Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kuukautiset on niukat?

Vierailija
28.04.2019 |

Hirveät kivut ja oireet mutta vuoto on hyvin vähäistä. Miksiköhän? Pystyykö kohdun limakalvo edes uusiutumaan kunnolla jos mitään ei tule ulos? En ole raskaana.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla tosi monta syytä: hormoniongelmia, progesteronin epäsuhtaa estrogeeniin (ei kannata hoitaa synteettisillä hormoneilla!), kilpirauhashäikkää, syöt liian vähän, puutosta jostain, jotain anatomista...

Vierailija
2/10 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla tosi monta syytä: hormoniongelmia, progesteronin epäsuhtaa estrogeeniin (ei kannata hoitaa synteettisillä hormoneilla!), kilpirauhashäikkää, syöt liian vähän, puutosta jostain, jotain anatomista...

Millä sitä sitten hoidetaan, jos on progesteronin epäsuhtaa? Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4/10 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomeksi löytyy kirjoja mm. Kaisa Jaakkolalta ja Paula Heinosella on myös hyviä juttuja. Englanniksi löytyy tietoa kun googlaat esim. how to balance hormones naturally tai how to increase progesterone naturally.

Suomessa gynet aika pitkälti tarjoaa vain noita synteettisiä hormoneja avuksi, mutta niillä on haittavaikutuksia eikä ne edes välttämättä auta kunnolla/oikealla tavalla. :-( Esim. Saksassa määrätään luonnollista (bioidenttistä) hormonia avuksi, jolla ei pitäisi niin haittoja olla samalla tavalla. Kannattaa lukea aiheesta biodentical hormones vs synthetical hormones. Ensisijassa itse kuitenkin kokeilisin noita luonnollisia keinoja hormonitasapainon saamiseksi, ennen siis noita luonnollisia hormoneitakaan. Se voi olla kuitenkin tosi monimutkainen tie. Noita on vaikka mitä noissa jutuissa lueteltu ja toki itse täytyy olla tarkkana mitä kokeilee ja miten. 

Vierailija
5/10 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomeksi löytyy kirjoja mm. Kaisa Jaakkolalta ja Paula Heinosella on myös hyviä juttuja. Englanniksi löytyy tietoa kun googlaat esim. how to balance hormones naturally tai how to increase progesterone naturally.

Suomessa gynet aika pitkälti tarjoaa vain noita synteettisiä hormoneja avuksi, mutta niillä on haittavaikutuksia eikä ne edes välttämättä auta kunnolla/oikealla tavalla. :-( Esim. Saksassa määrätään luonnollista (bioidenttistä) hormonia avuksi, jolla ei pitäisi niin haittoja olla samalla tavalla. Kannattaa lukea aiheesta biodentical hormones vs synthetical hormones. Ensisijassa itse kuitenkin kokeilisin noita luonnollisia keinoja hormonitasapainon saamiseksi, ennen siis noita luonnollisia hormoneitakaan. Se voi olla kuitenkin tosi monimutkainen tie. Noita on vaikka mitä noissa jutuissa lueteltu ja toki itse täytyy olla tarkkana mitä kokeilee ja miten. 

No mutta siis enhän mä edes tiedä onko mulla hormonihäiriötä vai ei, kun syitä voi tosiaan olla monia. Pitäisikö niitä hormoniarvoja ensin mitata tai jotain? Ap

Vierailija
6/10 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali vuoto on max 80ml/kierto. En valittaisi. Itse vuosin puoli litraa 3 viikon välein, sit lähti kohtu.

Vierailija
7/10 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tuommoista kun olin alipainoinen. Vuoto oli niukkaa ja päivissä vähäistä.

Oletko laihduttanut vai voisko olla vaan liikaa stressiä elämässä?

Vierailija
8/10 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli tuommoista kun olin alipainoinen. Vuoto oli niukkaa ja päivissä vähäistä.

Oletko laihduttanut vai voisko olla vaan liikaa stressiä elämässä?

Stressiä on kyllä ollut riittämiin, ehkä se on se. Painon kanssa ei muutoksia. Ap

Vierailija
9/10 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaali vuoto on max 80ml/kierto. En valittaisi. Itse vuosin puoli litraa 3 viikon välein, sit lähti kohtu.

Kun mullakin on yleensä ollut tuota toista ääripäätä enemmän. Tuntuu, että nyt on ihan "turhaan" nuo kivut, kun ei sieltä kohdusta mitään edes puserru.

Vierailija
10/10 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile rautatabletteja 2-3 viikon kuuri. Ens kuussa jo toimii

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme seitsemän