Perhehoidosta tietäviä paikalla? (sijaisvanhemmuus)
Eli voinko olla palkallisesti pois töistä lapsen sairauden vuoksi? Huoltajuuttahan minulla ei ole, kyseessä avohuollon sijoitus
Kommentit (7)
Vierailija kirjoitti:
Ei voi olla.
Onko tieto varma :( Jotenkin käsittämätöntä, kun koko kuukauden korvaukset kaikkineen ei riitä edes mun viiden päivän palkkaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi olla.
Onko tieto varma :( Jotenkin käsittämätöntä, kun koko kuukauden korvaukset kaikkineen ei riitä edes mun viiden päivän palkkaan
Olet väärällä ajatuksella sitten lähtenyt sijaisvanhemmaksi, koska siinä hommassa ei rikastuta
Jos lapsi asuu luonasi, sinulla on samat oikeudet hoitaa sairasta lasta kotona kuin vanhemmalla. Näin ainakin meille on kerrottu ja materiaalista olen lukenut (meillä pitkäaikaisesti vauvana sijoitettu ja vielä kotihoidossa).
Ei kannata kuitenkaan luottaa siihen, että tämö olisi edes työnantajan tiedossa. Itse jouduin kääntymään sijaisperhekouluttajamme puoleen, joka joutui soittamaan luottamusmiehelle, ennen kuin työnantajani uskoi, että minulla on sama oikeus hoitovapaaseen kuin biologisella vanhemmalla/huoltajalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi olla.
Olet väärällä ajatuksella sitten lähtenyt sijaisvanhemmaksi, koska siinä hommassa ei rikastuta
Aika hyvin saa vääntää ja kääntää, jos päätyy ajatukseen että haluan rikastua, jos puhun siitä että menetän rahaa enemmän kuin saan
Rikastumisesta ei varmasti ap:n kohdalla ole kyse. Ihan normaalia ihmetellä tuollaista väitettä, joka sitä paitsi ei pitänyt paikkansa.
Hyvin harva tähän rikastumismielessä lähtee - itselläni putosivat vuositulot noin 20 000 eurolla, kun jäin virastani kotiin hoitamaan meille sijoitettua vauvaa. Sijaisvanhemmat ovat ihan tavallisia ihmisiä, ja harvalla meistä on ylimääräistä niin, että voisi olla palkatta kotona noin vain. Lapsesta maksettava korvaus on tarkoitettu lapsen kuluihin, ja se on suuri vain sellaisten näkökulmasta, jotka eivät itse ole tottuneet tavallisen keskiluokkaisen suomalaisen palkkatasoon.
Vierailija kirjoitti:
Jos lapsi asuu luonasi, sinulla on samat oikeudet hoitaa sairasta lasta kotona kuin vanhemmalla. Näin ainakin meille on kerrottu ja materiaalista olen lukenut (meillä pitkäaikaisesti vauvana sijoitettu ja vielä kotihoidossa).
Ei kannata kuitenkaan luottaa siihen, että tämö olisi edes työnantajan tiedossa. Itse jouduin kääntymään sijaisperhekouluttajamme puoleen, joka joutui soittamaan luottamusmiehelle, ennen kuin työnantajani uskoi, että minulla on sama oikeus hoitovapaaseen kuin biologisella vanhemmalla/huoltajalla.
Kiitos infosta :)
Ei voi olla.