Lentohäpeä: tulisiko Suomessakin siirtyä Ruotsin käytäntöön, jossa lomalennoista häpäistään Instassa, koska ilmastonmuutos?
Pian kukaan ei enää uskalla elvistellä lomamatkoillaan.
Kommentit (183)
Instagramissa häpäisemiseen täytyy kyllä liittyä arvolataus molemmilta, sekä häpäisijältä ja siltä jota häpäistään. Jos ei olekaan niin sielullaan kiinni somessa niin tämä häpäisyhän on täysin turha. Ja eihän aikuiset ihmiset muutenkaan taida olla niin lapsellisia että yleensäkään ovat somessa tosissaan. Eihän se ole oikeaa elämää. Sehän on vain jotain haihattelua ja mielikuvien luomista. Ei somen tapahtumilla ja kirjoituksilla ole mitään oikeaan elämään vaikuttavaa merkitystä.
Ruotsalaiset ovat lennelleet lomalennoillaan huomattavasti pidempään ja tiheämpään kuin suomalaiset. Ruoskikoot itseään vaan.
Pian taas matkaa varaamaan :)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ihmisten matkailu on saatava kuriin mutta keinoista on tiedä,jonkulainen pakko on oltava en usko tässä asiassa vapaaehtoisuuteen.
Ihminen on niin itsekäs paska ettei mistään haluttaisi luopua.
Oletko vegaani? Ostatko vaatteita, asusteita, kenkiä ym. vain ja ainoastaan tarpeeseen ja silloinkin kotimaassa tuotettua? Ethän käytä koruja tai muita kaivosteollisuuden turhuustuotteita? Et varmaankaan käytä kosmetiikkaa? Sinulla on korkeintaan yksi lapsi, mieluummin ei yhtään? Kuljet julkisilla? Kotisi lämpötila on noin 18 C? Sinulla ei ole lemmikkieläimiä? Kasvatat itse osan ruoastasi, jos se suinkin on mahdollista?
Minä olen niin itsekäs paska, että elän noin. Ja lennän, koska muulla tavalla en ehdi nähdä niitä paikkoja maailmalla, joista olen lapsesta saakka haaveillut.
En kyllä kannata.
Toisaalta hävettää nämä ilmaston puolesta vouhkaavat bloggaajat yms. Lentävät paljon lyhyitä matkoja Suomen sisällä ja vklp matkoja Ruotsiin monta kertaa kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Tämäkin varmaan joku kateellisten tapa saada itselleen parempi mieli kun ei ole varaa matkustaa ja nähdä maailmaa. Jos heillä olisi varaa, niin lentäisivät kyllä itsekin. Nyt mukamas ovat huolissaan ilmastosta. Helppoa kätkeä se oma kateus jonkun ympäristötietoisuuden taakse. Nyt kaikki kateelliset av-mammat alapeukuttamaan.
Ei kateus, mutta pidän melko kaksinaismoralistisena city-vihreiden ympäristökiihkoilijoiden jatkuvaa hupimatkailua.
Vierailija kirjoitti:
Minä nautin lomailusta ihan entiseen malliin!
Syksyllä oli Espanjassa, talvella Karibialla ja syksyllä ollaan menossa Kyprokselle. 2020 hiihtolomaa ollaan juuri varailemassa.
Kesällä harrastamme tänä vuonna automatkailua.
Kaikista reissuista laitan sosiaaliseen mediaan jonkun maininnan -kateelliset voivat ottaa sen elvistelynä ihan rauhassa.
Ja koko perheen voimin siis nuo kaikki yllämainitut.
Laskepa huviksesi, montako grammaa hiilidioksidia tuotatte maapallomme ilmakehään.
Miten ne vihreät seisovat koneessa?
Vierailija kirjoitti:
En elvistele lentämisellä, se on vain tapa siirtyä paikasta toiseen ja ainoa vaihtoehto, jos haluaa nähdä maailmaa. Jos joku seuraajani kirjoittaisi kuvaani alentavan kommentin, blokkaisin hänet. Niin yksinkertaista se on.
Nyt et tainnut ihan tajuta tuota ruotsalaisten Insta-ideaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ihmisten matkailu on saatava kuriin mutta keinoista on tiedä,jonkulainen pakko on oltava en usko tässä asiassa vapaaehtoisuuteen.
Oletko vegaani? Ostatko vaatteita, asusteita, kenkiä ym. vain ja ainoastaan tarpeeseen ja silloinkin kotimaassa tuotettua? Ethän käytä koruja tai muita kaivosteollisuuden turhuustuotteita? Et varmaankaan käytä kosmetiikkaa? Sinulla on korkeintaan yksi lapsi, mieluummin ei yhtään? Kuljet julkisilla? Kotisi lämpötila on noin 18 C? Sinulla ei ole lemmikkieläimiä? Kasvatat itse osan ruoastasi, jos se suinkin on mahdollista?
Minä olen niin itsekäs paska, että elän noin. Ja lennän, koska muulla tavalla en ehdi nähdä niitä paikkoja maailmalla, joista olen lapsesta saakka haaveillut.
