Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Entinen kaveri pyytää palvelusta

Vierailija
25.04.2019 |

Tilanne on sellainen että katkaisin taannoin välit yhteen tuttuun koska häneltä alkoi tulla paljon pieniä piikkejä ja hapanta kuittailua asioistani. Hän myös suhtautui muutenkin minuun vähän ilkeästi välillä. Oli välillä ihan mukavakin, mutta lopulta aika raskasta seuraa. Ei olla enää oltu siis tekemisissä. Hän vaikuttaa sellaiselta intensiiviseltä, mustasukkaiselta ja dramaattiselta ihmiseltä, eikä itsellä oikein ole mielenkiintoa tanssia noin moodyjen ihmisten pillin mukaan. Piikit on olleet sellaisia epämääräisiä silloin tällöin, mutta minä olen ne huomannut.

Hän on kuitenkin yhä puolisoni kanssa tekemisissä. Nyt hänen kauttaan hän pyysi minua yllättäen tekemään puolestaan palveluksen. Miten kieltäydyn asiasta pahoittamatta kenenkään mieltä sen enempää ja mustamaalaamatta ketään? Mielelläni autan ystäviä jotka ovat kilttejä ja suhtautuvat minuun kunnioittavasti, mutta tämä henkilö ei ole luottamustani ansainnut. Selitänkö asian puolisolleni näin? Henkilö käyttäytyy häntä kohtaan mukavammin, joten nämä syyttelyt piikittelystä voi tulla puoalisolle yllätyksenä. Itse vain mietin miten tällä tyypillä on pokkaa pyytää minulta mitään sen jälkeen kun on käyttäytynyt noin lapsellisesti. Kyseessä on rahaan liittyvä asia. Tiedän että hänellä on kaiken lisäksi maksuvaikeuksia ja muita elämänhallinnan ongelmia.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisesta palveluksesta on kyse? Ja miksi ihmeessä edes kysyy sinua, jos ette ole enää ollut yhteyksissä? Onko kyse jostain esim. ammattiisi tai harrastukseesi liittyvästä tai muusta, minkä takia olet ainoa looginen vaihtoehto palvelukselle. Jos kyse ei olisi isosta jutusta ja tietäisin, että muita järjkeviä vaihtoehtoja ei ole, todennäköisesti itse hoitaisin homman. Jos taas tuolla ihmisellä on muitakin, jotka saman palveluksen voisivat tarjota, kieltäytyisin kohteliaasti ja perustelisin todennäköisesti sillä, etten ehdi tai sillä, että saa helpommin ja nopeammin avun joltain muulta, läheisemmältä ihmiseltäkin. En jaksaisi ruveta mitään draamailuja selittelemään, miten minusta on tuntunut, että minua ei kunnioiteta, niin en sen takia en voi luottaa...

Vierailija
2/29 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei aikuiset ihmiset osaa sanoa suoraan että EI? Joskus siitä joku mielensä pahottaa ja se on voi voi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisesta palveluksesta on kyse? Ja miksi ihmeessä edes kysyy sinua, jos ette ole enää ollut yhteyksissä? Onko kyse jostain esim. ammattiisi tai harrastukseesi liittyvästä tai muusta, minkä takia olet ainoa looginen vaihtoehto palvelukselle. Jos kyse ei olisi isosta jutusta ja tietäisin, että muita järjkeviä vaihtoehtoja ei ole, todennäköisesti itse hoitaisin homman. Jos taas tuolla ihmisellä on muitakin, jotka saman palveluksen voisivat tarjota, kieltäytyisin kohteliaasti ja perustelisin todennäköisesti sillä, etten ehdi tai sillä, että saa helpommin ja nopeammin avun joltain muulta, läheisemmältä ihmiseltäkin. En jaksaisi ruveta mitään draamailuja selittelemään, miten minusta on tuntunut, että minua ei kunnioiteta, niin en sen takia en voi luottaa...

Ja jos siis haluaa lainata rahaa tai takaajaksi ja on ollut maksuvaikeuksia ja epäluotettava muutenkin, niin siinä on sinulle peruste kieltäytyä. Ei tarvitse mitään piikkejä ja kunnioituksen puutteita edes ottaa puheeksi.

Vierailija
4/29 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisosi kautta? Pitäisiköhän sinun nyt ottaa itse ihan suoraan tähän henkilöön yhteys, vaikka välit ovatkin poikki?

Vierailija
5/29 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännää, ettei puolisolle ole kerrottu välien poikkilaitosta tai piikittelyistä, kun kuitenkin yhteinen tuttu.  

