Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos naapurillesi tarkoitettu työhönosoitus tai vaikkapa sukupuolitautitestivastaus tipahtaa vahingossa sinun postilaatikkoosi, niin laitako avaamasi kirjeen rappusi ilmoitustaululle muiden naapureiden nähtäväksi?

Vierailija
26.04.2019 |

Kysymysn otsikossa.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

no miten on?

Vierailija
2/21 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ensinnäkään en avaisi naapurille osoitettua kirjettä vaan toimittaisin oikeaan osoitteeseen.

Jos tuommoista tekee niin toivottavasti joutuu korvauksia maksamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

???

En, vaan pudotan avaamatta postilaatikkoon. En lähde viemään perille, koska yksi omituinen henkilö kerran epäili, että hänen väärään osoitteeseen tullut kirjeensä oli avattu (kirje oli ihan koskematon). Paljon selkeämpää jos posti toimittaa kirjeen itse oikeaan osoitteeseen.

Vierailija
4/21 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ensinnäkään en avaisi naapurille osoitettua kirjettä vaan toimittaisin oikeaan osoitteeseen.

Kaikki ei osaa lukea länsimaisia aakkosia

Vierailija
5/21 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tietty ja ympyröin vielä punaisella tussilla...vai oisko hissin peili parempi paikka, siihen kun teippaisi niin näkyis suoraan kun astuu hissiin?

Oikeasti, kehtaako joku todella avata väärin jaettua postia?

Vierailija
6/21 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo tietty ja ympyröin vielä punaisella tussilla...vai oisko hissin peili parempi paikka, siihen kun teippaisi niin näkyis suoraan kun astuu hissiin?

Itse avaan aina asuntooni tulleet kirjeet lukematta mistä ne on tulleet tai kenelle ne on osoitettu. En kylläkään ole saanut koskaan naapurilleni osoitettua kirjettä.

ap

Vierailija
7/21 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä maar. Täällä päin yksi tyyppi oli avannut kirjeeni, ja vieläpä avuliaasti kertoi minulle mitä se sisälsi, kun oli juovuspäissään hukannut kirjeen. :D Pahoitellut ei kyllä ollenkaan.

Onneksi ei ollut mitään kovin tärkeää tai arkaluontoista.

Vierailija
8/21 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida tulla ilmoituksia sukupuolitaudeista postissa.

Jos naapurini postia tulee pistän ne postiluukusta naapurille.

Olen joskus avannut, vahingossa, väärin toimitetun kirjeen. Teippasin kiinni ja pudotin postilaatikkoon.

Vierailija
9/21 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiselle osoitetun kirjeen avaaminen ilman lupaa on rikos.

https://www.minilex.fi/a/rikoslaki-ja-kirjesalaisuus

Vierailija
10/21 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei taida tulla ilmoituksia sukupuolitaudeista postissa.

Jos naapurini postia tulee pistän ne postiluukusta naapurille.

Olen joskus avannut, vahingossa, väärin toimitetun kirjeen. Teippasin kiinni ja pudotin postilaatikkoon.

Soitetaanko vastaukset puhelimella? Millaisia testejä olet tettänyt? 

Vierailija
11/21 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu naapurista. Jos ärsyttävien naapureiden postia tulisi, pistäisin avaamatta silppuriin.

Vierailija
12/21 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toiselle osoitetun kirjeen avaaminen ilman lupaa on rikos.

https://www.minilex.fi/a/rikoslaki-ja-kirjesalaisuus

No sen todentaminen taitaa olla mahdotonta. Kuka lukee kirjeen osoitetiedot jos kirje on oman eteisen lattialla?

Vierailija
13/21 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ei osaa lukea länsimaisia aakkosia

Miksi alapeukut? Tottahan tämä on monessa lähiössä.

Vierailija
14/21 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. Vasta toimitin naapurilleni sivun hänen potilaskertomuksestaan, joka oli jotenkin päätynyt käytävään.

Vierailija
15/21 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen minäkin kerran avannut edelliselle asukkaalle tulleen kirjeen vahingossa. Se tuli pankista, jossa minulla on tili, joten oletin tietysti että se on minulle. Kun asuu yksin, niin ei yleensä tule katsottua kelle kirje on osoitettu.

Vierailija
16/21 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen minäkin kerran avannut edelliselle asukkaalle tulleen kirjeen vahingossa. Se tuli pankista, jossa minulla on tili, joten oletin tietysti että se on minulle. Kun asuu yksin, niin ei yleensä tule katsottua kelle kirje on osoitettu.

Mitä kivaa naapuristasi selvisi?

Vierailija
17/21 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
18/21 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä kivaa naapuristasi selvisi?

Ei ollut kyseessä naapuri vaan asuntoni aiempi asukas. Ehdin saada selville, että hänen tilinsä suljetaan, koska sitä ei ollut käytetty vuosiin, tilillä oli alle euro. Ehdin jo säikähtää ja sitten tajusin, että se kirje oli jollekin täysin tuntemattomalle miehelle.

Vierailija
20/21 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein kun naapurustossa asuu epäilyttäviä tyyppejä, käyn läpi postilaatikoita ja esimerkiksi paperiroskiksia. Kerrankin naapurina oli sellainen homonarkkarin näköinen tyyppi ja kun sain käsiini sen tiliotteen ja lääkärilausunnot niin selvisi että homohan se on kun sillä oli kerran hiv. Laitoin sen ilmoitustaululle varoitukseksi muillekin naapureille. Yritimme myös eheyttää sitä mutta se oli kovin vastentahtoinen.

Muutti parin kuukauden päästä pois. En tiedä miksi otti itseensä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kaksi