En uskalla avata kelan kuoria!
Ne ovat ohuita eli ehkä en ole saanut edes päätöstä eli ei ole rahaa.
En pääse tunnistautumaan verkkopankkiin, en mihinkään kun tunnukset eivät toimi.
Kysyivät tilejä ja nyt pelkään.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kelan kanssa asioidessa pitäisi olla kelakieli-suomi tulkki. Kyllä mä ne sanat osaan lukea mutta päätösten kokonaisuutta saa miettiä mitä tämä tarkoittaa? Viime syksynä kesti kolme kuukautta saada oikaisu tt-tukeen. Yksi virkailija kehtasi väittää etten ole toimittanut yhtä liitettä. Käskin hommata silmälasit kun netistä näin itse että se oli tiedoissani.
Joudun siis toimittamaan paperisina liitteet kun en omista skanneria tai älypuhelinta. Siksi osin kirjeillä ja niiltä tulee päätökset myös paperisina. Kapulakielen taito on varmasti yksi vaatimus päästä kelalle töihin.
Lukutaito riittää. Äiti voi auttaa, jos et osaa.
Olen maisteri pääaineenani suomen kieli. Työskentelen äidinkielen opettajana. Koen jatkuvan kirjeenvaihdon Kelan kanssa todella vaikeaksi ja raskaaksi.
T. Eri
Mikä johtuu siitä, että Kelan virkailijoiden pääaine on ollut jokin ihan muu kuin suomen kieli. Niitä kirjeitä on oikeasti välillä tosi vaikea tulkita.
Ymmärrän aloittajan hermoilun, vaan kun se asia ei parane pelkäämällä. Itsekin välttelen monia ihan typeriäkin juttuja, mutta sitten kun saan ne vihdoin tehdyksi, harmittaa kun en tehnyt niitä jo aikoja sitten.
T: toinenkin Eri
Kävin automaatilla, kaikki ok toistaiseksi.
Vielä en ole avannut kuoria.
Yleensä asiat menee hyvin silloin kun stressaa paljon ja pelkää pahinta.
Eli ns. katastrofiajattelu.
Ihanaa kun olitte mukana.
Faith kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Henkisesti raskaampaa on pohtia kirjeen sisältöä peläten pahinta kuin avaamalla kirjeen saat selvyyden tilanteeseen, oli se sitten hyvä tai huono eli avaat nyt kirjeen.
Tämä on totta. Varsinkin tuon tyyppisessä tilanteessa, jossa vuokra on maksamatta, välttely on paljon raskaampaa henkisesti kuin mahdollisesti huonon uutisen vastaanottaminen.
Jos päätös on kielteinen, siitä voi ottaa seuraavan askeleen eli pyytää vuokranantajalta lisäaikaa ja jo huomenna voi vaikka mennä Kelan toimistolle selvittämään tilannetta.
Jos kirjettä ei avaa, piina jatkuu vielä huomennakin ja ylihuomenna jne.
Näin on. Asiaa kirjoitat.
:D Äiti auttaa. Mitä jatkuvaa kirjeenvaihtoa on Kelan kanssa?
Utelias