Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Diapamista mielellään omakohtaista tietoa omaaville kysymys

Vierailija
25.04.2019 |

Kuinka pian teillä on on toleranssi kasvanut ja mistä mihin? Onko oletettavissa, että saavutettua toleranssia ei enää tulevaisuudessa lääkityksen uudestaan alkaessa voida saada tiputettua normaalille hoitotasolle?

Onko teille ko lääkkeen paradoksaali vaikutustapa ja kuinka se on vaikuttanut hoitovasteeseen?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

....onko teille tuttua lääkkeen paradoksaali vaikutustapa. Sana jäi aiemmin pois.

Vierailija
2/12 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele käyttämään niin useasti, että tolet nousee. Kympin pamit ovat hyviä poistamaan ahdistus-ja jännitystiloja, mutta jos joutuu joka päivä niitä poistamaan, niin kannattaa harkita jotain muuta vaihtoehtoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varmasti saanut joskus leikkauksen tai synnytyksen yhteydessä jotain vastaavaa, kun sanoivat, että rentouttavaa, mutta en minä siitä rentoudu!.  Inhoan sen vaikutusta. Synnytyskivut vie vain epiduraalipuudute ja leikkausta en jännitä, joten riittäisi vain puuduttaminen. Leikkauksen jälkeen tahdon käyttää vain panadolia ja buranaa, mutta silti tyrkyttävät oikein panacodia, josta tulee huono ja huumattu olo. Eikö panacod ole liian tehokas kipulääke, kun pärjää ilmankin? Ja mihin sitä diapamia edes tarvitsee? Olen nähnyt, että jotkut käyttävät ja sen jälkeen pupillit laajenevat, kieli mongertaa ja huojuvat. Tekee vain huonon olon. Ei ole toleranssia minulla. En tahdo koko ainetta.

Vierailija
4/12 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä murustan Diapamin sätkätupakan sekaan ja pössyttelen.

Vierailija
5/12 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokailun ennen Diapamin ottamista ei pitäisi vaikuttaa lääkkeen tehoon, mutta itse olen käytännössä huomannut, että lääke tehoaa parhaiten, jos ruokailusta on kulunut useampi tunti. Vaikuttaa n. kymmenessä minuutissa, mutta selkein rentouttava vaikutus kestää vain n. 1-1,5 tuntia. Näin siis 10mg:n tabletti. Mites muilla?

Harvoin käytän, ehkä keskimäärin kerran kuussa.

Vierailija
6/12 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen varmasti saanut joskus leikkauksen tai synnytyksen yhteydessä jotain vastaavaa, kun sanoivat, että rentouttavaa, mutta en minä siitä rentoudu!.  Inhoan sen vaikutusta. Synnytyskivut vie vain epiduraalipuudute ja leikkausta en jännitä, joten riittäisi vain puuduttaminen. Leikkauksen jälkeen tahdon käyttää vain panadolia ja buranaa, mutta silti tyrkyttävät oikein panacodia, josta tulee huono ja huumattu olo. Eikö panacod ole liian tehokas kipulääke, kun pärjää ilmankin? Ja mihin sitä diapamia edes tarvitsee? Olen nähnyt, että jotkut käyttävät ja sen jälkeen pupillit laajenevat, kieli mongertaa ja huojuvat. Tekee vain huonon olon. Ei ole toleranssia minulla. En tahdo koko ainetta.

No huhhuh! Missähän sinä olet oikein tuollaisia Diapamin käyttäjiä nähnyt? Mistä tiedät, että kyse on ollut juuri Diapamista?

Vierailija
7/12 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt, kun laittavat suuhunsa diapamin. Olemme istuneet  kahvipöydässä.  Olen nähnyt monen henkilön ottavan!

Yksi henkilö sanoi, että käyttää liikaa ja pitäisi vähentää käyttöä. Siltä näyttikin, että pitäisi! Hidastuvat liikkeet, uneliaisuus, huojunta....

3.

Vierailija
8/12 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin oikeen asiantuntijat koolla. Riippuu varmaan aika paljon siitä minkä vahvuisia pameja ottaa, onko muu lääkitys, sekakäyttö tms.

