Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

LIDL työnantajana?

Vierailija
30.04.2019 |

Millainen työnantaja Lidl on?
Katsoin eilen lidliin liittyvät ohjelmapätkän. Minulle heräsi siitä kysymys, että palkataanko sinne ollenkaan vanhempia työntekijöitä?
Tiedättekö kyseisen yrityksen ikäjakaumaa? Heillä on kaikki mainokset täynnä alle 30 vuotiaita ihmisiä. Todella nuorta porukkaa siis. Onko kyseisessä firmassa aloitettu rekrytoimaan vain nuoria viimeisen 5 vuoden aikana ja sillä saatu pienennettyä sairaspoissaoloja? Minkä ikäiset ihmiset sairastavat yleensö eniten?
Itsellä ei ole tietoa muuta kuin se, että me emme sukulaisteni kanssa ole ikinä olleet töistä pois oli ikä mikä tahansa.
Järjestäen Lidlin linkedinissä viikon työntekijä on joku todella nuori.
Tutkisikohan tasa-arvo valtuutettu heidän rekrytointipolitiikkaansa. Ikäsyrjintähän on kielletty yhdenvertaisuuslaissa.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysi mysteeri heidän rekrypolitiikkansa.

Nuoria tuntuvat suosivan sen mukaan minkä kuvan antavat itsestään ulkopuolisille.

Vierailija
2/36 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin niin huhutaan, että yli kolmekymppisten on turha Lidliin hakea. Näkeehän sen myymälöissäkin, enpä ole yhdessäkään keski-ikäisiä nähnyt työskentelevän. 

Itsekin olen joskus hakenut paria Lidlin paikkaa, vaan eipä tullut edes vastausta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman kokemukseni mukaan parempi kuin S-ryhmä työolojen kannalta. Keskolla riippuu kauppiaasta.

Vierailija
4/36 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oman kokemukseni mukaan parempi kuin S-ryhmä työolojen kannalta. Keskolla riippuu kauppiaasta.

Mikä siellä on työntekijöiden ikähaarukka?

Pääseekö sinne töihin ollenkaan ellei ole tullut alle 30 vuotiaana taloon?

Vierailija
5/36 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin niin huhutaan, että yli kolmekymppisten on turha Lidliin hakea. Näkeehän sen myymälöissäkin, enpä ole yhdessäkään keski-ikäisiä nähnyt työskentelevän. 

Itsekin olen joskus hakenut paria Lidlin paikkaa, vaan eipä tullut edes vastausta.

Täytyypä seurata tilannetta. Tässä on syy itselle ainakin boikotoida kyseistä yritystä, jos näin on.

Vierailija
6/36 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun olin vielä lidlissä töissä niin oli siellä pari yli 40 vuotiasta töissä, ja muutama yli 30v.

Vierailija
7/36 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan haettu kaverin kanssa niiden työpaikkoja ja ihan sama mitä hakee, aina sieltä tulee viesti ettei päästy jatkoon.

Ajateltiin hakea korkeakoulutettuina sinne kassalle myös joskun. Todennäköisesti tulee hylkäys silloinkin.

Ikä lienee suurin syy.

Vierailija
8/36 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kun olin vielä lidlissä töissä niin oli siellä pari yli 40 vuotiasta töissä, ja muutama yli 30v.

Pari... Sehän on valtava ketju.

Miksi lähdit sieltä?

Vierailija
9/36 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaa.

Vierailija
10/36 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi kuin Kesko mutta se ei vielä kauheasti kerro.

Vierailija
11/36 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kerropa sitten mikä myymälä ja mikä vuosi?

Vierailija
12/36 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä muuta natsisiwalta voisi odottaa?

Vierailija
13/36 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillon ku mä olin töissä lidlissä, niin siellä oli 30-40vuotiaita töissä paljon. :DD

Vierailija
14/36 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sillon ku mä olin töissä lidlissä, niin siellä oli 30-40vuotiaita töissä paljon. :DD

Millon sä olit siellä?

Vierailija
15/36 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

huvittavaa seurata näitä pätkätyöläisten keskusteluja pikkuruisista palkoistaan, kun itse olen opettaja ja rahaa ehkä triplasti mitä näillä matalapalkkaduunareilla...

Vierailija
16/36 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkaavat vain 20-30 v

Vierailija
17/36 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoon Karakallion Lidlissä on jo vuosia ollut yksi yli viisikymppiseltä vaikuttava työntekijä. Samoin Klaukkalan Lidlissä on parikin yli 40v työntekijää.

Vierailija
18/36 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

opettaja kirjoitti:

huvittavaa seurata näitä pätkätyöläisten keskusteluja pikkuruisista palkoistaan, kun itse olen opettaja ja rahaa ehkä triplasti mitä näillä matalapalkkaduunareilla...

Ihan varmaan tienaat triplasti keneenkään verrattuna.

T: IT-alan projari

Vierailija
19/36 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne palkkaa sinne sellaisia, joilla on vähän kokemusta, joten palkkakin on pienempi. Siksi paljon nuoria, jotka vaihtavat työpaikkaa usein ja taas voi ottaa sisään uuaia aloittelian palkalla.

Työpaikkana en osaa sanoa, mutta tuskin kauheampi kuin Keskolla jonkun k-pää kauppiaan kyttäyksen alla.

Vierailija
20/36 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haetaan kaikki 40+ vuotiaat akateemiset sinne siivoojaksi ja kassalle. Katsotaan kuinka moni pääsee ja laitetaan syrjinnästä juttu vetämään, jos kukaan ei saa paikkoja.