Kuuluuko esim. tekstiviestillä lähetettyyn osanottoon vastata "Kiitos" ?
Vai pitääkö vastata mitään? Jos tilanne on semmoinen, että osanottoa ei pysty muuten ilmaisemaan.
Kommentit (14)
Minä ainakin vastaan, heti kunhan Kati, Mari ja Mervi ovat sen tekstiviestiosanottonsa ensin lähettäneet minulle.
Olisi kohteliasta, mutta pitää muistaa että ks. henkilö saattaa olla ihan millaisessa mielentilassa hyvänsä, eikä hänestä välttämättä ole vastaamaan viesteihin sillä hetkellä.
Aika tökeröä laittaa osanotot tekstarilla.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Suuren surun hetkellä ei todellakaan jaksa mitään osanottosoittelurumbaa. Viestillä kertoo osanoton yksinkertaisesti ja surevaa liikaa rasittamatta.
Ei niin "kuulu" tehdä. Surevalta ei voi vaatia kohteliaisuussääntöjen noudattamista. Jos jaksaa, niin onhan se kaunis teko kiittää osanotosta. Kiitetäänhän silloinkin, kun osanotto tehdään kasvokkain.
On kohteliasta vastata, mutta velvollisuus se ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin vastaan, heti kunhan Kati, Mari ja Mervi ovat sen tekstiviestiosanottonsa ensin lähettäneet minulle.
Noin kymmenen vuotta jo odoteltu.
Onhan se kiva, mutta ensinnäkin sureva on kriisissä ja hänelle varmaan tulee yhteydenottoja aika paljon ja ne voivat olla todella kuormittavia hetkellä, jolloin pitäisi keskittyä omaan hyvinvointiin. Vastaa jos jaksaa ja se on ihan ok. Ylipäätään toivoisin enemmän armollisuutta ihmisiä kohtaan.
Mieheni kuoli lähes 30 vuotta sitten. Osalle lähetin käsinkirjoitetun kiitoskirjeen, osalle soitin. Olen saanut vanhanaikaisen kotikasvatuksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin kymmenen vuotta jo odoteltu.
Noin neljätoista vuotta nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Suuren surun hetkellä ei todellakaan jaksa mitään osanottosoittelurumbaa. Viestillä kertoo osanoton yksinkertaisesti ja surevaa liikaa rasittamatta.
Kortitkin on keksitty , kukatkin on keksitty....
Todennäköisesti osanoton lähettäjä ymmärtää kyllä, vaikka mitään vastausta ei tulisikaan, eikä vedä siitä hernettä nenään. Jos vetää, niin on itseään täynnä olevasta ihmisestä kyse muutenkin.
Eipä siitä kohteliasuudesta koskaan mitään haittaa ole.