Ei sun tarvitse mitään paikkoja nähdä maailmalla,pysyttele vain siinä elinpiirissä missä elät.
Se on täysin kestämätön tilanne jos suurin osa ihmisistä haluaisi nähdä kaikki paikat maailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sun tarvitse mitään paikkoja nähdä maailmalla,pysyttele vain siinä elinpiirissä missä elät.
Se on täysin kestämätön tilanne jos suurin osa ihmisistä haluaisi nähdä kaikki paikat maailmassa.
Mutku mä haluun!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä nautin lomailusta ihan entiseen malliin!
Syksyllä oli Espanjassa, talvella Karibialla ja syksyllä ollaan menossa Kyprokselle. 2020 hiihtolomaa ollaan juuri varailemassa.
Kesällä harrastamme tänä vuonna automatkailua.
Kaikista reissuista laitan sosiaaliseen mediaan jonkun maininnan -kateelliset voivat ottaa sen elvistelynä ihan rauhassa.
Ja koko perheen voimin siis nuo kaikki yllämainitut.Laskepa huviksesi, montako grammaa hiilidioksidia tuotatte maapallomme ilmakehään.
Mitäs luulet, kiinnostaako moinen?
Kierrän myös harrasteautollani ratapäiviä. Laskenko ne mukaan jos alkaakin kiinnostamaan?
Nürburgringilläkin olen ajatellut käydä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsos nyt: moni haluaisi mutta harvat voivat.
Minä voin. Ja teen -siis matksutan- myös.
Ja sille sinä et voi yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni haluaa kovasti uskoa, että vaikka ihmiset vähentäisivät lentomatkustusta, "lentokoneet lentäisivät silti ilmassa".
#muumit #laakso
Ja jotkut eivät tajua että koko lentoliikenteen osuus päästöistä on parin prosentin luokkaa.
Ja jotkut ei tajua, että Suomen osuus maailman hiilidioksidipäästöistä on 0,15%.
Vierailija kirjoitti:
Ei, koska me ei olla yhtä noloja nillittäjiä ja kyttääjiä kuin ruottalaiset.
Paitsi ameeban tasolla henkisesti olevat vihervaakut, joihin aloittajakin lukeutuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämäkin varmaan joku kateellisten tapa saada itselleen parempi mieli kun ei ole varaa matkustaa ja nähdä maailmaa. Jos heillä olisi varaa, niin lentäisivät kyllä itsekin. Nyt mukamas ovat huolissaan ilmastosta. Helppoa kätkeä se oma kateus jonkun ympäristötietoisuuden taakse. Nyt kaikki kateelliset av-mammat alapeukuttamaan.
Ei kateus, mutta pidän melko kaksinaismoralistisena city-vihreiden ympäristökiihkoilijoiden jatkuvaa hupimatkailua.
Ei city-vihreät lentele niin paljoa.
Ja parempi se on olla autoton vegaani, joka lentää kuin olla autoileva sekasyöjä, joka lentää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni haluaa kovasti uskoa, että vaikka ihmiset vähentäisivät lentomatkustusta, "lentokoneet lentäisivät silti ilmassa".
#muumit #laakso
Ja jotkut eivät tajua että koko lentoliikenteen osuus päästöistä on parin prosentin luokkaa.
Ja jotkut ei tajua, että Suomen osuus maailman hiilidioksidipäästöistä on 0,15%.
Kyllä te jaksatte.
Kai se SUOMEN osuus nyt on pieni, kun meitä on VAIN 5 MILJOONAA.
Per capita päästöt on se, jolla on väliä.
Suomalaisen keskimääräiset päästöt ovat paljon paljon korkeammat kuin niiden intialaisten, joista te jaksatte lässyttää. 😊
Vierailija kirjoitti:
Tämä vihreiden uusi kansanedustaja Iiris Suomela paasaa ilmastonmuutoksesta kovaan ääneen vaan nuoren neidin Insta on täynnä lomakuvia aurinkorannalta 😁
Ei ilmastonmuutosta ratkaista sillä, että kaikki lopettaa lentämisen.
Huoh.
Vierailija kirjoitti:
Ei nolaamisesta ole mitään hyötyä. Jos joku kysyy, vastaan että meidän perhe on päättänyt lopettaa lentämisen, muuten en asiaa kenellekään tuputa. Ajattelen niin, että jokainen osaa tehdä saman päätöksen itsekin, jos haluaa.
Minäkin olen päättänyt vastata noin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi nuo eivät aluksi keskity kritisoimaan amerikkalaisia jotka lennättävät erittäin raskaita pommikoneitaan ympäri maailmaa? 50-luvun moottorien polttoainetehokkuuskaan tuskin päätä huimaa.
Ja vain päästäkseen kiusaamaan pienempiään.
Nuo nyt ensimmäiseksi pitäisi saada loppumaan. Jos siis järjellä ajatellaan.
Joo, odotellaan, että Trump alkaa taistella ilmastonmuutosta vastaan ja sitten vasta aletaan me herätä tähän.
Jos ensin lopetetaan sotalennot, joiden tarkoituskaan ei ole kuin rikkoa paikkoja ja vahingoittaa ihmisiä, niin lupaan harkita.