Vesirokkoiset julkisissa
Minkä ihmeen takia vesirokkoon sairastuneita pitää liikuttaa julkisilla?? Kyllä, kysyin tältä vanhemmalta ja ei kuulemma ole täysin parantunut, naureskeli päälle.
Todella kiva kun oma 3kk vauvani on nyt riskissä sairastua vesirokkoon kun piti metrossa oikein siihen lähelle tulla sen lapsen kanssa. Ja kyllä tiedän ettei vesirokkoon kuole, mutta ne jälkitaudit voivat olla todella vaarallisia näin pienillä.
Kommentit (8)
Sosiaalityöntekijät tulisi rokottaa, sillä usein juuri he levittävät tauteja asiakaskäynneillään
Miksi itse kuljet julkisilla, jos noin paljon pelkäät pöpöjä?
Kohteliasta olisi edes mennä sairaan kanssa jonnekin kauemmas muista lapsista.
Itse kulkisin taksilla ehdottomasti. Toivottavasti ette sairastu!
Eräs äiti toi lapsen päiväkodin joulujuhlaan, kun hänen lapsellaan oli vain LIEVÄ vesirokko. No tämä lievä sitten tarttui muihin lapsiin ja esim. meillä perussairas lapsi joutui lääkekuurille ja hänen rokkonsa ei sitten ollutkan vain lievä vesirokko. Jotenkin olisi toivonut, että pk:n henkilökunta olisi pistänyt pihalle juhlista noin arvostelukyvyttömän mamman lapsineen.
Vierailija kirjoitti:
Sosiaalityöntekijät tulisi rokottaa, sillä usein juuri he levittävät tauteja asiakaskäynneillään
sosiaalityöntekijöissä on havaittavissa se että he yrittävät venkoilla vastaan ja eivät ota rokotetta, tai valehtelevat
siksi sosiaalityöntekijöiden rokotusten tulisi olla valvottuja
emme kai halua että lapset vaarantuvat sosiaalityöntekijöiden piittaamattomuuden takia?
No silloin kun itse aikuisena sairastin vesirokon, niin bussilla oli pakko liikkua sen verran, että pääsi päivystykseen ja apteekkiin hakemaan lääkekuurin. Kun näin otsikon, ajattelin tulevani tähän ketjuun puolustamaan sitä, että lääkäriin täytyy päästä. Mutta täällä puhutaankin jostain ei-pakollisista julkisilla paikoilla liikkumisista. En voi ollenkaan ymmärtää, miten joku voisi pitää sellaista hyväksyttävänä! Vesirokko on kuitenkin hirveän tarttuva. Itse olin kyllä sen lääkkeenhakureissun jälkeen tiukasti kotona siihen asti, että viimeinenkin rakkula oli puhjennut ja kuivunut. (Tai siis oikeastaan siihen asti, että viimeistä suussa olevaa rakkulaa ei enää näkynyt - en nimittäin löytänyt netistä kuvaa siitä, missä vaiheessa suussa oleva vesirokkorakkula lakkaa tartuttamasta, kun siihen ei tule samanlaista rupea kuin muualle.)
Nykyisin kaikki lapset saa rokotteen joten ei pitäisi enää kenenkään sairastaa vesirokkoa. Vauvoille rokotetta ei tietenkään ole vielä annettu.
Miksi THL ei vaadi lastentarhan opettajilta influenssa rokottamista? THL haluaa vaarantaa lasten terveyden!