Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä osakkeita nyt kannattaisi ostaa?

Vierailija
25.04.2019 |

5000 € olisi nyt laittaa ja ajattelin lähteä tähän leikkiin ekaa kertaa mukaan. Saisiko täältä vinkkejä?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta 10 eri suomalaista pörssifirmaa niin, että pörssin eri toimialat tulevat hyvin katetuksi. Näin saat hyvän hajautuksen Suomen sisällä.

Vierailija
2/25 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nokia on nyt alelaarissa...sellainen viesti tuli Nordnetistä mun sähköpostiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nokia on juu alessa. Mut millaisia kasvuodotuksia sille voidaan asettaa? Ei ole enää "sama osake" kuin aikanaan. Mulla toki sitäkin on salkussa, mutta painon pidän pienenä. UPM-Kymmene on mun osakkeista noussut parhaiten nyt. Neste on nyt myös muodissa. Kone & co on mulla vain rahastojen kautta pienenä osuutena, on kovin kallis. Jos siis et halua odotella arvonnousua, valitse vakaita osingonmaksajia. Helsingin pörssi tuottaa nyt muuten kansainvälisessä vertailussa aika hyvin.

Vierailija
4/25 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Altiaa. Puolet osakkeisiin ja puolet Alkon kautta tuotteisiin.

Vierailija
5/25 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä ne vinkit kannattaa kysyä.

Vierailija
6/25 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ainakaan suomalaisia osakkeita, koska laskusuhdanne on juuri alkamassa ja Suomeen se osuu nykyään tavallista kovempaa. Suosittelen että odottelisit jonkin aikaa vielä kurssien laskua ja etsit markkinan joka nousee Suomea nopeammin.

Vierailija
7/25 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu kirjoitti:

Nokia on juu alessa. Mut millaisia kasvuodotuksia sille voidaan asettaa? Ei ole enää "sama osake" kuin aikanaan. Mulla toki sitäkin on salkussa, mutta painon pidän pienenä. UPM-Kymmene on mun osakkeista noussut parhaiten nyt. Neste on nyt myös muodissa. Kone & co on mulla vain rahastojen kautta pienenä osuutena, on kovin kallis. Jos siis et halua odotella arvonnousua, valitse vakaita osingonmaksajia. Helsingin pörssi tuottaa nyt muuten kansainvälisessä vertailussa aika hyvin.

Kuuntelin yhden ulkomaalaisen analyytikon arvioita näistä 5g toimittajista ja se ihmetteli miten ne voi tienata rahaa,perusteli sen jollai, mutta en muista miten. Ehkä on oikeassa.

Vierailija
8/25 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täältä ne vinkit kannattaa kysyä.

Kyl maar. Lähtisin siitä että Suomen terävin sijoitusgurukärki kirjoittelee av:lle - olenhan itsekin täällä. 😉

Vierailija
9/25 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoitusvinkkejähän antavat ne jotka itse eivät halua rikastua. Voin antaa varman vinkin ensi lottoriviksi.

Vierailija
10/25 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta 10 eri suomalaista pörssifirmaa niin, että pörssin eri toimialat tulevat hyvin katetuksi. Näin saat hyvän hajautuksen Suomen sisällä.

Kun puhutaan että kannattaa hankkia kerralla suuremmalla summalla ettei hankinta kulut ole niin suuret, tarkoittaako se että jos ostan esim tuolla viittä eri osaketta, maksan kaikista sen minimi hankintakulun?

Ap

Vierailija
11/25 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta eQ. Mutta ei näitä kukaan varmaksi tiedä.

Vierailija
12/25 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun puhutaan että kannattaa hankkia kerralla suuremmalla summalla ettei hankinta kulut ole niin suuret, tarkoittaako se että jos ostan esim tuolla viittä eri osaketta, maksan kaikista sen minimi hankintakulun?

Ap

Juuri sitä se tarkoittaa.

Vierailija
13/25 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nokiaan en jaksa uskoa.

Menenkö ihan per se edellä puuhun jos ostan Nordeaa?

Haluaisin sijoittaa pitkäaikaisesti ja yhtiöihin jotka maksavat hyvin osinkoja.

