Miten päästä eroon agressiivisesta käytöksestä
Olen viime aikoina huomannut että suuttuessani huudan ja päästelen suustani asioita joita en todellakaan tarkoita. Olen myös alkanut vihaisena uhkailemaan toisia ihmisiä ja ”läpsimään”. Tekojeni jälkeen säikähdän omaa reaktiotani ja kadun heti. Minua pelottaa mitä voin tehdä suutuspäissäni muille tai itselleni.
En ole ennen ollut agressiivinen suuttuneena tai muutenkaan, vaan tämä on tullut aivan yhtäkkiä viime kuukausien aikana.
Miten pääsisin eroon tästä agressiivisuudesta? Olisiko psykologi tai joku vastaava oikea ratkaisu tässä tilanteessa? Auttakaaa kiitos!
Kommentit (5)
Viha pitää oppia pitämään aisoissa. Viha kuin miekka mikä pitää pitää tupessa. Jos joku aukoo päätä niin katso silmiin ja rauhallisella äänellä jotain uhkavaa mikä ei kuitenkaan täytä uhkailun merkkejä. Huutaminen on heikkouden merkki ja ei ainakaan minua pelota. Vasta kun joku käy fyysiseksi ja kimppuun niin silloin sen vihanmiekan voi vetää tupesta.
Psykologit? Hah.. fuck em.
Jos et ole ennen ollut aggressiivinen, ehkä kannattaisi lähteä ensimmäisenä miettimään, mistä johtuu että parin (?) kuukauden aikana tuollainen muutos on tullut.
Ammatti-ihmisen apua tarvitset. Sinun pitää opetella kantamaan vastuu omasta käytöksestäsi. Et ole mikään erityistapaus, joka "vahingossa päästelee" suustaan asioita joita "ei oikeasti tarkoita". Seiso sanojesi takana. Jos huudat ja rääyt, olet raivohullu sekopää. Et ole mikään "oikeasti tosi kiva" tyyppi, koska oikeasti kivat eivät käyttäydy kuten sinä.
Sinulla on varmaan avian vinoutunut kuva itsestäsi suhteessa siihen, millainen oikeasti olet. Ja ihan jo se ristiriita varmaankin aiheuttaa sinussa sitä raivoa.
Jotkut sairaudetkin aiheuttavat aggressiivisuuden lisääntymistä.
Aggressiivinen.