Sano ei. Ihan yksinkertaisesti. Ei se mitään selittelyjä tartte.

Vierailija
6/29 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännää, ettei puolisolle ole kerrottu välien poikkilaitosta tai piikittelyistä, kun kuitenkin yhteinen tuttu.  

Ei ole ollut mitään dramaattista riitaa, emme vain ole olleet tekemisissä enää.

Asia liittyy tosiaan minuun niin että vain minä pystyn auttamaan. Jos en auta, henkilö varmasti valittaa kuinka olen itsekäs ja törkeä.

Vierailija
7/29 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asia liittyy tosiaan minuun niin että vain minä pystyn auttamaan. Jos en auta, henkilö varmasti valittaa kuinka olen itsekäs ja törkeä.

Sitten voit kysyä siltä, että kannattiko piikitellä. 

Vierailija
8/29 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei uskaltanut ottaa suoraan sinuun yhteyttä ja silti pyytää palvelusta??

Vierailija
9/29 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolisosi kautta? Pitäisiköhän sinun nyt ottaa itse ihan suoraan tähän henkilöön yhteys, vaikka välit ovatkin poikki?

Minä myös suosittelen ehottomasti keskustelemaan asian läpi ilman välikäsiä, vaikka et ehdotukseen suostukaan.

Vierailija
10/29 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä missään tapauksessa lainaa rahaa tai takaa mitään! Kieltäydy vain kohteliaasti mutta jämäkästi. Jos hän pahoittaa mielensä niin se on sitten voivoi. Keneläkään ei ole mitään velvollisuutta lainailla toisille mitään.

Vierailija
11/29 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, etten pysty nyt lainaamaan/ehdi auttamaan/osallistumaan/

Ei sitä tarvitse erikseen selitellä miksi, kun ei pysty niin pysty.

Vierailija
12/29 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten voit kysyä siltä, että kannattiko piikitellä. 

Sitten hän esittää viatonta, ja joudun nolosti kaivelemaan jotain ikivanhoja sanomisia muistin perukoilta. Kyllähän te tiedätte tämän ihmistyypin joka vitsin varjolla kiusaa, ehkä kateuttaan tai jotain alemmutta tuntiessaan, mutta ulkopuolisten on vaikea huomata näitä tai itse vaikea todentaa mitään.

Vierailija
13/29 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyy apua puolisosi kautta?

Outo.

Vierailija
14/29 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos puolisosi uskoo ennemmin jotain toista kuin sinua, mieti kannattaako tuollaiseen puolisoon tuhlata aikaa. Laatuliitossa ollaan aina samalla puolella.

Varsinkin raha-asioissa on helppo olla selkeä: kenenkään ei tarvi tuntea syyllisyyttä siitä että joku toinen ei hoida raha-asioitaan. Vippipyynnöistä voi kieltäytyä. Yllättäen voi huomata ettei henkilöllä muuta asiaa olekaan. Jos pyytäjä välittäisi muutakuin itsestään, hän ei edes pyytäisi. Kun kyse on harvoin tuloista, vaan useammin siitä että toinen ei hallitse rahankäyttöä vaan kaikki pitää heti saada, omien impulssien mukaan. Sellaiseen hulluuteen ei tarvi muiden mennä mukaan.

Voit jämäkästi ilmoittaa, että voidaan hetki rupatella muuten, mutta raha-asiat sun pitää hoitaa itse.

Vierailija
15/29 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei uskaltanut ottaa suoraan sinuun yhteyttä ja silti pyytää palvelusta??

Ei kukaan kehtaisi :D Puoliso kuitenkin huijaa ja olisi itse viemässä rahat :D

Vierailija
16/29 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outo.

Puoliso pitää häntä ihan hyvänä tyyppinä. En ole tähän mitenkään puuttunut, varmaan henkilö onkin ihan hyvä kaveri hänelle.

Vierailija
17/29 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sun tarvi perustella mitään

Vierailija
18/29 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ei ei. Noilla pärjää. Onko oikeesti väliä vaikka tykkäiskin kyttyrää.

Vierailija
19/29 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outo.

Puoliso pitää häntä ihan hyvänä tyyppinä. En ole tähän mitenkään puuttunut, varmaan henkilö onkin ihan hyvä kaveri hänelle.

Kannattaa kuitenkin valaista asiaa sinun kannalta, niin ymmärtää paremmin kieltäytymisesi. 

Vierailija
20/29 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä, jos pahastuu? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme