Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keittiöhenkilökunnan palkat!

Vierailija
26.04.2019 |

Aina vouhotetaan hoitajien palkoista, haluaisin keskustelua myös ruokapalvelussa työskentelevien ammattilaisten minimaalisista palkoista.

Työ on fyysisesti todella raskasta ja vastuullista erikoisruokavalioineen (joita muuten tänä päivänä riittää) - kiireestä puhumattakaan.
Miksi näistä ei kukaan puhu missään?

Yleensäkin palveluammateissa työskentelevien palkat on naurettavan pieniä ja nämä ihmiset (minä mukaan lukien) kuitenkin hyvin suurelta osin tätä maata pyörittää.

Hoitaa lapset ja vanhukset, ruokkii nälkäiset suut, siivoaa sotkut.. Missä arvostus? Kaikkein tärkeintä työtä - toisista huolehtiminen!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta joka sana. Töitä saa painaa kirjaimellisesti niska limassa. En todellakaan tiedä miten kykenen jaksamaan vielä parikymmentä vuotta.

Ikinä ei ole varaa mihinkään. Kaikki menee ihan tähän perus elämiseen ja perheen kuluihin (2 lasta).

Kaikki niin kallista ja palkka surkea työn määrään ja vaativuuteen nähden.

Vierailija
2/8 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kiinnittänyt samaan asiaan huomion. Meitä ruokapalvelussa työskenteleviä on kuitenkin niin valtava joukko että luulisi jotain kuuluvan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin valitettavasti on. Näitä pienipalkkaisia palveluammatteja on paljon.

Koko ajan vielä yritetään heikentää saavutettuja etuja.

Pitkät lomat on saatu aikoinaan palkankorotuksen sijaan ja nekin ollaan viemässä.

On tullut myös yhtiöittämiset. Niissä tehdään raakaa bisnestä, myös kiky hyödynnetään tässä.

Ammattiliitot näyttävät aika hampaattomilta ajamaan etuamme.

Eduskunta nostaa isosti omia palkkojaan.

Ammatinvalintakysymys, mutta ei Suomi olisi tälläinen hyvinvointivaltio ilman pienipalkkaisten työpanosta.

Vierailija
4/8 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiaa puhutte. Paljon on osattava keittiöalalla, siihen nähden palkka käsittämättömän pieni.

Vierailija
5/8 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen kunnallisessa ruokapalvelussa töissä ja huomannut saman. Usein tuntuu, että alaa ja meitä työntekijöitä ei arvosteta ollenkaan. Palkka on huono ja työ on raskasta. En ihmettele yhtään, että ala ei houkuttele nuoria. Meillä koko kaupungissa on vain muutama kolmekymppinen tai nuorempi työntekijä. Kunta-alan riesana on myös pätkäsopimukset. Itse olen ollut määräaikaisena kohta 10 vuotta. Joskus tuntuu, että edes oma työnantaja ei arvosta työntekijöitään. 

Vierailija
6/8 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka on 1400e kk

Vierailija
7/8 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ehdottomasti samaa mieltä! Tosin oma työni on täysin stressitön ja viihdyn valtavan hyvin. Ehkä se johtuu siiyä, että teen töitä säntillisesti ja rauhallisen tehokkaasti. Ja koko ajan hoksottimet valppaana. Siksi ei mulle tule stressiä. Työkaverit on kivoja! Ja palkka...1600e.

Vierailija
8/8 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ehdottomasti samaa mieltä! Tosin oma työni on täysin stressitön ja viihdyn valtavan hyvin. Ehkä se johtuu siiyä, että teen töitä säntillisesti ja rauhallisen tehokkaasti. Ja koko ajan hoksottimet valppaana. Siksi ei mulle tule stressiä. Työkaverit on kivoja! Ja palkka...1600e.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan neljä