Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voinko ottaa vanhentunutta Opamoxia?

Vierailija
30.04.2019 |

Mulle on 08/2016 annettu päivystyksestä muutama Opamox ja niitä sattuu olemaan vielä tallella. En tiedä onko ne vanhentuneita, mutta todennäköisesti on kun ne on muutaman vuoden pyörinyt tuolla laatikon pohjalla. Haluaisin kuitenkin tänään ottaa, koska en ole nukkunut kahteen viikkoon kunnolla. En millään haluaisi tähän hätään lähteä päivystykseen pyytämään paria nappia että saisin edes yhden yön nukuttua. Melatoniinia oon ottanut mutta se ei auta mitään vaan heräilen jatkuvasti öisin.

Mulla on myös esctilopram käytössä, mutta pakkausselosteen pohjalta tulkitsin että niistä ei toisillensa haittaa ole.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan keskustelun, sillä en saanut reseptiä uusittua ja kaapissa pari oxaminia, jotka menneet viime keväänä vanhaksi. Uskallanko ottaa?

Vierailija
22/31 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nostan keskustelun, sillä en saanut reseptiä uusittua ja kaapissa pari oxaminia, jotka menneet viime keväänä vanhaksi. Uskallanko ottaa?

Ei siitä haittaakaan ole. Näet sitten vaikutuksesta ovatko vielä tehokkaita,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat nyt tehokkaampia, kuin aiemmin. Sidosaineet alkavat häipyä.

Vierailija
24/31 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhoittavat säilyvät kyllä yleensä muutaman vuotta. Teho voi hiukan laskea. Mielestäni voit ottaa.

Vierailija
25/31 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivystyksestä EIVÄT anna rauhoittavia.

Antaa. Eivät vaan anna reseptiä, mutta akuutisti voi saada annoksen siellä otettavaksi ja jonkun napin kotiin.

eivät välttämättä anna sitäkään

Se katsos toimii samalla tapaa kuin portsarin homma, pärstäkertoimen mukaan annetaan mulle yleensä ei.

Vierailija
26/31 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rauhoittavat säilyvät kyllä yleensä muutaman vuotta. Teho voi hiukan laskea. Mielestäni voit ottaa.

Olisiko tähän terveydenhuollon ammattilaisen näkemystä? Eiväthän muutu myrkyllisiä tms? Minulla lääkärin aika tulossa, sitä ennen tuskin reseptiä saan, enkä ole nyt hetkeen saanut nukuttua. Päivystykseenkään en haluaisi tästä lähteä.

Vierailija
27/31 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko tähän terveydenhuollon ammattilaisen näkemystä? Eiväthän muutu myrkyllisiä tms? Minulla lääkärin aika tulossa, sitä ennen tuskin reseptiä saan, enkä ole nyt hetkeen saanut nukuttua. Päivystykseenkään en haluaisi tästä lähteä.

Jos oikein kovasti mietit, eikö olisi aika edesvastuutonta myydä lääkettä, joka muuttuisi vanhetessaan myrkylliseksi... Vedä naamaas ne.

Vierailija
28/31 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit ottaa huoletta. Ja neuvon tämän ammattilaisena.

Vierailija
29/31 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos oikein kovasti mietit, eikö olisi aika edesvastuutonta myydä lääkettä, joka muuttuisi vanhetessaan myrkylliseksi... Vedä naamaas ne.

Joku antibioottilaatu (en muista mikä) muuttuu vanhetessaan myrkylliseksi.

Mulla on juuri nyt oxaminin kanssa sama ongelma. Vanhentunut 2018 ja tarvitsisin täksi yöksi nukkumiseen.

(Miksi lääkkeitä valvotaan yli tarkasti. Kohta jo varmaan kuitenkin h u u m e e t laillistetaan ja alkoholia saa ostaa miten paljon vain. Aikamoinen ristiriita. Itse en käytä alkoholia tai huumeita)

Vierailija
30/31 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä reseptin saa uusittua jos siihen on  tarve.