Pitääkö se paikkansa, että erosta toipuminen vie aikaa kolmasosan suhteen kestosta?
Jostain olen näin lukenut.
Kommentit (9)
Ärsyttäviä tällaiset tilastoihmiset, jotka kuvittelevat kaiken olevan laskettavissa numeroilla.
Toivottavasti. Nyt mennyt jo 5.5 vuotta. Vuoden päästä olisi siis tämä ikävä ohi?
Minulla oli aikoinaan ensirakkaus, jonka kanssa ei edes ollut kunnollista suhdetta, oikeastaan vaan säätöä, enkä ole vieläkään siitä täysin toipunut. :)
No ei. Lähemmäs 20 vuoden avioliitto, josta toivuin noin viikossa. Tai ehkä olin tehnyt sitä eroa mielessäni riittävän monta vuotta jo ennen lusikoiden jakoa, tiedäpä häntä.
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttäviä tällaiset tilastoihmiset, jotka kuvittelevat kaiken olevan laskettavissa numeroilla.
Niin joo. Olet varmaan jättäjä etkä jätetty?
Mulla liki neljä vuotta kulunut vuoden suhteen päättymisestä, enkä kyllä ole toipunut. Näin juuri exäni ja nyt on menossa valtava tunnemyrsky kipuiluineen.
Olisipa mukava juttu esimerkiksi eläkeikäiselle, joka eroaa kymmenien vuosien liitosta.
Mutta kuten sanottu, ei tuollaisia kaavoja voi soveltaa oikeaan elämään. Joskus muutaman kuukauden suhde järisyttää vuosiksi, kun taas pitkän, hiipuneen suhteen päätyminen voi olla lähinnä helpotus. Ja paljon vaikuttaa sekin, miten suhde päättyy. Joutuuko yllättäen petetyksi ja jätetyksi vai vaihtaako itse vain uuteen ja parempaan. Onko lapsia vai ei jne.
Ei mulla ainakaan. Suhde kesti 3kk ja näin 5v myöhemmin en ole vieläkään toipunut erosta