Itse käytin jotain 10 v sitten eri benzoja, eri vahvuuksina. Opamoxia oli helpointa saada ja siihen mielestäni nousi toleranssi aika helposti.  Yleisin 15 mg. Diapameja olen saanut 2, 5 ja 10 millisinä, muistaakseni 2 ei koskaan vaikuttanut minuun mitenkään. Aluksi kuitenkin puolitin niitä 15 mg opamox/10 mg diapam että toleranssi ei nousisi, itse asiassa lääkärikin neuvoi näin. Jos joka päivä popsit niin kyllä parissa viikossa huomaat eron, ei enää potkaise kuten ennen.

Kyllä popsin niitä ajoittain aika usein, mutta onnistuin vieroittautumaan niistä ja olen nykyään kuivilla. Välillä kun ahdistaa olisi kyllä kiva ottaa, mutta tällä hetkellä ei ole sellaista lääkäriä jolta voisin pyytää. Mulla oli silloin myös ystävä joka osasi hyvin neuvoa käyttöä ja sekakäyttöä. Siihen hommaan en kuitenkaan lähtisi ilman luotettavaa tutoria.

Vierailija
9/12 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin oikeen asiantuntijat koolla. Riippuu varmaan aika paljon siitä minkä vahvuisia pameja ottaa, onko muu lääkitys, sekakäyttö tms.

Itse käytin jotain 10 v sitten eri benzoja, eri vahvuuksina. Opamoxia oli helpointa saada ja siihen mielestäni nousi toleranssi aika helposti.  Yleisin 15 mg. Diapameja olen saanut 2, 5 ja 10 millisinä, muistaakseni 2 ei koskaan vaikuttanut minuun mitenkään. Aluksi kuitenkin puolitin niitä 15 mg opamox/10 mg diapam että toleranssi ei nousisi, itse asiassa lääkärikin neuvoi näin. Jos joka päivä popsit niin kyllä parissa viikossa huomaat eron, ei enää potkaise kuten ennen.

Kyllä popsin niitä ajoittain aika usein, mutta onnistuin vieroittautumaan niistä ja olen nykyään kuivilla. Välillä kun ahdistaa olisi kyllä kiva ottaa, mutta tällä hetkellä ei ole sellaista lääkäriä jolta voisin pyytää. Mulla oli silloin myös ystävä joka osasi hyvin neuvoa käyttöä ja sekakäyttöä. Siihen hommaan en kuitenkaan lähtisi ilman luotettavaa tutoria.

Kiitos vastauksesta. Mulla on useamman vuoden ollut annostuksena 4x10mg. Huomaan, että 10kpl ei tuo sitä samaa tunnetta, kuin joskus jo yksi toi. Mulla on myös paradoksaalivaikutus, eli piristyn. Tätäkään ei ollut alussa. Alussa se vaikutustapa oli sellainen, kuin sen kuuluisi olla, mutta nyt tilanne on toinen. Niin, en ole sitten viitsinyt ottaa yli kymmentä, kun siitäkään ei välttämättä ole vastaavaa hyötyä,

Vastaaja no: 3. Käyttöaiheisiin voi halutessaan tutustua, vaikka yliopiston apteekin sivuilla. Mielestäni erittäin hyvä lääke ja turhaan demonisoitu.

En ole riippuvuussuhdetta saanut aikaiseksi, joten voin olla myös ilman, mutta mietin sitä, että useamman kuukaudenkaan käyttämättömyyden jälkeen ei toleranssi ole palautunut. Viheliäistä...

Vierailija
10/12 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin diapamia ehkä noin vuoden ajan.

Annokset pysyi siinä 2.5mg-7.5mg välillä.

Nyt käytössä xanor ja annokset on 0.25-0.75mg

Vierailija
11/12 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mistään toleranssista tietoakaan. Käytössä yli 10v. voimakkaaseen jännitykseen. Sama annostus, sama vaikutus. Erittäin hyvä lääke.

Vierailija
12/12 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

diapamit on kuin neurolepseja mutta ilman hyvänolontunnetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi