Mikä tekijä heikentää elämänlaatuasi eniten?
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Se, että epäilen itselläni munasarjasyöpää ja kuulemma vapaita aikoja ultraääneen vasta kahden kuukauden kuluttua. Joka päivä oksettaa, huimaa ja sattuu vatsaan.
Yksityiselle pääset vaikka huomispäivänä ja yksityiset gynet ultraa nykyään aina ihan rutiinitarkastuksessakin munasarjat. Mars sinne, jos tosissasi epäilet syöpää. Lähettävät kyllä sitten julkiselle operoitavaksi, eli sitä et joudu maksamaan itse.
120 e gynemaksua on aika pieni raha mielenrauhasta.
1. Huono parisuhde
2. Rahan puute (tämä johtuu pitkälti huonon parisuhteen aiheuttamasta lamaannuksesta yrittäjän elämässäni)
Krooniset sairaudet
Kumppanin puute
Vai ovatko nämä juuri niitä nykyisiä elämäntilanteita?
Vaikea masennus - ehdottomasti - enemmän kuin krooninen kipusairaus
Eksintentiaalinen yksinäisyys
Rakkaudettomuus, niin minussa kuin muissakin
Kuolinpesän asioita hämmentävä sisareni. Ei pitäisi olla mitään valittamista, sillä lakiosat on jaettu, mutta silti hän haluaa osaosuuksia itselleen epämieluisista asioista, mutta silti täyden käyttö- ja hallintaoikeuden kaikkeen mahdolliseen ilman minkäänlaista osallistumisvelvoitetta....
Saamattomuus. Jatkuvasti pyörii päässä lapsuuden traumat.
Pätkätyöt ja edessä oleva työttömyys.
Se, että töissä on pakko käydä ja tienata tietyn verran rahaa. Jos voisin valita, tekisin töitä kerran viikossa lauantaisin kaupan kassalla, ja tekisin muun ajan viikosta jotain ihan muuta.
Se että koen muut ihmiset ongelmatekijöiksi elämässäni siten etten pidä siitä että draama tuodaan minun luokseni, hiljaisesta luonteestani tehdään ihme päätelmiä että olen ylimielinen tai tyhmä tms. Olen introvertti, yritän kyllä hoitaa asian niin etten välitä ja stressaa muista ihmisistä mutta tuntuu että ihan mihin tahansa mennkin niin siellä aina on mellastus päällä, aina oletetaan kaikista hiljaisista jotain pahaa. En itse voi tietenkään tehdä mitään muille ihmisille mutta voin muuttaa asennettani miten otan kaiken sen turhan pa*kan vastaan eli pysyn niin kaukana muista kuin vain voin ja pyrin pitämään matalat ennakko-odotukset muita kohtaan. Maailma on karsea paikka nimenomaan muiden ihmisten takia. Vain harvat ovat oikeasti täysin rauhanomaisia eivätkä etsimällä etsi ongelmia ja tappeluita.
Vaikea depressio, lääkityksen veivaaminen, paino noussut yli 20 kg viime syksystä, diabetes mennyt epätasapainoon, itsetuhoajatukset, jatkuvat kivut, aloitekyvyttömyys. Tässäpä nämä päällimmäiset elämänlaatua heikentävät tekijät. Joutaisin jo kuolla pois.
Nykyinen koti. Ruma vuokra-asunto, josta on näköjään mahdotonta päästä pois, koska en saa lainaa omaa kotia varten.
Vaikea psyykkinen sairaus, rahan puute, seksin puute.
Yksinäisyys ja parisuhteen puuttuminen. Yksinäisyys on kuitenkin kovempi pala purtavaksi. Muut samanikäiset elävät lähinnä lapsiperheissä.
Mieheni syöpä. Hirveä stressi, pelko ja ahdistus.