Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Bank Norwegian myönsi 10 000 e lainan, jossa nimellinen vuosikorko on 12,99 % ja todellinen 15,6 %

Vierailija
24.04.2019 |

Onko tämä roskalaina? En ymmärrä näistä oikein mitään, mutta kallishan tuo on, kun alkuvaiheen lyhennyksissä koron + tilinhoidon osuus 103 e.

Otin kolmen vuoden takaisinmaksuohjelmalla, mutta aion maksaa pois vuodessa (tai jopa nopeammin).

Minulla ei ole muuta lainaa kuin asuntolaina, jota jäljellä on n. 100 000. Vuoden kuluttua valmistuvan putkiremontin kustannus tulee olemaan n. 30 000 euroa.

Tulot hyvät, netto n. 3000 e/kk.

Oma pankki ei myöntänyt remonttilainaa tuon tulevan putkiremontin vuoksi, koska se vähentää asunnon vakuusarvoa, mutta minä en tässä murhissa halua enää asua ja sen pintaremontointi on edullisempaa putkiremontin yhteydessä kuin sen jälkeen. Vaikka kulutusluoton korkojen osuus tietysti tasaa tuota ”edullisuutta”, mutta joka tapauksessa minulle aika ja vaiva on myös rahaa eli tulee tässä yhdessä rytäkässä tehtynä kuitenkin edukkaammaksi kuin teettää jälkikäteen omavalintaisilla urakoitsijoilla.

Mie nyt kuitenkin mietin, että onko tuo vuosikorko aivan posketon?

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan tuo nyt ihan älytön korko.

Vierailija
2/39 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo korko hirveän suuri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onhan tuo nyt ihan älytön korko.

Juu, mutta onko aivan posketon? Minulla on 30 päivää aikaa allekirjoittaa lainasopimus, joten ehkä kannattaa vielä asioida pankkikonttoreissa?

Vierailija
4/39 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älyttömän poskettoman räävitön.

Vierailija
5/39 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysele eri pankeista kulutusluotoista, niissä korko huitelee jossain 8% paikkeilla. Sitä saa usein aika helposti jos on vakaat tulot.

Vierailija
6/39 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo aika ikävä korko.

Vaikka lainasta olisi hieman lyhennetty, vielä 8000,eur kohdalla menee korkoihin reilu 100, eur / kk. Tuo kannattaa maksaa pois mahdollisimman nopeasti, ei nopeasti, vaan todella nopeasti.

Vierailija
7/39 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei olisi ikimaailmassa varaa lainata noin kalliilla. Jos voit maksaa tuon kymppitonnin kiskurikuluineen jopa alle vuodessa pois, mikset voi samassa ajassa säästää kymppitonnia? Sinä kaiketi remontoit samaan aikaan putkirempan kanssa, eli et välttämättä tarvitse lainarahaa juuri nyt?

Vierailija
8/39 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korko on korkea, kun pankit antavat kulutusluottolaina 5,5 prosentin korolla.

Vierailija
9/39 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo aika ikävä korko.

Vaikka lainasta olisi hieman lyhennetty, vielä 8000,eur kohdalla menee korkoihin reilu 100, eur / kk. Tuo kannattaa maksaa pois mahdollisimman nopeasti, ei nopeasti, vaan todella nopeasti.

Juu, ajatuksenani olikin maksaa vähintään vuodessa pois koko roska. Silti mietityttää toi koron suuruus vielä. Nordealla näyttäis todellinen vuosikorko olevan jotain 11,5 prosentin luokkaa. Heitän verkot vesille sinnekin ja jos tärppää, vaihdan koko pankkiasiakkuuden heille.

Vierailija
10/39 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-pankista saa vakuudettoman lainan alle 10% korolla.

Vierailija
11/39 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta eivät vakuudetonta. Vakuudettomat ovat "oikeissa" pankeissakin 8-10% luokkaa.

Vierailija
12/39 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei olisi ikimaailmassa varaa lainata noin kalliilla. Jos voit maksaa tuon kymppitonnin kiskurikuluineen jopa alle vuodessa pois, mikset voi samassa ajassa säästää kymppitonnia? Sinä kaiketi remontoit samaan aikaan putkirempan kanssa, eli et välttämättä tarvitse lainarahaa juuri nyt?

Juu remontoin putkiremontin yhteydessä, mutta nämä lisätyöt maksatetaan heti tai lähes heti (40 % urakan alkaessa ja 60 % urakan loputtua). Tarvitsen siis rahaa jo tässä vaiheessa. Olen säästänyt jo liki 10 000 e, mutta muutostyöt tulevat maksamaan n. 16 000, joten lisälainalle on tarvetta.

Ehkä käykin niin, etten tarvitse koko lainaa. Haluan kuitenkin olla varma, että remontoinnin alkaessa minulla on valuuttaa millä maksaa uusi keittiö ja asunnon muu pintaremontointi.

Vierailija
13/39 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta eivät vakuudetonta. Vakuudettomat ovat "oikeissa" pankeissakin 8-10% luokkaa.

Ei "oikeissa pankeissakin" vaan "oikeissakin pankeissa".

