ÖYHÖTTÄÄ ja muut ärsyttävät sanat!
Öyhöttää, öyhötys, öyhöttäjä. Oikeesti, kuka ton hirvityksen keksi ja MIKSI ihmiset sankoin joukoin vielä käyttää sitä? Oksennusreaktion saa aikaan. Muita ärsyttäviä ilmauksia?
Kommentit (16)
Tarviiko sun täällä vauvapalstalla öyhöttää ärsyttävistä sanoista. Keksi parempaa tekemistä.
Altaheesta öyhötetään turhaan vaikka altahee hoitaa sdp bussin iltavuoroajot, kyytiin juu talaiset, sau dit ja seksuaalivähemmistöt. Kaikilla heillä on sama matka, Rinne myhäilee vieressä ja Sanna marin läpsyttää pulleita kätösiään yhteen. Kaikki pottunokat kyytiin, meillä taitaa olla sama matka kun sdpn lähi-itä siipi pääsee kuljettajan paikalle
Toimittajat muuallakin kuin iltapäivälehdissä ovat alkaneet käyttää sanaa "lävähtää". Tämä ja muut puhekieliset pamahtamiset ja pimahtamiset kertovat, että kieli tosiaan muuttuu, mutta pakkoko sen on muuttua koko ajan idioluutioisempaan suuntaan?
Minusta öyhöttää on erittäin kuvaava termi. Itseäni ärsyttää se, kun jotkut kirjoittavat ja sanovat pinppi. Se on pimppi eikä mikään pinppi.
Minusta tuntuu, että se tuli tästä viime aikojen ILMASTO ÖYHÖTTÄMISESTÄ.
Lapset ois poissa kouluistakin tämän öyhöttämisen takia. Aivan hullua. Ja katsokaa kun nämä lapset puhuu siitä ilmastonmuutoksesta. Näet vakavan propagandan syötön heidän retoriikassaan ja puheessaan.
Se on surullinen näky, mitä propaganda tekee pienille viattomille lapsille, jotka eivät ymmärrä. He todella luulevat, että maailma loppuu 12v päästä. Joku aivopesi heidät.
He öyhöttää.
Vierailija kirjoitti:
Minusta öyhöttää on erittäin kuvaava termi. Itseäni ärsyttää se, kun jotkut kirjoittavat ja sanovat pinppi. Se on pimppi eikä mikään pinppi.
Tarkoitit varmaan pinenppi
Pelisäännöt.
Käytetään usein kontekstissa ”työpaikan pelisäännöt” tai ”politiikan pelisäännöt”.
Ärsyttävä ja lapsellinen sanonta mielestäni. En ymmärrä, miksei voi vain sanoa säännöt tai ohjeet.
Ei mua mikään sana ärsytä mutta tuo öyhöttää on kyllä huonoin uusi sana. Sovitaan että se tarkoittaa persujen kielellä oksentaa.
Tällä hetkellä höpölöpö-sarjoja seuratessa ottaa ikävästi korvaan deitti ja dinneri.
Vierailija kirjoitti:
Ei mua mikään sana ärsytä mutta tuo öyhöttää on kyllä huonoin uusi sana. Sovitaan että se tarkoittaa persujen kielellä oksentaa.
Eli vatsataudissa öyhötyttää?
Kävin öyhöttämässä kylpyhuoneessa?
Sänkyni vieressä on öyhötysämpäri?
Apteekista saa öyhötyslääkettä?
LosSatsumas kirjoitti:
Tällä hetkellä höpölöpö-sarjoja seuratessa ottaa ikävästi korvaan deitti ja dinneri.
Deitti vielä jotenkuten, dinneri on naurettava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apteekista saa öyhötyslääkettä?
Öyhötysämpäri on mun uus lempisana.
Öyhöttää on kyllä aika hyvin kuvaava sana tietynlaiseen kirjoitteluun.
Mutta on harmi, jos melko normaaliakin puhetta aletaan nimittää ivaavilla sanoilla. On yleistä, että eri mieltä olevan sanomista kutsutaan öyhöttämiseksi, jankkaamiseksi, nalkuttamiseksi, sössöttämiseksi, selittämiseksi, piipittämiseksi, pelotteluksi tms. Se on toisen vähättelyä ilman argumentaatiota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apteekista saa öyhötyslääkettä?Öyhötysämpäri on mun uus lempisana.
Öyh.
Tuo sanahan kuvaa todella mainiosti sitä ilmiötä, jota sillä tarkoitetaan. Ällöttävälle ilmiölle ällöttävä sana. Ei se ole sanan keksijän syy.