Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teen kapselivaatekaappia

Vierailija
27.04.2019 |

Eli vähemmän vaatteita mutta harkittuja. Tarvitsen apua värien valintaan. Olen vasta alussa kapseli pukeutumisessa. Olen väreiltäni lähellä kirkasta kevättä. Tyylini on klassinen. En oikein osaa päättää päävärejäni. Ainakin tummansininen ja ivory. Mutta muut? Jos joku väritietoinen osaisi auttaa? Ajattelisin että perusvaatteet olisi näissä pääväreissä ja sitten on kirkkaammissa väreissä asusteita ym.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta ja valkoinen toimii aina lisänä

Vierailija
2/16 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsele olemassa olevia vaatteitasi. Useimmat meistä valitsevat luonnostaan oikeita värejä - neutraalien hankintaan sitten pitää panostaa, jotta yhdistely olisi helppoa.

Ja tosiaan ei mustaa eikä valkoista keväälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä suhtaudun koko asiaan jotenkin kaksijakoisesti. Toisaalta olis kiva sellainen vaatekaappi, jossa kaikki sopii kaikkeen jne. Toisaalta eikö se tunnu siltä, kuin olisi aina samat vaatteet yllä? Vaikuttaa kauhean tylsältä.

Vierailija
4/16 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopisko sulle joku koralli tai persikka ja ultramariinin sininen vaikka?

Vierailija
5/16 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai joku pehmeä, utuinen pinkki ja lehmuksenvihreä?

Vierailija
6/16 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat neutraalimpaa, niin harmaa on upea väri, mutta siinä pitää olla tosi tarkka sävyjen kanssa. Eli valita sopiva, ei liian tumma tai vaalea, eikä liian kylmä tai lämmin sävy. Voisin kuvitella, että joku hiukan lämpimällä taitettu, melko vaalea harmaa voisi sopia kirkkaalle keväälle.  Siihen voisi sopia piristykseksi joku kalpea sitruunankeltainen vaikka.

Vierailija
7/16 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä suhtaudun koko asiaan jotenkin kaksijakoisesti. Toisaalta olis kiva sellainen vaatekaappi, jossa kaikki sopii kaikkeen jne. Toisaalta eikö se tunnu siltä, kuin olisi aina samat vaatteet yllä? Vaikuttaa kauhean tylsältä.

Lehdissä esiteltävät kapselit ovat aina kuolettavan tylsiä. Itse olen värikäs ja persoonallinen pukeutuja, ja käytän kapseliajattelua aarteideni yhdistelyyn järkeviksi kokonaisuuksiksi.

Vierailija
8/16 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka lie tämänkin nimen "kapselivaatekaappi" keksinyt..kuulostaa hölmöltä. Ihan kuin joku suora käännös, onko?

Vierailija
9/16 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluat neutraalimpaa, niin harmaa on upea väri, mutta siinä pitää olla tosi tarkka sävyjen kanssa. Eli valita sopiva, ei liian tumma tai vaalea, eikä liian kylmä tai lämmin sävy. Voisin kuvitella, että joku hiukan lämpimällä taitettu, melko vaalea harmaa voisi sopia kirkkaalle keväälle.  Siihen voisi sopia piristykseksi joku kalpea sitruunankeltainen vaikka.

En ole ap, mutta murrettujen, lämpimien värien ihminen minäkin. Harmaa on ihana väri. Mutta sopivan harmaan löytäminen (ja vielä toistuvasti) on niin hankalaa, että olen luovuttanut. Sama juttu beigen kanssa - miten mahdotonta voi ollakaan löytää vaikka lämmin beige trenssitakki. Käytän oliivinvihreää aika paljon, koska siitä on helpompi löytää hyvä sävy.

Vierailija
10/16 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ole kevät, mutta rakastan kirkkaanpunaista ja sitä minulla on kaappi täynnä. Vaaleanpunaista myös ja Suomen lipun sinistä. Ei yhtään mustaa tai valkoista. Korut hopeaa, ei kultaa, se ei sovi keväälle. Vältä mustaa kaikessa, se tekee sinut kuolleen lahnan näköiseksi, minulla on ihan fyysisesti huono olo mustassa vaatteessa.

Vierailija
11/16 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin ole kevät, mutta rakastan kirkkaanpunaista ja sitä minulla on kaappi täynnä. Vaaleanpunaista myös ja Suomen lipun sinistä. Ei yhtään mustaa tai valkoista. Korut hopeaa, ei kultaa, se ei sovi keväälle. Vältä mustaa kaikessa, se tekee sinut kuolleen lahnan näköiseksi, minulla on ihan fyysisesti huono olo mustassa vaatteessa.

Keväälle sopii nimenomaan kulta, ei hopea. Mutta toki tärkeintä on käyttää värejä, joista itse pitää.

Vierailija
12/16 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keväälle sopii nimenomaan kulta, ei hopea. Mutta toki tärkeintä on käyttää värejä, joista itse pitää.

Minulle tehtiin värinanalyysi ja iho oli kelmeä kullan vieressä, mutta hopea sai ihon hohtamaan kauniisti. Vaikka olen kevät.

Vierailija
13/16 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö niitä värianalyysejä tehdään?

Vierailija
14/16 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up,

koralli, kirkas sininen, kirkas keltainen ja kirkas pinkki sopii ja näistä esim. pastelliversiot. Olen itse löytänyt esim. soft goatilta lämpimän harmaan. Ruskea ei mielestäni sovi itselleni, beige on hankala koska olen vaalea. Olen lämpimän beigen trenssin löytänyt ihan h&m ltä mutta uskoisin että Burberry tekee myös jos varaa. Tummansininen hankala löytää kevään kirkkaassa ja lämpimässä värissä.

ap

Vierailija
15/16 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle tehtiin värinanalyysi ja iho oli kelmeä kullan vieressä, mutta hopea sai ihon hohtamaan kauniisti. Vaikka olen kevät.

oisitko sitten light spring?

ap

Vierailija
16/16 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsele olemassa olevia vaatteitasi. Useimmat meistä valitsevat luonnostaan oikeita värejä - neutraalien hankintaan sitten pitää panostaa, jotta yhdistely olisi helppoa.

Ja tosiaan ei mustaa eikä valkoista keväälle.

valkoinen sopii jos on lämmin eikä kylmä.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä