Olen kolmekymppinen DI
Nuori nainen. Työsuhteen loppui lokakuussa tiimin toiminnan loputtua. Olen hakenut töitä ja päässyt haastattelu ihon muttei ole johtanut työpaikkaan.
Älkää naiset opiskelko miesten alaa.
Kommentit (15)
Olen kolmekymppinen DI ja hyvin on pyyhkinyt jo ennen valmistumista. Ulkomailla haluaisin vielä tehdä töitä.
Luuletko että miehille ei käy noin? Kokemuksesta voin kertoa että käy. Se on normaalia ettei aina ole paras hakija. Itseasiassa useimmiten ei ole paras hakija, ellei ole erikoistunut opiskelujen jälkeen.
Pahan ikäisenä putosit kelkasta. Oletukset 30+ naisen raskaaksi pamahtamisesta heti vakipaikan saatua taitaa sinunkin työttömyyteesi olla (osa)syynä.
Millainen opintokokonaisuus sulla on taustalla? Mitä muuta olet elämässäsi tehnyt?
Jos olet kolmikymppinen, miksi opintoihin on mennyt 10 vuotta? Vai tarkoitatko, että olet opiskellut 5 ja ollut on-off töissä 5-8 vuotta?
Työhönottokuvioissa on tärkeä jäädä mieleen. Jos olet harrastanut tai tehnyt työksesi jotain jänskää, jäät mieleen.
Olen ollut kuusi vuotta töissä myös ulkomailla.
AP vastaa
Pieni vinkki. Monet yritykset potevat pulaa naisjohtajista, koska hyvesingalointi on niin tärkeää. Naisjohtajia ei kuitenkaan juuri ole tarjolla, siksipä se on tosi helppo tapa naiselle päästä hyvään alkuun uralla. Eli nyt vaan hakemuksia kaikkiin johtamishommiin, ja hankit vielä hieman lisäkoulutusta siihen. Tämä on ihan kauppiksesta kuultu suositus.
Väärinhän se on palkata sukupuolen mukaan, mutta jos olisin nainen ottaisin siitä vääryydestä kaiken ilon irti. Siitä ei kannata kantaa henkilökohtaista huono omatuntoa, koska tämän kaltaiset vääryydet korjaavat itse itsensä. Se kun ei ole kannattavaa palkata pelkän sukupuolen perusteella.
Mulla on taas näkemys, että kaunis nainen saa tekniikan alalla helpommin työpaikan kuin keskiverto mies. Kaunis nainen lumoaa työhaastattelutilanteissa miehen seksikkäällä vartalolla. Omalla työpaikallani on aivan eri alan inssi joka ei tiedä tästä alasta kyllä yhtään mitään. En tiedä miksi hänet on palkattu. Sählää myös aivan riittävästi. Mutta kauneudella ja seksikkäällä vartalolla toki pääsee töihin.
Öh? Täällä myös 30v nais-DI. Todellakin suosittelen muita naisia hakeutumaan tekniikan pariin töihin. Työpaikan vaihdot on sujunut toistaiseksi erittäin helposti.
Ikävää, ettet ap ole löytänyt töitä. Loppujen lopuksi olet kuitenkin ollut vasta reilu puoli vuotta työttömänä. Minkä alan hommia etsit ja mistä päin Suomea?
Vierailija kirjoitti:
Mulla on taas näkemys, että kaunis nainen saa tekniikan alalla helpommin työpaikan kuin keskiverto mies. Kaunis nainen lumoaa työhaastattelutilanteissa miehen seksikkäällä vartalolla. Omalla työpaikallani on aivan eri alan inssi joka ei tiedä tästä alasta kyllä yhtään mitään. En tiedä miksi hänet on palkattu. Sählää myös aivan riittävästi. Mutta kauneudella ja seksikkäällä vartalolla toki pääsee töihin.
En usko tähän, mutta ulkonäöstä sen verran että sillä on painoarvoa miehilläkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko tähän, mutta ulkonäöstä sen verran että sillä on painoarvoa miehilläkin.
On toki se, että järkyttävän ylipainoistakaan miestä ei varmaan moni palkkaisi. Vaikuttaisi siltä, että alkoa yms. kuluisi aivan liikaa.
No en ole kovin kaunis. Ihan normaali nainen. Asun pääkaupunkiseudulla.
Minäkin olen kolmekymppinen nainen. Mukava kuulla että joku vielä sanoo kolmekymppistä naista nuoreksi naiseksi!
Tapahtuu työttömyysjaksoja naistenkin aloilla.
Isäni on DI ja työtön. Tarkoittaako tämä nyt sitä, että mulla onkin kaksi äitiä?