Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jaksaa toimistotyössä kun töitä ei vain ole juuri ollenkaan?

Vierailija
24.04.2019 |

Jos esimies on varannut kolme päivää minulle aikaan johonkin hommaan niin hoidan sen pakettiin muutamassa tunnissa ja sen jälkeen nenänkaivelua. Hommia tulee hyvin verkkaiseen tahtiin ja sitten loppuaika katsellaan youtubea ja odotetaan kotiinlähtöä.

Henkisesti raskasta se tylsyys, mikä on seurausta siitä, että ei ole juuri töitä. Tuntuu myös väärältä nostaa palkkaa nenän kaivelusta. Esimieskään ei voi asialle mitään.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöritä niistä räkäpalleroita niin ei ole yhtä tylsää.

Vierailija
2/22 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut työt vain ovat luonteeltaan sellaisia. Yritä vaan viihdyttää itseäsi jotenkin tai vaihda työpaikkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksi itsellesi harrastus, jota voit harjoittaa työpäivien aikana.

Vierailija
4/22 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautit siitä nyt kun voit. Jossain vaiheessa saattaa olla että ylempi johto huomaa asian ja potkaisee jonkun verran porukkaa pellolle ja jos silloin vielä jäät sinne niin töitä on kohta enemmän kuin ehtii tehdä ja suurin osa vapaa-ajastakin menee niiden rästitöiden tekemiseen. Ja palkka luonnollisesti pysyy samana tai saat jonkun nimellisen korotuksen joka ei käytännössä ole yhtään mitään. 

Vierailija
5/22 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole kiitollinen! Harvassa työpaikassa on nykyään luppoaikaa, vaan päinvastoin jatkuvaa kiirettä ja entistä kovempia tulostavoitteita. Olen työpäivän jälkeen aivan poikki, vaikka onkin kyse ”vain” siististä toimistotyöstä.

Vierailija
6/22 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sulla ON töitä!!!

Vierailija
7/22 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluttaudu lisää työajalla.

Vierailija
8/22 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko juuri aloittanut työssä? Itellä on ollut tämä ongelma aina uusissa työpaikoissa, kun kukaan ei tunne ja pomokin on palkannut mut oikeastaan hoitamaan jonkun suhteellisen pienen mutta hänen kannaltaan tärkean homman, että sille kuitenkin on varma tekijä. Mutta sitten kun aikaa kuluuu ja jos tarjoutuu kaikkiin random.hommiin kun joku kyselee että "ehtiskö kukaan kattoa tätä" niin kohta on ihan liikaa hommaa ja pitää opetella sanomaan ei.

Vierailija
9/22 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko palkka motivaattori? Olisit onnellinen että saat (ilmeisesti aivan kelpo)palkkaa kaivelemalla nenääsi. En edes tiedä mistä aloittaisin tämän aloituksen kanssa.. 🙄

Vierailija
10/22 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mä en tajunnut kysymystä ollenkaan... Koko päivä aikaa olla av-palstalla!

Vierailija
11/22 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinalaista kidutusta. Olen kokenut saman. Pakko oli irtisanoutua, koska ahdisti se toimettomuus.

Vierailija
12/22 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sama tilanne. Joskus jo ennen aamun kahvitaukoa kaikki työt tehty. Ilmoittaudun aina vapaaehtoiseksi, jos jotain ylimääräistä on tarjolla.

Vierailija
13/22 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiva haku toiminnolla aiheesta jo aloittamasi topikki ja kirjoita siihen jotain uutta. Ei aina uutta aloitusta samasta aiheesta, kiitos.

Elina, Pääkaupunkiseutu

Vierailija
14/22 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele jotain kieltä tai opiskele huviksesi.

Vierailija
15/22 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kausittain tuollaista. Teen silloin vain röyhkeästi omia juttuja; kuuntelen äänikirjoja tai luen, piirtelen, kirjoitan päiväkirjaa, opiskelin erästä kieltä, katson netflixia jne.

Vierailija
16/22 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverillani oli tuollainen työ.

Irtisanomisen pelossa Hän yritti koko ajan saada tapoja olla kiireisen näköinen ja yritti haalia itselleen töitä, mutta niitä ei ollut riittävästi. Kyllä sitten lopulta irtisanottiin.

Vierailija
17/22 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ole kiitollinen! Harvassa työpaikassa on nykyään luppoaikaa, vaan päinvastoin jatkuvaa kiirettä ja entistä kovempia tulostavoitteita. Olen työpäivän jälkeen aivan poikki, vaikka onkin kyse ”vain” siististä toimistotyöstä.

Vain ihminen, joka ei koskaan ole kokenut millaista on istua toimistolla turhaan tyhjän panttina, voi ehdottaa että sellaisesta pitäisi olla kiitollinen.

Vierailija
18/22 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja taitaa olla jollakin kunnalla töissä ... kuulostaa kunnan työtahdilta. Pari vuotta sitten minulla oli sama tilanne. Annettiin jokin hölypölylista tehtäväksi, valmistumisaikatauluna oli pari viikkoa. Sitten suunnittelin asiaa ekan viikon ja toisella viikolla sain sen tehtyä kolmeenkin kertaan. Pitkäveteistä oli. Lisäksi tajusin heti, ettei kukaan todellakaan tarvitse tai käytä listaa mihinkään koskaan.

Työkaverit olivat tympeitä ja netin käyttöä seurattiin. Oli siinä melkoinen oleminen.

Ymmärsin tuon jälkeen, etten enää yritäkään tehdä mitään normaalisti. Palkka juoksi siitä huolimatta. Lopulta sain tarpeekseni ja lähdin.

Vierailija
19/22 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikatauluta päivä sen sijaan, että hurautat hommat läpi ja sitten venkoilet ja pyörittelet peukaloita loppuajan. Esim. "teen työtä x tuntia, sitten luen alan artikkeleita x tuntia, kahvitauko, taukojumppa, jatkan työn loppuun, lounas, suunnittelen omaa projektia, luen päivän lehden" yms yms.

Hulluksihan tulee jos noita tilanteita ei ennakoi. Ja ketään pomo ei jaksa tylsyyttään ruikuttavaa alaista, jolle pitää koko ajan keksiä jotain hommaa.

Vierailija
20/22 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse voisin käyttää rajattomasti aikaa tunnin hommaan :D

Mikään ei ole niin hyvin tehty, etteikö sitä voisi tehdä paremmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kahdeksan