Paljonko kehtais pyytää keittiöavusta juhlissa?
Kaverin sukulainen kysyi minua keittiöavuksi lapsensa tuleviin yo-juhliin ja hän tietysti maksaisi siitä. Ruokien esille laittamista, kahvin keittoa, lautasten keräilyä ja pesukoneeseen laittamista ym. En ole alan ammattilainen.
Paljonko tuollaisesta kehtaisi pyytää korvausta. Apua tarvitaan ehkä 4-6h.
Kommentit (12)
20-50 euroa ja mahdolliset matkakulut. Riippuu kauanko tapahtuma kestää ja kuinka kiireistä on.
Olennaistahan kait se millä rahalla sinä SUOSTUT menemään sinne?
Itse olen tarjonnut nuorille 50€ noin 4 tunnin vastaavasta työstä lasteni ylioppilas- ja rippijuhlissa.
Minimipalkka on vähän päälle 7 euroa keittiöhommissa.
Jos vieraita ei ole satamäärin niin 10,- käteen per tunti ja mahdolliset matkakulut päälle.
Mun lapsen kummi tarjoutui avuksi kummilapsensa ja tämän kaksossiskon yo-juhliin. Aivan ihanaa. Palkkaa ei pyytänyt eikä huolinut, mutta apu oli todella arvostettua ja neuloin hänelle myöhemmin "palkaksi" revontulihuivin tai hän sai siis valita useista värivaihtoehdoista mieleisensä.
Olen itse tarjoutunut menemään kyökkihommiin kaverini pojan (jonka olin tosin tavannut vain kerran) yo-juhliin ja ihan oikeasti olin menossa, mutta sairastuin niin mojovasti että jo maksettu ruusu jäi kukkakauppaan, silitetty mekko jäi henkariin ja siihen koleaan päivään neulomani keeppi on vieläkin käyttämättä.
Vierailija kirjoitti:
Mun lapsen kummi tarjoutui avuksi kummilapsensa ja tämän kaksossiskon yo-juhliin. Aivan ihanaa. Palkkaa ei pyytänyt eikä huolinut, mutta apu oli todella arvostettua ja neuloin hänelle myöhemmin "palkaksi" revontulihuivin tai hän sai siis valita useista värivaihtoehdoista mieleisensä.
Olen itse tarjoutunut menemään kyökkihommiin kaverini pojan (jonka olin tosin tavannut vain kerran) yo-juhliin ja ihan oikeasti olin menossa, mutta sairastuin niin mojovasti että jo maksettu ruusu jäi kukkakauppaan, silitetty mekko jäi henkariin ja siihen koleaan päivään neulomani keeppi on vieläkin käyttämättä.
Kummilapselle, lähisuvulle ja ystäville menisin minäkin ilmaiseksi.
Ap:lla oli enintään puolituttu kyseessä, joten palkka on silloin paikallaan.
Itselläni vaikuttaisi vähän sekin kuka on se joka pyytää. Jos on köyhä niin menisin ilmaiseksi. Jos on hyvätuloinen/varakas, pyytäisin sitten ihan kunnon korvauksen.
50e