Lasten koulusta hävisi pääsiäisen yli tietokoneita ja videotykkejä ja nyt opettajat painostaa oppilaita "puhumaan suunsa puhtaaksi" :D
Vanhemmille tuli lyhyt tiedote Wilmaan eilen iltapäivällä mutta kuuleman mukaan rehtori kokosi tänään aamupäivällä kaikki lapset liikuntasaliin ja piti helvetinmoisen palopuheen. Hän käy myös luokissa oppituntien aikana (!) puhumassa asiasta ja kuulustelee tunnettuja ongelmaoppilaita työhuoneessaan.
Mutta se rikosilmoitus on vielä tekemättä :D
Kommentit (11)
Luulin, että nykyään luokkahuoneissa ja käytävillä on valvontakamerat.
Siis hävisi pääsiäisen yli? Ei pääsiäisen aikana? Jos ne hävisi pääsiäisen yli, niin nehän on jo palautettu.
Toiseksi ajatus 12v ikäisistä jonneista kantamassa aika lailla arvotonta videotykkiä hupparin alla... ei ne tyhmiä ole!
Vierailija kirjoitti:
Niin minäkin mutta koulussa ei saa kuvata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei saa? Kouluthan ovat julkisia paikkoja.
Voi ei.
Kuulostaa asiattomalta.
Mulle kävi noin kun olin nuorena työllistettynä (sen ajan ilmainen orjatyö) erääseen pikkufirmaan.
Naapurifirmassa oli ollut pikkujoulubileet, ja sieltä naapurifirmasta pääsi pääsi sen firman toimistolle missä olin siis työllistettynä.
No, niiden pikkujoulubileiden jälkeisenä päivänä omistaja oli saanut huomata, että toimisto oli sotkettu pahasti ja sieltä oli (omistajan mukaan) viety tavaraa.
Minä olin suurin epäilty ja omistaja hiosti minua ihan tosissaan. Enkä tietenkään millään voinut todistaa etten ollut siellä käynyt tapahtuma-aikana.
Itse en sitä sotkua nähnyt, sillä omistaja oli siivonnut paikat viikonlopun aikana.
Tapahtumaa ei myöskään koskaan selvitetty, eikä siitä tehty rikosilmoitusta. Orjatyöni loppuajan sain kuulla aiheetonta syyttelyä.
Se oli todella outoa.
En edes tiedä oliko siellä oikeasti tapahtunut mitään. Mitään sotkua en itse nähnyt eikä rikosilmoitustakaan tosiaan tehty. Jos tämmöinen sattuisi nykypäivänä, niin kävisin itse ilmoittamassa poliisille asiasta.
Voi kun saisikin kuvata niin häiriköt ei voisi valittaa kun kohdellaan väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei saa? Kouluthan ovat julkisia paikkoja.
Järjestyssäännöllä voidaan kieltää kuvaaminen erikseen. Se ei silti estä yleisiä koulun valvontakameroita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa kuvata mutta ei saa julkaista missään esim. somessa. Tallenteita katsoo meillä vain rehtori ja vain jos on tarvetta eli jos jotain on vaikka rikottu. Jos nauhalta selviää jotain, se näytetään myös luokanvalvojalle ja kyseisen oppilaan vanhemmille.
No voi naurun paikka.