Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voinko ottaa vanhentunutta Opamoxia?

Vierailija
30.04.2019 |

Mulle on 08/2016 annettu päivystyksestä muutama Opamox ja niitä sattuu olemaan vielä tallella. En tiedä onko ne vanhentuneita, mutta todennäköisesti on kun ne on muutaman vuoden pyörinyt tuolla laatikon pohjalla. Haluaisin kuitenkin tänään ottaa, koska en ole nukkunut kahteen viikkoon kunnolla. En millään haluaisi tähän hätään lähteä päivystykseen pyytämään paria nappia että saisin edes yhden yön nukuttua. Melatoniinia oon ottanut mutta se ei auta mitään vaan heräilen jatkuvasti öisin.

Mulla on myös esctilopram käytössä, mutta pakkausselosteen pohjalta tulkitsin että niistä ei toisillensa haittaa ole.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis escitalopram käytössä, ei esctilopram. Tuo oli kyllä niin villi kirjoitusvirhe että varmaan uni tekis hyvää tässä vaiheessa.

Vierailija
2/31 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivystyksestä EIVÄT anna rauhoittavia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Mä oon kyllä hätätilanteessa syönyt hyvinkin vanhoja lääkkeitä kun esim. migreenilääkeessä on usein toimitusvaikeuksia apteekkeihin.

Vierailija
4/31 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antaa. Eivät vaan anna reseptiä, mutta akuutisti voi saada annoksen siellä otettavaksi ja jonkun napin kotiin.

Vierailija
5/31 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole haittaa toisilleen.

Vierailija
6/31 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sulle kukaan täällä voi taata, että ne lääkkeet turvallisia olisivat.

Vierailija
7/31 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, jos tabletti on ehjä eikä ole oudon hajuinen/värinen, ota pois.

Näin minua neuvoi farmaseuttiystäväni samanlaisessa tilanteessa.

Vierailija
8/31 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Antaa. Eivät vaan anna reseptiä, mutta akuutisti voi saada annoksen siellä otettavaksi ja jonkun napin kotiin.

eivät välttämättä anna sitäkään

Vierailija
9/31 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sieltä minä nuo olen alunperinkin saanut että kyllä ne vain antaa

-Ap

Vierailija
10/31 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit, luultavasti pari vuotta 2016:sta eteenpäin vielä hyviä. Ja varmasti paljon sitäkin kauemmin, ei ne yhtäkkiä tehoansa menetä tai myrkyksi muutu.

Vierailija
11/31 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti on päiväystä voimassa, ja vaikkei olisi, ei nuo hetkessä vanhene. Uskallat ottaa!

Päivystyksestä ei kyllä tietääkseni saa rauhoittavia, kuten ei muualtakaan nykyään juuri.

Vierailija
12/31 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti on päiväystä voimassa, ja vaikkei olisi, ei nuo hetkessä vanhene. Uskallat ottaa!

Päivystyksestä ei kyllä tietääkseni saa rauhoittavia, kuten ei muualtakaan nykyään juuri.

Mulla on diapam pysyvä lääkitys. Vaikka on päihdeongelma...

Vierailija
13/31 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan toi käytäntö muuttunut sitten kun silloin sain nuo nimenomaan päivystyksestä. Jos olisin saanut ne ihan tavallisesti apteekista reseptillä niin sitten mulla olis myös tiedossa sen pakkauksen mukana että milloin ne vanhenee mutta antoivat tollasessa paperipussukassa mihin sitä päiväystä ei ole kirjoitettu.

Mutta joo, ehkä uskallan sitten ottaa vaikka puolikkaan jos se auttaisi. On ihan tavallisen näköisiä ja hajuisia ja ehjiä kuitenkin. Pelottaa vaan että ne jostain mystisestä syystä olis muuttunut myrkyllisiksi mutta tuskinpa nyt niin myrkyllisiksi vielä että niistä henki samantien lähtis.

Vierailija
14/31 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otitko? Mulla nimittäin sama tilanne kaikkinensa, muutaman viikon nukkunut pari tuntia yössä ja Opamoxeja vuoden vanhalla päiväyksellä löyty kaapista.

Vierailija
15/31 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ottaa.

Vierailija
16/31 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niistä voi ainoastaan teho vähän vähentyä. Ota huoletta. Ja yleensä on 2-3 v niissä käyttö päivää. Kapselit eri asia kun normaali tbl

Vierailija
17/31 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ottaa. Säilytys paperipussissa voi vain viedä tehoa pois lääkkeestä, kun ei ole säilytetty asianmukaisesti (ilmankosteuden + lämmön vaikutus).

Vierailija
18/31 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan toi käytäntö muuttunut sitten kun silloin sain nuo nimenomaan päivystyksestä. Jos olisin saanut ne ihan tavallisesti apteekista reseptillä niin sitten mulla olis myös tiedossa sen pakkauksen mukana että milloin ne vanhenee mutta antoivat tollasessa paperipussukassa mihin sitä päiväystä ei ole kirjoitettu.

Mutta joo, ehkä uskallan sitten ottaa vaikka puolikkaan jos se auttaisi. On ihan tavallisen näköisiä ja hajuisia ja ehjiä kuitenkin. Pelottaa vaan että ne jostain mystisestä syystä olis muuttunut myrkyllisiksi mutta tuskinpa nyt niin myrkyllisiksi vielä että niistä henki samantien lähtis.

Ei ne myrkylliseksi muutu, teho vaan voi hävitä. Ottaisin sinuna kokonaisen, etenkin jos monta yötä nukkumatta. Siinä jää helposti ylivire päälle eikä pieni lääkitys auta.

Vierailija
19/31 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko ko lääkettä ottaa jos on uniapnea? Cpap löytyy kyllä

Vierailija
20/31 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ota vanhaa lääkettä ja viet ne huomenna takaisin apteekkiin.