Meilahden pysäköinnistä
Oletteko huomanneet, että ihan lähipäivinä seurasaarentie ja meilahdentie ovat muutettu 4h kiekkopaikoiksi.
Kymmeniltä autoilijoilta lähti juuri pois mahdollisuus saada autonsa työpäivän ajaksi pysäköityä.
Mitä parkkipaikkamahdollisuuksia tuola lähistöltä enää löytyy?
Olen itse pysäköinyt autoni 1.1.2018 alkaen seurasaarentielle, mutta nyt on pakko etsiä toinen paikka ellen halua käydä kerran päivässä kääntämässä kiekkoa eteenpäin ja vaihtamassa paikkaa..
Miksi viedä pois noin syrjässä olevia paikkoja työmatkalaisilta? Mikä intressi tehdä niistä 4h paikkoja?
Kommentit (5)
Asun taka-töölössä ja viimeisen 10 vuoden aikana asukaspysäköintimaksu kadunvarsille on moninkertaistunut ja autopaikkojen määrä vähentynyt tuntuvasti. Normaalina iltana saatan etsiä jopa puoli tuntia parkkipaikkaa ja välillä joudun pysäköimään kokonaan toiseen kaupunginosaan, koska oman kotini lähellä ei yksinkertaisesti ole tilaa.
Asukaspysäköintitunnuksen hinta on myös nousemassa 360 euroon, mikä on mielestäni kohtuuttoman korkea nykyisellä palvelutasolla. Onneksi sain juuri viiden vuoden jonotuksen jälkeen autopaikan taloyhtiöni pihalta. Hinta 700e vuodessa, mutta ainakin nyt löytyy paikka mihin parkkeerata.
Olen huomannut, että meilahdentiellä on usein huomattavan paljon autoja pitkäaikaisparkissa, jolloun tie muuttuu käytännössä yksikaistaiseksi ja hankaloittaa normaalia liikennettä. Olisiko tämä syy muutokseen.
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut, että meilahdentiellä on usein huomattavan paljon autoja pitkäaikaisparkissa, jolloun tie muuttuu käytännössä yksikaistaiseksi ja hankaloittaa normaalia liikennettä. Olisiko tämä syy muutokseen.
Huolestuttavaa minusta miten jo muutenkin harvoja paikkoja karsitaan. Pakkohan ihmisten on töihin päästä ja olla koko 8 tuntia töissä ilman että käy siirtelemässä parkkikiekkoja kesken työpäivän..
Tuo seurasaarentie ja meilahdentie oli pitkään ainoat paikat mihin sai auton pitkäaikaisesti..
Vihreät haluavat autot ja työläiset pois Helsingistä