Vierailija
14/39 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu remontoin putkiremontin yhteydessä, mutta nämä lisätyöt maksatetaan heti tai lähes heti (40 % urakan alkaessa ja 60 % urakan loputtua). Tarvitsen siis rahaa jo tässä vaiheessa. Olen säästänyt jo liki 10 000 e, mutta muutostyöt tulevat maksamaan n. 16 000, joten lisälainalle on tarvetta.

Ehkä käykin niin, etten tarvitse koko lainaa. Haluan kuitenkin olla varma, että remontoinnin alkaessa minulla on valuuttaa millä maksaa uusi keittiö ja asunnon muu pintaremontointi.

Ymmärrän. Tuli muuten mieleen että edes luottokortilta rahan nostaminen ei maksa noin paljoa kuin tuo Norwegianin tarjous. Piti oikein tarkistaa, ja itselläni näyttää olevan Aktian Master Cardin korko 8,5%. Nordean Masterissa 8,683%. Ei nekään vähän ole, mutta... Toivottavasti saat rahantarpeesi ratkottua ilman Norwegiania.

Vierailija
15/39 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norski on hyvä, otin sieltä joskus 20000e vakuudetonta, enkä ole tänä päivänäkään maksanut takaisin, enkä maksa. Antaa vanhentua omineen. :)

Vierailija
16/39 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän. Tuli muuten mieleen että edes luottokortilta rahan nostaminen ei maksa noin paljoa kuin tuo Norwegianin tarjous. Piti oikein tarkistaa, ja itselläni näyttää olevan Aktian Master Cardin korko 8,5%. Nordean Masterissa 8,683%. Ei nekään vähän ole, mutta... Toivottavasti saat rahantarpeesi ratkottua ilman Norwegiania.

Juu, kyl se taitaa olla viisainta. Joka tapauksessa tuosta 16 000 eurosta erääntyvä 60 % elokuussa on liki 10 000 e, joten se on se puuttuva raha tällä hetkellä. Ehkä otan pankista lyhennysvapaata puoli vuotta ja säästän rahan siten. Se vaan tarkoittaa sit sitä, ettei laina lyhene. Tämmöst tää on tää köyhäily!

Mulla Bank Norwegianin luottokortilla näyttää korko olevan aivan älyttömän poskettoman räävitön: nimellinen 19,99 ja todellinen 21,92.

Bye bye Norwegian!

Vierailija
17/39 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei "oikeissa pankeissakin" vaan "oikeissakin pankeissa".

Hanki elämääsi sisältöä

Vierailija
18/39 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiiä kuulkaa ystävät rakkaat! Toivon ensisijaisesti saavani ositettua jälkimmäisen maksun kahteen, jotta minun ei tartte ottaa lainan lainaa!

WISH ME LUCK!

Vierailija
19/39 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, kyl se taitaa olla viisainta. Joka tapauksessa tuosta 16 000 eurosta erääntyvä 60 % elokuussa on liki 10 000 e, joten se on se puuttuva raha tällä hetkellä. Ehkä otan pankista lyhennysvapaata puoli vuotta ja säästän rahan siten. Se vaan tarkoittaa sit sitä, ettei laina lyhene. Tämmöst tää on tää köyhäily!

Mulla Bank Norwegianin luottokortilla näyttää korko olevan aivan älyttömän poskettoman räävitön: nimellinen 19,99 ja todellinen 21,92.

Bye bye Norwegian!

Jos sinulla on mahdollisuus ottaa lyhennysvapaata pankkilainalle, jonka korko on max 2 %, niin miksi ihmeessä jättäisit tämän mahdollisuuden käyttämättä ja ottaisit sen sijaan toisen lainan, jonka korko on 15,6 %? Käytännössä tilanne vastaa sitä, että otat lainaa 15,6 %:n korolla ja lyhennät sillä toista lainaa, jonka korko on max 2 %.

Vierailija
20/39 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bye bye Norwegian!

Jos sinulla on mahdollisuus ottaa lyhennysvapaata pankkilainalle, jonka korko on max 2 %, niin miksi ihmeessä jättäisit tämän mahdollisuuden käyttämättä ja ottaisit sen sijaan toisen lainan, jonka korko on 15,6 %? Käytännössä tilanne vastaa sitä, että otat lainaa 15,6 %:n korolla ja lyhennät sillä toista lainaa, jonka korko on max 2 %.

Se on totta, mutta lyhennysvapaista kuukausista kertyisi ainoastaan max. 600 e/kk eikä se riitä siihen määrään, minkä tarvitsen elokuussa (jos loppumaksu suoritetaan silloin). Jos loppumaksu suoritetaan vasta vuoden päästä kesäkuussa, niin sitten en tarvitse lainaa tai lyhennysvapaata. Kyse on nyt siitä, että tarvitsen paljon rahaa nopeasti (n. 4 kk:n kuluessa).

Ehkä vaan säästän hulluna ja otan elokuussa jonkun viiden tonnin kulutusluoton, jonka maksan pois tyyliin 3 kuukaudessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi seitsemän