Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Anopin kanssa kaupassa ja sain hävetä

Vierailija
26.04.2019 |

Miehen vanhemmat meillä kylässä tämän viikonlopun. Appiukko jäi vahtimaan lapsia kun minä ja anoppi lähdettiin käymään ruokaostoksille. Konflikti sitten syttyi siitä, kun minä ihan tavanomaiseen tapaan poimin kyytiin niitä -30% laputettuja tuotteita. Anoppi oli sitä mieltä, ettei niitä kehtaa ostaa, on kuulemma noloa ja hän ei halua antaa sellaista vaikutelmaa, että meillä tekisi taloudellisesti tiukkaa. Voivat olla kuulemma jotenkin heikkolaatuisiakin. Mun mielestä taas ihan järjetöntä ajatella noin, aivan hyvää ruokaa ja helppo keino vähän pienentää kauppalaskua. Minä kuitenkin maksoin ostokset, joten laputetut tuotteet saivat jäädä. Anoppi on nyt sitten happaman oloinen. Voiko joku selittää minulle tämän logiikan?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko sillä läpikuultavat trikoot?

Vierailija
2/17 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kaikenlainen köyhäinapu oli suuri häpeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah hah, se on vaan niin että vanhat äm*ät pillastuvat milloin mistäkin.

Vierailija
4/17 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siinähän sen jo kerroit, anoppi ei kehtaa. Elää sen mukaan mitä toiset hänestä mahdollisesti saattaisivat ajatella.

Vierailija
5/17 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osoitit anopille, että heille tarjotaan vain halvinta, mitä kaupasta löytyy. Minäkin anoppina loukkaantuisin. Piste anopille, että aukaisi suunsa.

Vierailija
6/17 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"sain hävetä"

"Anoppi oli sitä mieltä, ettei niitä kehtaa ostaa"

Häpeä taitaa olla teillä sukuvika.

Vierailija
7/17 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ymmärrä mitä ap häpesi?

Vierailija
8/17 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks tää totta :D Huutonaurua :D Ihan normaalia syötävää ruokaa punalaputetut on :) Itsekin ostan :) Ihan sama vaikka joku luulis köyhäksi, mitä v*tun väliä :D

Vierailija
9/17 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan myös usein hävetä anopin kanssa liikkuessa mutta eri syistä. Hän ryhtyy ties missä tinkaamaan hinnasta. Vaikka ei itse edes olisi se joka ostokset maksaa. Noloa, kun jossain museon kahvibuffetissa on kympin tasarahalla maksamassa kahveja ja pullia kaikille, niin anoppi vierestä livauttaa että eikös kahdeksan euroa riittäisi kun on niin pienet pullat.

Kun on viety hänet täpötäyteen bookattuun hienompaan ravintolaan syömään ennalta tilattua menua, niin hän saattaa ruveta juomatilausten kohdalla tarjoilijalta tenttaamaan että hänen kun tekisi mieli keittoa, niin voisitteko tehdä meille kumminkin semmoiset? Ja kun tarjoilija kohteliaasti pahoittelee että heidän listallaan ei nyt ole keittoa ja keittiö ei pysty tässä kiireessä venymään, niin hän (70 v täti) ryhtyy taivuttelemaan tarjoilijaa flirttailulla ja jankkaamaan. Ja kun me itsekin tosiaan haluttiin tarjota nimenomaan se tilattu, kehuttu menu.

Vierailija
10/17 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eikö niiden punalappu tuotteiden ostaminen ole juuri hyvä asia, jotta ne saadaan myytyä eikä päädy roskiin?

Vierailija
11/17 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eikö niiden punalappu tuotteiden ostaminen ole juuri hyvä asia, jotta ne saadaan myytyä eikä päädy roskiin?

12/17 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

jätä se

Vierailija
13/17 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahaa, oma anoppini on samaa lajia.

Tunnen kohtuu hyvin, mitkä elintarvikkeet muuttuvat riskialtteiksi ostoksiksi lähellä viimeistä käyttöajankohtaa, mutta varsin monet tuotteet ovat hyviä. Minustakin on ensinnäkin ekologista ja toiseksi taloudellisesti viisasta ostaa niitä, tosin tuotekohtaisella harkinnalla. Käytän myös kirppari- ja kierrätysvaatteita, se on minusta vain viisasta.

Koomista on, että oma tulotasoni on noin 5-kertainen anoppini nähden. Minua ei hittoakaan kiinnosta, mitä joku taloustilanteestani ajattelee. Se on minun asiani, mitä ostan. Ehkä rahalla näyttämisen tarve liittyykin anopillani pienituloisuuteen ja lapsuuden luokkaeroihin?

Vierailija
14/17 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertomasi perusteella anoppi olisi se joka häpesi. Vai huusitteko toisillenne siellä naama punaisena?

Vierailija
15/17 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattoi käydä toisinpäin. Olet ilkeä kirjoitellessasi teidän asioita someen.

Vierailija
16/17 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit kertonut, että toiset piilottelevat niitä -30 % tuotteita tuoreiden tuotteiden taaksen, jotta voisivat päivän viimeisen aukiolotunnin ajankohtaan saada ne sieltä -60 % alennuksella.  Ja sitten niitä harmittaa, kun joku muu onkin ne sieltä jo löytänyt. 

Vierailija
17/17 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, en ole edes ajatellut että joku pitäisi niiden aletuotteiden hamstraajia köyhinä. Vanhemmat ikäpolvet eläneet ihan eri maailmassa, itselle niiden tuotteiden ottaminen on nimenomaan ekologinen teko. Siksihän niitä tarroja siihen laitetaan, että saadaan pian pilalle menevät tavarat myytyä, eivätkä joudu roskiin. Ei se ole mikään kaupan tapa tarjota köyhille köyhäinavustusta. Minulla on tulot yli oman tarpeen, silti aina ostan aletarralla merkittyjä tuotteita jos hyviä löytyy. Kierrän myös kirpputoreja ja kierrätyskeskuksia ja aina silloin tällöin teen niistä todella hyviä ja laadukkaita löytöjä. Eivät tällaiset jutut ole nykyään pelkkien köyhien juttuja, vaan enimmäkseen tiedostavien ihmisten.