Olen 32-vuotias ja olen aina maksanut ostokseni käteisellä, outoa?
Minulla ei ole koskaan ollut korttia, jossa olisi maksuominaisuus. Minä haluan käyttää käteistä rahaa. Joitain tuttaviani tämä häiritsee ja intetään, että mikset hanki sellaista ja tällaista korttia. Miksi hankkisin kun pärjään aivan loistavasti näin?
Kommentit (7)
Niin, ei tuossa minustakaan mitään ongelmaa ole. Itse maksan perusjutut yleensä kortilla, mutta säästöön tai tiettyyn asiaan varaan rahaa mieluummin käteisellä, koska olen huomannut käteisen tuhlaamisen olevan paljon vaikeampaa. Jos kuitenkin maksaisin käteisellä ihan kaiken, mulla se saattaisi johtaa jopa liialliseen pihistelyyn.
Olin ennen kaltaisesi käteisostaja mutta luovuin siitä koska en halunnut enää kantaa niin paljoa käteistä mukanani. Ihmettelen myös miksi häiritsee käteisellä maksaminen? Osa pitää sitä suorastaan kriminaalina mikä on aika hölmö virhe.
Vierailija kirjoitti:
Millainen kortti sinulla sitten on?
Sellainen, jolla saan Otto- ja nosto-automaateista rahaa, sekä hätätilanteessa voin käydä pankissa tiskiltä nostamassa rahaa (tätä tosin on sattunut ehkä kerran kahdessa vuodessa)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen, jolla saan Otto- ja nosto-automaateista rahaa, sekä hätätilanteessa voin käydä pankissa tiskiltä nostamassa rahaa (tätä tosin on sattunut ehkä kerran kahdessa vuodessa)
Ap
Ok, sellaisiakin siis vielä on?
Yhtä fiksua kuin luopua oikeasta kädestään. Ihan vapaasti, mutta en ymmärrä että miksi.
Mä olen 37-vuotias ja maksan kaiken käteisellä. Joskus harvoin maksan kortilla lennot tai netistä jotain mitä ei voi käteisellä maksaa.
Ja vasta viime vuonna hankin ensimmäisen luottokorttini, Visa platiniumin jos se nyt jotain merkkaa.