Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitkittynyt kurkkukipu, voiko johtua raudanpuutteesta?

Vierailija
28.04.2019 |

Kävin lääkärissä verikokeissa sillä kurkkuni on ollut kipeä kohta kaksi kuukautta. Välillä huonompi välillä parempi. Olen jättänyt liikunnan täysin antaakseni keholle aikaa parantua mutta ei vaan auta. Ja sitten kun olin pitänyt sen kuukauden taukoa treenasin kerran kevyesti sellaisena päivänä kun tuntui hieman paremmalta ja heti paheni merkittävästi. Oireina oikeastaan vaan väsymys, lievä päänsärky ja tuo kurkkukipu. Nyt näin nettipalvelusta että hemoglobiini ja joku toinen arvo oli ollut alhainen joka viittaisi raudanpuutteeseen, joten lääkäri oli määrännyt rautatabletteja. Mutta se minua nyt ihmetyttää että onko tämä kurkkukipu jonka vuoksi sinne lääkäriin menin yhteydessä tähän diagnoosiin? Eli pitäisikö senkin parantua kun nuota rautatabletteja nyt syön vai miten?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tottakai se voi johtua siitä, kuten lihominenkin ja nalkutus.

Vierailija
2/10 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilisin enemmän siitepölyä ja katupölyä

Vierailija
4/10 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla refluksitauti. Itsellä oli juuri tuollaisia oireita. Lähti paranemaan vasta muutaman viikon omepratsolikuurin jälkeen. Olen nyt sitä syönyt 3 kk.

Vierailija
5/10 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla liian vähän kurkkupanoa.

Vierailija
6/10 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ferrarriini!!!

Vierailija
7/10 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kuulemma trendinä epäillä aina varastoraudan puutetta.

Vierailija
8/10 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vaan että ferririni arvo alle 40 tarkoittaa varmaa raudabpuutetta. Lääkäeit eivät edelleenkään tunnista. Söin yli vuoden rautakuurin ennenkuin oireet väistyivät. Olin ollut raudanpuutte k nen 8 vuotta ennen hoidon alkua, eli ennenkuin löytyi asiantunteva lääkäri.

Vierailija
9/10 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kuulostaisi enemmän refluksilta tai joltain allergialta/ärsytykseltä. Raudanpuute vain sattuu olemaan samaan aikaan.

Onko kurkkusi punoittava tai ärtyneen näköinen? Refluksi voi saada sen aikaan.

Vierailija
10/10 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvisikö tämä, mistä pitkittynyt kurkkukipu johtui? Meillä tyttärellä hyvin samanlaisia oireita kuukausitolkulla ja rauta matala.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi