Mies seuraa ja rajoittaa menemisiäni ja tekemisiäni
Olen asunut miehen kanssa yhdessä nyt reilun vuoden. Alussa kaikki oli ihanaa, ei merkkejä mustasukkaisuudesta eikä muista neurooseista.
Hiljattain merkkejä on kuitenkin pompsahdellut esiin, eikä tämä ole enää hauskaa.
Ensin alkoi kuittailu meikkaamisesta. Saan meikata kouluun, mutta esimerkiksi viikonloppuna kauppareissulle meikkaaminen on ”aivan turhaa”. ”Nyt mennään”. Harmitonta, ehkä, mutta tatsi on melko aggressiivinen ja outo. Vaativa.
Menojani rajoitetaan kotona myös. Viikonloppuisin, kun menisin harrastukseni pariin, mies keksii muuta tekemistä, jota ei voi siirtää.
En tarvitse itse omaa autoa, mutta lainaan silloin tällöin miehen autoa. Auton näyttö saattaa kesken ajon ilmoittaa, että ”sijaintia lähetetään”, eli mies siis tarkistaa aplikaatiollaan missä olen ajamassa.
Milloin menee överiksi? Voiko tällainen mustasukkaisuus olla harmiton luonteenpiirre vai pitäisikö jo huolestua..? Kellään kokemusta?
Kommentit (30)
Mies on mustasukkainen narsisti, aivan selvästi! Kannattaa olla varovainen ja miettiä tosi tarkkaan kannattaako tuollaisen kanssa elää, ei ainakaan muksuja tehdä.
Ei ole kokemuksia, mutta mä huolestuin jo puolestasi. Ei ole tervettä.
Taidat tietää itsekin, että meni jo överiksi. Sairaalloista mustasukkaisuutta ja kyttäämistä, jotka vaan pahenevat ajan mittaan. Ainoa oikea teko on ero, ja sekin niin ettei mies saa tietää uutta osoitettasi.
Joku on taas katsellut Friin psykomurhajuttuja. :D
Älä jää suhteeseen missään tapauksessa.
Ihanan omistautunut tulisielu. Hän haluaa vain varmistua että sinulla on kaikki hyvin.
Pakene nyt kun voit. Minulla aikoinaan ex seurasi myös auton reittejä. Olisi halunnut pistää kotiimme valvontakameran sisälle voidakseni vahtia minua. Ulos sitten pistikin kamerat. En uskaltanut jättää, koska tappouhkaukset. Lopulta oli kuitenkin pakko lähteä. Kun jättää sairaan ihmisen, kannattaa salata omat tietonsa, puhelin, osoite, auto.
Rakkaudellasi voit palauttaa miehesi luottamuksen sinuun, vaikka oletkin käytöskelläsi aiheuttanut hänelle selvästi huolta omistautumisestasi suhteeseenne.
Anna kun arvaan: Muutitte yhteen muutaman kuukauden tuntemisella?
Semmonen provo.
Ei mitenkään erikoinen.
Jos toi onkin totta, niin tajuat varmaan itsekin että rakkaus ei ole vankila.
Fyysinen väkivalta on vuorossa seuraavaksi, eikä se vaadi muuta kuin että sulla on kaunis paita tai kulmakarva epäilyttävässä asennossa.
Vierailija kirjoitti:
Anna kun arvaan: Muutitte yhteen muutaman kuukauden tuntemisella?
Aika hyvin arvattu, koska nopeita tosiaan oltiin. Liian nopeita.
Tai sitten tämä käytös olisi joka tapauksessa tullut ilmi vasta vuosi yhdessä asumisen jälkeen, emme voi tietää.
Provohuutelijoille sellaiset terveiset, etten edes kertonut tässä kaikkea teidät välttääkseni...
Ap
Kaverillani alkoi tuollainen siitä, että miehensä haki hänet joka päivä töistä. Jos hän ei ollut kadulla viimeistään viittä yli, alkoi kyselyt.
Sitten alkoi tulla kotiintuloaikoja, soitteluja perään kun oli esim meillä, ja kaikki päättyi vuosien päästä siihen, että kaverini lähti yöllä lapst kainalossa karkuun väkivaltaa.
Onneksi nyt ex, mutta sun miehen kohdalla kyllä varoitusliput liehuu!
On jo mennyt överiksi, lähde kun vielä pääset hengissä.
Mulla oli eksä joka yritti lihottaa mua ja aina selitti miten vaatimattoman näköiset naiset ovat kauneimpia, kerran lipsautti vihaisena että yrittää tehdä minusta mahdollisimman ruman jotten pettäisi ja löytäisi parempaa :D
Vierailija kirjoitti:
Rakkaudellasi voit palauttaa miehesi luottamuksen sinuun, vaikka oletkin käytöskelläsi aiheuttanut hänelle selvästi huolta omistautumisestasi suhteeseenne.
Eise taida noin mennä, kun on toinen valmiiksi kilari.. Mulla ex tyttöystävä kyttäs joka liikkeen ja jos kävin kaupassa, niin se soitti pari kertaa ja laitto textareita. Se alko elämään sitä omaa mielikuvituselämää ja sanoin, että pitäskö varata aika lääkärille tai johonkin terapiaan. Se vaan oli niin mustasukkanen omista ajatuksista. En aiheuttanut mitään sellaista miks olis ees pitäny olla mustasukkanen. Mun suhde loppu siihen, kun veitsi uppos selkään. Se oli astunu sen kaiken yli ja onneks ei käyny pahemmin ja oli nahkavyö, se vyö hidasti sitä vaikka läpi meniki. Leikkaukseen jouduin silti. Olin sinkkuna kolme vuotta ja tapasin uuden naisen. Se alko ekan kuukauden aikana näyttää niitä merkkejä ja lähdin samantien pois. Tiedän mikä on normaalia mustasukkasuutta ja ei normaalia. Noi kaksi asiaa erottaa oikeasti.
Pitää huolestua. Sairaalloisia piirteitä. Lähde kun voit.