Ja täällä kyselen neuvoja siksi etten tiedä mistä muualta kyselisin. En halua ainakaan maksaa mistään sijoitusneuvojasta koska minun summani ovat todella pienet. Varmasti tästä tulee oppirahat maksettavaksi mutta olisi kiva päästä tähän "leikkiin" mukaan.

Ap

Vierailija
14/25 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nokiaan en jaksa uskoa.

Ja täällä kyselen neuvoja siksi etten tiedä mistä muualta kyselisin. En halua ainakaan maksaa mistään sijoitusneuvojasta koska minun summani ovat todella pienet. Varmasti tästä tulee oppirahat maksettavaksi mutta olisi kiva päästä tähän "leikkiin" mukaan.

Ap

Kukaan ei voi tietää. Nordeaa on itsellänkin ja siinä on plussana vahva osinko ja muutoksen tuulet.

Vierailija
15/25 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sijoitusvinkkejähän antavat ne jotka itse eivät halua rikastua. Voin antaa varman vinkin ensi lottoriviksi.

Onko sijoitusasioissa niin että oma menestys on muilta pois? Jos nyt olisi hyvä aika ostaa jotain osaketta, lähteekö se nousuun jos iso porukka ostaa sitä samaa?

Ap

Vierailija
16/25 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jos ostat järkevästä paikasta (esim. Nordean kautta), ei ole mitään minimihankintakulua. Neuvot siitä, että kerralla pitäisi ostaa suurempi määrä, ovat vanhentuneita. Ainakin Nordeassa voit ostaa kerralla esim. 20 eurolla, ja hankintakulu on tällöin 20 senttiä.

Toki on silti vähän edullisempaa ostaa yhtä osaketta 5000 eurolla kuin kymmentä kutakin 500 eurolla, mutta ero on niin pieni (max 40 euroa yhteensä), että ei sen takia kannata jättää hajauttamatta.

Vierailija
17/25 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

HSEn adonis kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nokiaan en jaksa uskoa.

Ap

Kukaan ei voi tietää. Nordeaa on itsellänkin ja siinä on plussana vahva osinko ja muutoksen tuulet.

Onko se tällä hetkellä halpa, jos sitä käppyrää katsoo? Eikö se tullut alas maalis- huhtikuussa? Luin jostain että hyvä aika ostaa olisi mennyt jo. Jos itse haluaisit sitä lisää, ostaisitko nyt?

Ap

Vierailija
18/25 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HSEn adonis kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nokiaan en jaksa uskoa.

Ap

Onko se tällä hetkellä halpa, jos sitä käppyrää katsoo? Eikö se tullut alas maalis- huhtikuussa? Luin jostain että hyvä aika ostaa olisi mennyt jo. Jos itse haluaisit sitä lisää, ostaisitko nyt?

Ap

En tiedä. Osinko irtosi aika juuri. Kuten sanoin, kukaan ei varmaksi tiedä tulevaisuudesta. Sinun pitää itse miettiä ja ottaa riski tai jättää sijoittamatta. Sijoitushorisontti pitää myös miettiä. Kysymyksistäsi päätellen jättäisin ehkä sijoittamatta kokonaan.

Vierailija
19/25 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jos ostat järkevästä paikasta (esim. Nordean kautta), ei ole mitään minimihankintakulua. Neuvot siitä, että kerralla pitäisi ostaa suurempi määrä, ovat vanhentuneita. Ainakin Nordeassa voit ostaa kerralla esim. 20 eurolla, ja hankintakulu on tällöin 20 senttiä.

Toki on silti vähän edullisempaa ostaa yhtä osaketta 5000 eurolla kuin kymmentä kutakin 500 eurolla, mutta ero on niin pieni (max 40 euroa yhteensä), että ei sen takia kannata jättää hajauttamatta.

Eli Nordea olisi järkevä paikka ostaa? Luin että Nordeassa säilytys maksaa ja Nordnetissä olisi ilmaista? Paljonko Nordeassa tuo säilytys maksaa? Millaisista summista puhutaan?

Ap

Vierailija
20/25 |
26.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nordea on sinänsä ihan hyvä osa osakesalkkua, koska kysymyksessä on iso firma, joka maksaa myös hyviä osinkoja, mutta ei missään nimessä koko summaa yhteen firmaan (koska riski on silloin liian suuri). Ihan minimissään hajauttaisin summan neljään eri toimialalla tpimivaan yhtiöön.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kuusi