Taas lastensuojelu syyllistää!
https://www.vantaansanomat.fi/artikkeli/766358-lastensuojelu-ongelmien-… pitäkö meitä vanhempia aina haukkua!
Kommentit (8)
Minä en saa nuorta kuriin kun kaverit vaan vie! Ja sossut syyttää ja valehtelee!
Ei, en kokenut moitteita itseeni. Mä osasin priorisoida lapsen tarpeet omani eteen. Eli ei päihteitä ja rellestämistä, vaikka se kivaa onkin. Voin sit taas palata pubiruusuksi, kun lapsi muuttaa pois kotoa. Enkä aio tehdä töitäkään kuin vain sen verran, mitä tarvii. Pääasiassa lapset henkistä pääomaa, eikä poissaolevaa aikuista.
Vierailija kirjoitti:
Minä en saa nuorta kuriin kun kaverit vaan vie! Ja sossut syyttää ja valehtelee!
Ei ne saa sossutkaan. Senkään vertaa. Älä huoli. Äläkä vaan usko.
(Meillä teini karkasi sijoituspaikasta, ja silloin sanoin että lapsi kotiin takaisin, ei teistä ole mihinkään. Minua haukkuivat yhteistyökyvyttömäksi, mutta niin vaan saatiin teini takaisin kotiin, kun oli näyttöä, kumpi handlaa teinin paremmin.
Mikään ei ollut muuten totta meidän kohdalla, mitä tuossa jutussa vanhemmista syytetään. Pikemminkin päinvastoin. Sijoituspaikan hoitajat olivat itse juoppoja, ja olivat jopa kehuskelleet sillä lapsille. Vanhemmille ei kuulemma saanut kertoa. Mutta meidän teinihän hölötti kotona kaiken, puhelias kun on.
Vanhemmilta on vain viety kaikki oikeudet, ja annettu ne viranomaisille. Esim. Mua syytettiin vapaudenriistosta, kun olin sanallisesti kieltänyt lasta lähtemästä kylille keskiyöllä. Sijoituspaikassa lapsen huoneen ovi oli lukittu ulkoapäin. Oli siis vangittuna. Tosin karkasi silti. Itse en pitäisi koskaan lasta lukkojen takana, jos tulisi vaikka tulipalo.)
Moni hölmöilee teini-iässä. Eikä se todellakaan aina ole vanhempien vika. Ne joilla on ollut helppoja lapsia ei vaan sitä ymmärrä. Esim. mut oli hakattu pikkulapsesta alkaen nöyräksi kotona. Hölmöilin vasta sitten kun muutin kotoa pois. Ja hölmöilinkin sitten oikein kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Ei, en kokenut moitteita itseeni. Mä osasin priorisoida lapsen tarpeet omani eteen. Eli ei päihteitä ja rellestämistä, vaikka se kivaa onkin. Voin sit taas palata pubiruusuksi, kun lapsi muuttaa pois kotoa. Enkä aio tehdä töitäkään kuin vain sen verran, mitä tarvii. Pääasiassa lapset henkistä pääomaa, eikä poissaolevaa aikuista.
Ihan samoin itse tein. Tosin pubiruusuksi en ole koskaan halunnut, kalja on pahaa.
Se ei vaan riittänyt, kun teini halusi irtautua lapsuudenkodistaan. Meillä oli jopa liiankin tiivis yhteys, kun oli eletty pitkään kaksin.
En taida edes uskaltaa lukea.
Enkä lue.
Meillä kaksi teiniä ja kyllä taisteltu toisen kanssa.
Nyt kunnon poika mutta kokeiluja on ollut.
Ainakin me tehtiin työtä asian eteen.
Se mikä on totta että osalla meno jopa pahempaa kun on sijoitettu. Löytyy sitä hyvää seuraa niin paljon.
En halua yhtään lisätä itselleni paineita. Enää 3 vuotta niin kuopus on aikuinen.
Sanoin että meillä k-18 pitää ja siitä pidetään kiinni.
Uskon kuitenkin että jotain vielä hölmöilee kun ikää tulee lisää.
Koulunkäynnin suhteen myös taistelut käyty. Sekin asia nyt kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan samoin itse tein. Tosin pubiruusuksi en ole koskaan halunnut, kalja on pahaa.
Se ei vaan riittänyt, kun teini h4alusi irtautua lapsuudenkodistaan. Meillä oli jopa liiankin tiivis yhteys, kun oli eletty pitkään kaksin.
Niin, teini-ikään kuuluu itsenäisyyden hakeminen ja perheestä vähitellen irrottautuminen. Totta kai se on kipeää, jos asiaan ei ole varautunut.
No ei siinä kyllä minua haukuttu, vaikka vanhempi olenkin.