian raskaaksi ollenkaan, sillä molemmilla joustavat työt. Jos olisi kellokorttityöt niin sitten olisi hankalaa, usein pitää viedä kesken päivän jotain lasta hammaslääkäriin, toimintaterapiaan, ja on koulun vasu-keskustelua ja milloin mitäkin.
Mutta, jos mietit 1 vs 2 -akselilla niin yksi lapsi on helpoin. Suurin ”kriisi” oli meillä yhdestä kahteen lapseen siirtyminen. Sen jälkeen ei enää vaikeaa ollutkaan.
Väh. 3. Muuten väestö pienenee.